Beantwoorden
Victorturbo
Experienced Weetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Signalen splitsen niet meer mogelijk bij nieuwe modem

Beste allen, Telenet kwam op eigen initiatief een nieuwe modem plaatsen. Een FAST3896 LG. Sindsdien loop ik tegen problemen aan. Vooreerst had ik vroeger mijn netwerk gesplitst in 2.4 en 5.0 en dit voor de modem en mijn twee witte Telenet accesspoints. De accesspoint van de kinderen had ik een andere naam gegeven omdat hun kamers midden de modem en de tweede accesspoint liggen. Dit omdat je soms te lang op de de middelste accesspoint bleef hangen met weinig ontvangst. Apple producten springen niet zo snel over naar een sterker punt. Werkte prima. Ik gaf de 2.4 en de 5.0 een verschillende naam met hetzelfde wachtwoord. Hierdoor kon ikzelf ingrijpen wanneer ik met de laptop per ongeluk op 2.4 terecht kwam. 
nu is alles herleid tot 1 netwerk. Hierdoor zit ik het ene moment aan een trage snelheid door de 2.4, moet ik de wifi uit en terug aanzetten op mijn laptop en dan kom ik met geluk terug op de 5.0….

Nu keek ik bij de mogelijke instellingen, maar hier kan bijna niets meer. Ik kan enkel een paar dingen aande modem doen maar zie niet hoe ik de 2 banden terug kan splitsen. Bij toestellen zie ik 0 apparaten. Dus kan de accesspoints ook niet meer bereiken. Ik vermoed dat beide accesspoints nog op de oude instellingen staan want geen van de met de modem verbonden toestellen kregen nog wifi. De bedrade toestellen vanaf de accesspoints werken dan weer wel. Ik had voor een decoder ook nog 1 powerline  Die kreeg ik gekoppeld maar die moe ik om de haverklap uittrekken omdat ze connectie met elkaar verlizen na een tijd.

Zie me er totaal geen beginnen meer aan. Moet ik nu al mijn slimme stekkers bvb weer gaan koppelen en instellen ? Geen ene verbindt nog. Heel raar, soms herstellen ze zich wanneer ik met mijn ipad of iphone binnen kom in een kamer waar dergelijke stekkers staan. Ik word er moedeloos van… 

Wat denken jullie, beter overstappen naar naar de wifipods en de tv boxen en de rest inleveren ? Ik las dat die pods slim genoeg zijn om een toestel dat geschikt is voor de 5.0 band niet naar de 2.4 te laten gaan. Klopt dit ?

Elke raad is meer dan welkom. Ik ken er niets van zoals jullie zien 🙂 . Bedankt alvast voor degenen die me beetje op weg kunnen helpen en sorry voor de heeeeel lange uitleg . Groeten, Victor 

Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Problemen na nieuwe modem 

12 reacties
Marc9820
Experienced Meerweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

ruil je modem voor een zonder wifi, en je kan uw 2 witte accesspoints weer gebruiken zoals voorheen, let wel als u aar de modem staat ook wifi gebruikt, zoekt u dan nog een derde witte accesspoint , wel tweedehands nieuw zijn die er niet meer,  om naast de nieuwe wifiloze modem te zetten. 

Victorturbo
Experienced Weetjesweter

Bedankt voor jullie input. In feite hebben ze er een boeltje van gemaakt. Men zei dat er problemen waren met mijn aansluiting op straat of binnen waar de dikke kabel naar een smalle coax geleid wordt. Technieker kwam en zei dat hij de modem ook preventief ging vervangen. Alles zou met zekerheid nog perfect werken… Dom van mij, ik testte het signaal in de garage waar alles ok leek. Binnen in huis werkte niets meer.

Heb al veel spijt dat ik toeliet om die modem te vervangen. Ik had in gans mijn huis tss de 250 mbt en de 280 mbt op wifi. Nu moet ik steeds mijn netwerk op mijn toestellen uit en inschakelen tot ik het geluk heb op de 5.0 te zitten. Leuk is anders.

De modem wisselen voor een ouder model zou kunnen, maar ik ken er niet veel van en vrees dat ik de modem niet ga kunnen instellen zoals het hoort. 
Dus samengevat 2 mogelijkheden:

1. Ik probeer toch een modem te installeren of betaal 80 euro a Telenet hiervoor en splis alles weer op

2. Ik hou de modem en stap over op 2 of 3 pods. (Het signaal van de nieuwe modem reikt veel minder ver dan de oude, daarom wellicht 3). Is een huis alles gelijkvloers maar vrij groot… Dat is uitproberen.Tegelijk dan ook maar overstappen op de nieuwe tv boxen. 

Bij punt 2 heb ik nog 2 vragen:

-Zijn die nieuwe pods inderdaad zo slim als men beweert dat ze er steeds voor zorgen dat je toestellen steeds op de juiste band zitten. Of kom ik dan toch nog frequent op de 2.4 terecht ?

-Welke tv box raden jullie aan, de oude met coax of de nieuwe zonder coax ?

ik kan jullie enkel alweer op voorhand danken…

thomasdb

modem is maar losschroeven en weer vastdraaien. het is een huidig model hoor, de wifiloze. het is dezelfde dewelke ook mac-briding ondersteunt. ik denk wel dat als je dat al gevraagd had toen de technieker kwam hij er zo eentje gehangen zou hebben. omruilen kan mogelijk in een telenet center, oude meedoen nieuwe meenemen, en dan thuis installeren? als reden mac bridgin, of heb al een bestaand wifi systeem, opgeven, mochten ze vragen waarom ( want kan worden er geen pods gehuurd natuurlijk) . compatibiliteit van die modem met de witte wifi access points is er alleszinds . deze compatibiliteit is er niet met de modem dewelke dient speciaal om met de pods samen te werken dacht ik, onderdandere daarom heb ik er zelf zo geen hier

Victorturbo
Experienced Weetjesweter

Je zegt een wifi loze, maar de modem vroeger gaf wifi op mijn slaapkamer en badkamer. Dus zou je er een accesspoint bijzetten bij de modem ? 
ik vroeg aan de technieker of mijn accesspoints nog gingen werken, hij zei dat dit helemaal geen problemen gaf… Ook zou de nieuwe modem alles automatisch overnemen van de oude zodat alles perfect gelijk bleef…

Is gewoon dom geweest van me om niet even in huis te gaan proberen. Dan had ik direct gezien dat ik geen wifi meer had. 

Wat is je mening over de tweede oplossing, pods en tv boxen ipv accesspoints en decoders ? De tv waar we mest naar kijken heeft geen goed lan aansluiting. Daar ligt geen internetkabel, doe het daar met powerlines wat vroeger al niet goed werkte en nu al helemaal niet meer…. Tv box met wifi zou daar dan wel een verbetering zijn denk ik. En een bedrade pod kan op een 4 a 5 meter afstand staan. 
Weet je ook hoe het zit met die pods qua band ? Zijn die idd slim genoeg om een toestel dat 5.0 heeft altijd op 5.0 te laten werken ? Op de 2•4 momenteel een paar mbt per sec op wifi, onbruikbaar eigenlijk. 

thomasdb

ik reageerde zo omdat u dit zei

Ik had in gans mijn huis tss de 250 mbt en de 280 mbt op wifi. Nu moet ik steeds mijn netwerk op mijn toestellen uit en inschakelen tot ik het geluk heb op de 5.0 te zitten.

als de powerline voor tv slechte verbinding geeft  kan je die misschien upgraden naar een sneller eigen setje, of toch kabel leggen naar de digicorder?

huurt u de digicorder of is deze aangekocht

als je een tv box gaat huren kan je deze niet combineren met digicorders en boxen ook

je kan altijd uw digicorder omruilen voor een tv box als u voor deze nu al huur betaald, losstaand van de wifi/modem combinatie denk ik

je kan ook werken emt een google tv en de telenet.tv app eropzetten dacht ik, dan is de tv ook draadloos

als u effectief al 280 megabits haalt met dewitte access points op dit moment zal dit er na niet veel verschillen met pods, dacht ik, behalve de huur erbovenop en de wifi band omschakeling dewelke niet meer instelbaar is dan?

maar voor de zekerheid, welk type modem heeft u nu

heb je je accesspoints al eens uit de stekker getrokken en terug ingestoken, het mijn telenet portaal kan even vertraging hebben ook voor ze gedetecteerd worden

nog even ter info, ik ben geen expert er zijn vele manieren bewandelbaar, welk ik zei is hoe ik het voor mezelf zou doen , ervoor werkte het al ok behalve de tv dan, op de manier modemwissel/accesspoint kan je het gewoon zo laten

Victorturbo
Experienced Weetjesweter

Die wifisnelheden haalde ik met de oude modem… Nu met de nieuwe modem kan ik het netwerk niet meer splitsen. (Nieuwste model fast….). 
En hier zit ik nu dus gewrongen. 
Kabel trekken naar die ene tv gaat echt niet. Moet daarvoor teveel schade maken. 

Dus denk dan maar mee te gaan met mijn tijd…. Ik stap van mijn wigo over naar een one, doe de gehuurde digibox, de powerline en de accesspoints binnen en vraag 2 tv boxen en 3 pods. 
Qua prijs is het zelfs iets minder.

Mijn zoon kocht onlangs een eigen stek en is sinds kort het huis uit. Hij zei me zeer tevreden te zijn met de pods.

Het enige wat hij me afraadde was de tv box zonder coax. Beeld en geluid zouden zonder coax op de kleine box niet gelijk lopen.

Is dit bij andere mensen hier ook dezelfde ervaring ? Hij sloot nu aan met een optical wat met de kleine box niet kan. 
Graag juist hierover nog jullie mening, dan kan ik afsluiten…

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Victorturbo 

Wij hebben de nieuwste tv box , de IPTV box. Deze werkt perfect geen enkel probleem mee en beeld en geluid lopen gewoon gelijk. Geen COX meer nodig gewoon inpluggen en dan instellen op wifi of bekabeld internet. Ik heb dat laatste gekozen en aangesloten voor een stabielere verbinding en werkt perfect. Daar de Sonos soundbar op aangesloten en we waren vertrokken ben er zeer tevreden van. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Victorturbo
Experienced Weetjesweter

Hallo Patrick37 

Bedankt voor je antwoord. Als ik alles samen leg ga ik dan voor de pods met tv boxen gaan

Blij te horen dat dit bij jou goed werkt, zonder vertraging en zo. De ene box zal rechtsreeks een op een internet kabel aangesloten worden, de tweede via wifi. Ik zal ervoor zorgen dat ik zeker een sterk signaal heb, vandaar dat ik ook direct 3 pods zal nemen. 

Hoe sloot jij je geluidsinstallatie aan op de tv box ? Ik heb twee systemen, eentje van samsung met samsung tv. Daar zou ik hdmi in tv box, die hdmi in de tv en dan hdmi naar de samsung soundbar. In de andere plaats is het een uitgebreider systeem van harmann kardon. Die denk ik met optical aan te sluiten. Zijn beide oplossingen ok voor het beste geluid ?

Ik las ook ergens dat je met apple tv de telenet tv app kan downloaden. Heb er hier nog 2 van liggen. Werkt dat inderdaad ? Zo ja zet ik op de kinderkamers een apple tv en koop ik eentje bij voor onze slpk…

thomasdb

ja maar weet dus als je je modem wisselt dat de wifi wél weer splitsbaar is, met uw access points, en met de pods dus niet? alleszinds dat is wat ik verstaan heb uit het forum. de tv box kan je sowieso nemen. persoonlijk  heb liever coax omdat de ip misschien net wat trager is maar dat kan ik niet bevestigen ( journaal van 7 om niet exact 7 maar scheelt mogelijk paar seconden? / of via telenet.tv vergeleken met coax?) zoals het voor dab radio tegenover FM analoog is. maar ben niet zeker. die veschillen zijn er alleszinds soms, via satteliet gaat CGTN bijvoorbeeld zeker een halve minuut eerder getimed zijn dan het zich op de coax afspeelt? ik zeg er wel bij het is intussen wel weer wat jaren geleden dat ik de vergelijking nog gemaakt heb. een prijzige optie als powerlines niet ok werken is het LAN bekabeld in de coax naar de tv te zenden met 2 moca adapters maar dit kost meer dan powerline. is wel veel stabieler. de afweging aankoop /huren / gebruiksgemak /verbruik kan ik niet doen voor u , en met de geluidsaansluiting  kan ik ook niet helpen. vele passies weinig tijd 🙂

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Victorturbo 

Tussen de tv en de tv box zit de HDMI maar tussen de tv box en de soundbar zit de optische kabel. Dit werkt perfect dus mag er niet over klagen. 

Ja de Telenet tv app kan je ook via de Apple TV doen , heb die ook staan , en ja dat werkt geen enkel probleem. Dus je kan deze perfect ergens plaatsen , zoals je wil op de kinderkamers , en dan heb je daar ook tv om te zien. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Victorturbo
Experienced Weetjesweter

Iedereen die me info gaf, bedankt hiervoor ! Ik zit momenteel nog met een aantal toestellen zoals slimme stekker die nog op 2,4 werken, die niet verbonden zijn via de wifi. Maar het lukt wel. Heb er wel redelijk wat voor de sfeerverlichting en nachtlampjes op de gang, hierdoor wacht ik even tot ik de pods heb. Zodra mijn zoon zijn eigen contract heeft op zijn toekomstige adres, switch ik over naar een one for two met 3 pods en 2 boxen. En op de slaapkamer ga ik mijn apple tv plaatsen. Dan staan er nog 2 tv’s in huis. Hiervoor kijk ik of een oude apple tv of oude chromecasten die ik hier nog heb, kunnen dien om daar te streamen. Maar is absoluut geen must. Wordt haast nooit naar gekeken. 

in vergelijking met de Wigo 70 die ik nu heb, kom ik toch een stukje goedkoper uit. Ik dacht een 30 euro per maand. 

Wat wel tenenkrommend is, wanneer je overstapt van one naar one plus krijg je 15€ korting gedurende 12 maanden. Kom je als nieuwe klant krijgt men ook een mooie korting. Maar de trouwe klanten blijven in de kou staan. In feite zou je jaarlijks moeten switchen van provider dus. 

wat ik wel gevraagd heb, maar nog geen antwoord op kreeg, is als ik me nu lat overzetten naar een one en binnen enkele dagen naar een one plus, of ik dan de korting krijg. Heb dat niet nodig maar uit principe…