Signalen splitsen niet meer mogelijk bij nieuwe modem
Beste allen, Telenet kwam op eigen initiatief een nieuwe modem plaatsen. Een FAST3896 LG. Sindsdien loop ik tegen problemen aan. Vooreerst had ik vroeger mijn netwerk gesplitst in 2.4 en 5.0 en dit voor de modem en mijn twee witte Telenet accesspoints. De accesspoint van de kinderen had ik een andere naam gegeven omdat hun kamers midden de modem en de tweede accesspoint liggen. Dit omdat je soms te lang op de de middelste accesspoint bleef hangen met weinig ontvangst. Apple producten springen niet zo snel over naar een sterker punt. Werkte prima. Ik gaf de 2.4 en de 5.0 een verschillende naam met hetzelfde wachtwoord. Hierdoor kon ikzelf ingrijpen wanneer ik met de laptop per ongeluk op 2.4 terecht kwam.
nu is alles herleid tot 1 netwerk. Hierdoor zit ik het ene moment aan een trage snelheid door de 2.4, moet ik de wifi uit en terug aanzetten op mijn laptop en dan kom ik met geluk terug op de 5.0….
Nu keek ik bij de mogelijke instellingen, maar hier kan bijna niets meer. Ik kan enkel een paar dingen aande modem doen maar zie niet hoe ik de 2 banden terug kan splitsen. Bij toestellen zie ik 0 apparaten. Dus kan de accesspoints ook niet meer bereiken. Ik vermoed dat beide accesspoints nog op de oude instellingen staan want geen van de met de modem verbonden toestellen kregen nog wifi. De bedrade toestellen vanaf de accesspoints werken dan weer wel. Ik had voor een decoder ook nog 1 powerline Die kreeg ik gekoppeld maar die moe ik om de haverklap uittrekken omdat ze connectie met elkaar verlizen na een tijd.
Zie me er totaal geen beginnen meer aan. Moet ik nu al mijn slimme stekkers bvb weer gaan koppelen en instellen ? Geen ene verbindt nog. Heel raar, soms herstellen ze zich wanneer ik met mijn ipad of iphone binnen kom in een kamer waar dergelijke stekkers staan. Ik word er moedeloos van…
Wat denken jullie, beter overstappen naar naar de wifipods en de tv boxen en de rest inleveren ? Ik las dat die pods slim genoeg zijn om een toestel dat geschikt is voor de 5.0 band niet naar de 2.4 te laten gaan. Klopt dit ?
Elke raad is meer dan welkom. Ik ken er niets van zoals jullie zien 🙂 . Bedankt alvast voor degenen die me beetje op weg kunnen helpen en sorry voor de heeeeel lange uitleg . Groeten, Victor
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Problemen na nieuwe modem