24752
netweters
|
152352
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hey hey!
Even een tekstje omdat ik me geen raad meer weet.
Gisteravond zelf een beetje zitten prutsen aan mijn digicorder door er een soort van wireless zender-ontvanger aan te hangen om boven met de tv iets te testen. Achteraf bekeken zou ik er beter afgebleven zijn..
Nadat ik dit gedaan had, hadden we geen beeld meer op onze TV (AV 6 : HDMI-kanaal) waar normaal de digibox op werkt.. gewone TV werkt wel nog 😉
De digibox leek wel nog te werken, lichtje op groen en dergelijke.. maar hij zend gewoon niks meer door naar TV ofzo, want ik heb gewoon zwart beeld... Zou het kunnen dat ik de Signaalverzending verstoord heb?
Reeds naar Telenet gebeld ook daarstraks, omdat ik ondertussen digibox nog proberen "herstarten" heb en deze blijft nu op INST staan...
Ze raden me aan om deze te gaan omruilen voor een nieuwer model en dan zou alles moeten opgelost raken...
Kan ik eerst nog iets testen om te zien of het toch niet aan een signaalstoring ligt?
Alvast suuuppeerrr bedankt!
Heb je maar één HDMI poort aan uw TV? Probeer anders eens een andere poort. En een andere HDMI kabel. Digicorder/box helemaal uitzetten, stekker uit, een kwartiertje laten staan en dan terug opstarten. En eventueel, als dat kan, eens aan een andere TV hangen.
Als dat allemaal niet werkt .... Naar het telenetcenter en omruilen...
EDIT: dat blijven staan op INST, hoelang heb je dat laten staan? Misschien is geduld hier wel de oplossing ...
Bedankt voor de reactie!
Eum onze TV is zowat "ingebouwd" in de muur, dus dit is niet zomaar gemakkelijk om van kabel en contact te wisselen..
Ik ben wel achter de tv geraakt met mijn arm en heb aan alle kabels kunnen voelen en ze nog eens goed in het contact geduwd, dus ik denk dat het daar niet zal aan liggen... Dit gaf eigenlijk ook geen probleem voor ik er die wireless zender heb aangehangen en boven die ontvanger...
Ik heb de stekker uitgetrokken en kwartier laten staan en dan terug ingestoken, maar blijft hetzelfde...
INST staat er nu al paar uur op. Normaal zou dit vanzelf moeten weggaan, maar hier dus niet 🤔
Het is wel al van gisteravond dat er zelfs geen beeld meer was, dus ik weet niet of geduld hier de boodschap is 😉
Wat is dit wireless ding?
hoe is dit aangesloten en waarop?
Als ge dit ding wegneemt werkt dan alles zoals vroeger?
Leest dit ook eens :
https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/digibox-digicorder-mhp-inst-init-installation/
Een digital wireless sender for all you Digital TV Channels... dat is eigenlijk om digitale tv te kijken, ver weg van de decoder..
Ik had boven en beneden zo een 3-luik stekker met 3 kabeltjes (geel-wit-rood) ingestoken...
Ik heb die vroeger in een ander huis nog gebruikt..
Maar ik denk dat ik hierdoor nu een signaal verstoord heb en krijg het niet opgelost...
Dat kabeltje geel en rood ( audiosignaal links en rechts) geel (CSV analoog video signaal)
Een digital wireless sender for all you Digital TV Channels... dat is eigenlijk een fabeltje. Met dit toestel kan je het digitaal kanaal dat ge ontvangt op TV1 analoog doorsturen naar TV2. Op tv2 ontvangt ge dus analoog als het werkt en de afstand niet te groot is.
Best dat ding terug wegnemen en een andere oplossing zoeken voor uw probleem.
Oké perfect, bedankt om dit te verduidelijken!! Ik heb alles ondertussen al weggenomen. Maar het probleem is dat mijn digibox dus niet meer werkt, want ik krijg enkel nog zwart beeld... En ik dacht dat dat misschien daardoor zou komen, want tot daarvoor werkte alles nog perfect... 😉
Hebt ge dat ding eigenlijk aan uw digibox gehangen of aan uw TV? En aan wat voor een aansluiting? Hebt ge om dat ding aan te sluiten uw HDMI kabel van de digibox naar de TV losgemaakt aan één van beide kanten?
Ga ook eens op uw TV door de lijst met bronnen. Selecteer die eens één voor één en check dan of ge bij HDMI opnieuw beeld krijgt. Hebt ge meerdere HDMI ingangen? Test ze dan allemaal.
"INST" wil trouwens zeggen dat je normaal gezien de taalkeuze op je tv moet zien staan.
Die INST zal niet vanzelf weggaan want de digibox verwacht input van jou. Je bent hem door die reset die de klantendienst je heeft aangeraden eigenlijk opnieuw aan het installeren. Hij wacht tot jij de taalkeuze maakt en daarna je postcode ingeeft.
Als je de taalkeuze niet ziet staan komen er volgens mij inderdaad geen beelden toe vanuit de digibox naar de tv. En dat beeld komt door die hdmi-kabel. Zit de hdmi-kabel er aan beide kanten nog goed in? Sta je op het juiste hdmi-kanaal? Probeer eens een andere hdmi-ingang op je tv (hij hangt aan de muur dus dat is moeilijk maar daar ligt volgens mij toch het probleem. Sommige hdmi-ingangen zitten opzij dus daar kan je misschien beter aan.)
Zorg wel dat je dat driewegstekkertje hebt uitgetrokken he.
Volgens mij zit het probleem bij de hdmi uitgang van de box of de hdmi ingang van de tv.
Wat je kan proberen is zoals reeds vermeld, ander hdmi poort op de tv of mocht je nog een scart kabel hebben dan kan je via deze weg ook proberen. (Als je hem achter je tv krijgt natuurlijk )
Beste,
Zou het kunnen dat de Digibox wel werkt maar ingesteld staat op een andere uitgang (scart of AV)
Hij doet zijn werk wel maar is niet zichtbaar op je TV.
Sluit eventueel een reserve TV voorlopig even aan via scart of AV dan is je digibox zichtbaar en kan je de nodige settings doen. Hopelijk ben je geholpen
Dit heb ik gevonden op de telenet klantenservice site:
Wil je de opnames die op de harde schijf van je HD Digicorder staan behouden?
Wil je de opnames die op de harde schijf van je HD Digicorder staan wissen?