Beantwoorden
SarahDW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Signaalstoring digibox - tv ?

Hey hey!

Even een tekstje omdat ik me geen raad meer weet.

Gisteravond zelf een beetje zitten prutsen aan mijn digicorder door er een soort van wireless zender-ontvanger aan te hangen om boven met de tv iets te testen. Achteraf bekeken zou ik er beter afgebleven zijn..

Nadat ik dit gedaan had, hadden we geen beeld meer op onze TV (AV 6 : HDMI-kanaal) waar normaal de digibox op werkt.. gewone TV werkt wel nog 😉 

De digibox leek wel nog te werken, lichtje op groen en dergelijke.. maar hij zend gewoon niks meer door naar TV ofzo, want ik heb gewoon zwart beeld... Zou het kunnen dat ik de Signaalverzending verstoord heb? 

Reeds naar Telenet gebeld ook daarstraks, omdat ik ondertussen digibox nog proberen "herstarten" heb en deze blijft nu op INST staan... 

Ze raden me aan om deze te gaan omruilen voor een nieuwer model en dan zou alles moeten opgelost raken... 

Kan ik eerst nog iets testen om te zien of het toch niet aan een signaalstoring ligt? 

 

Alvast suuuppeerrr bedankt!  

0 Likes
13 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalstoring digibox - tv ?

@SarahDW,

Heb je maar één HDMI poort aan uw TV? Probeer anders eens een andere poort. En een andere HDMI kabel. Digicorder/box helemaal uitzetten, stekker uit, een kwartiertje laten staan en dan terug opstarten. En eventueel, als dat kan, eens aan een andere TV hangen.

 

Als dat allemaal niet werkt .... Naar het telenetcenter en omruilen...

 

EDIT: dat blijven staan op INST, hoelang heb je dat laten staan? Misschien is geduld hier wel de oplossing ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SarahDW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Signaalstoring digibox - tv ?

Bedankt voor de reactie!

Eum onze TV is zowat "ingebouwd" in de muur, dus dit is niet zomaar gemakkelijk om van kabel en contact te wisselen..

Ik ben wel achter de tv geraakt met mijn arm en heb aan alle kabels kunnen voelen en ze nog eens goed in het contact geduwd, dus ik denk dat het daar niet zal aan liggen... Dit gaf eigenlijk ook geen probleem voor ik er die wireless zender heb aangehangen en boven die ontvanger... 

Ik heb de stekker uitgetrokken en kwartier laten staan en dan terug ingestoken, maar blijft hetzelfde... 

INST staat er nu al paar uur op. Normaal zou dit vanzelf moeten weggaan, maar hier dus niet 🤔 

Het is wel al van gisteravond dat er zelfs geen beeld meer was, dus ik weet niet of geduld hier de boodschap is 😉 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Signaalstoring digibox - tv ?

Wat is dit wireless ding?

hoe is dit aangesloten en waarop?

Als ge dit ding wegneemt werkt dan alles zoals vroeger?

 

Leest dit ook eens :

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/digibox-digicorder-mhp-inst-init-installation/

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SarahDW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Signaalstoring digibox - tv ?

Een digital wireless sender for all you Digital TV Channels... dat is eigenlijk om digitale tv te kijken, ver weg van de decoder..

Ik had boven en beneden zo een 3-luik stekker met 3 kabeltjes (geel-wit-rood)  ingestoken...

Ik heb die vroeger in een ander huis nog gebruikt..

Maar ik denk dat ik hierdoor nu een signaal verstoord heb en krijg het niet opgelost... 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Signaalstoring digibox - tv ?

Dat kabeltje geel en rood ( audiosignaal links en rechts) geel (CSV analoog video signaal)

Een digital wireless sender for all you Digital TV Channels... dat is eigenlijk een fabeltje. Met dit toestel kan je het digitaal kanaal dat ge ontvangt op TV1 analoog doorsturen naar TV2. Op tv2 ontvangt ge dus analoog als het werkt en de afstand niet te groot is.

Best dat ding terug wegnemen en een andere oplossing zoeken voor uw probleem.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SarahDW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Signaalstoring digibox - tv ?

Oké perfect, bedankt om dit te verduidelijken!! Ik heb alles ondertussen al weggenomen. Maar het probleem is dat mijn digibox dus niet meer werkt, want ik krijg enkel nog zwart beeld... En ik dacht dat dat misschien daardoor zou komen, want tot daarvoor werkte alles nog perfect... 😉 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalstoring digibox - tv ?

Hebt ge dat ding eigenlijk aan uw digibox gehangen of aan uw TV? En aan wat voor een aansluiting? Hebt ge om dat ding aan te sluiten uw HDMI kabel van de digibox naar de TV losgemaakt aan één van beide kanten?

 

Ga ook eens op uw TV door de lijst met bronnen. Selecteer die eens één voor één en check dan of ge bij HDMI opnieuw beeld krijgt. Hebt ge meerdere HDMI ingangen? Test ze dan allemaal.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalstoring digibox - tv ?

Een vraagje nog: wat bedoel je met "3-luik stekker met drie draadjes"? Heb je mss een foto? Want ik zie zo niet meteen wat je eigenlijk bedoelt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Signaalstoring digibox - tv ?

"INST" wil trouwens zeggen dat je normaal gezien de taalkeuze op je tv moet zien staan.

Die INST zal niet vanzelf weggaan want de digibox verwacht input van jou. Je bent hem door die reset die de klantendienst je heeft aangeraden eigenlijk opnieuw aan het installeren. Hij wacht tot jij de taalkeuze maakt en daarna je postcode ingeeft. 

Als je de taalkeuze niet ziet staan komen er volgens mij inderdaad geen beelden toe vanuit de digibox naar de tv. En dat beeld komt door die hdmi-kabel. Zit de hdmi-kabel er aan beide kanten nog goed in? Sta je op het juiste hdmi-kanaal? Probeer eens een andere hdmi-ingang op je tv (hij hangt aan de muur dus dat is moeilijk maar daar ligt volgens mij toch het probleem. Sommige hdmi-ingangen zitten opzij dus daar kan je misschien beter aan.)

Zorg wel dat je dat driewegstekkertje hebt uitgetrokken he.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Signaalstoring digibox - tv ?

Volgens mij zit het probleem bij de hdmi uitgang van de box of de hdmi ingang van de tv.

Wat je kan proberen is zoals reeds vermeld, ander hdmi poort op de tv of mocht  je nog een scart kabel hebben dan kan je via deze weg ook proberen. (Als je hem achter je tv krijgt natuurlijk Smiley Erg vrolijk )

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Signaalstoring digibox - tv ?

Beste,

Zou het kunnen dat de Digibox wel werkt maar ingesteld staat op een andere uitgang (scart of AV)

Hij doet zijn werk wel maar is niet zichtbaar op je TV.

Sluit eventueel een reserve TV voorlopig even aan via scart of AV dan is je digibox zichtbaar en kan je de nodige settings doen. Hopelijk ben je geholpen

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Signaalstoring digibox - tv ?

Dit heb ik gevonden op de telenet klantenservice site:

Zo stel je de fabrieksinstellingen opnieuw in
  • Zet je Digibox of Digicorder aan
  • Druk op de juiste toetsencombinatie op de voorkant van je Digibox of Digicorder
  • Kies na het herinstellen de gewenste taal
  • Volg dit stappenplan om je zenders juist te zoeken
 
Toetsencombinaties
 
HD Digicorder

HD Digicorder

Wil je de opnames die op de harde schijf van je HD Digicorder staan behouden?

  • Druk tegelijk op Back en OK vooraan op je HD Digicorder om opnieuw op te starten
  • Wacht tot de letters MHP op je HD Digicorder verschijnen
  • Druk dan onmiddellijk op Back en blijf deze knop indrukken tot het welkomscherm verschijnt

Wil je de opnames die op de harde schijf van je HD Digicorder staan wissen?

  • Druk tegelijk op Back en OK vooraan op je HD Digicorder om opnieuw op te starten
  • Wacht tot de letters MHP op je HD Digicorder verschijnen
  • Druk dan onmiddellijk op Exit en blijf deze knop indrukken tot het welkomscherm verschijnt
 
HD Digibox
 
  • Druk tegelijk op Back en OK vooraan op je HD Digibox om opnieuw op te starten
  • Druk daarna op Back en blijf deze knop indrukken tot het welkomscherm verschijnt
 

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Signaalstoring digibox - tv ?

@SarahDW  Is het ondertussen opgelost?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes