Beantwoorden
TimBr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Sim PIN code aanpassen op minimodem

In de web user interface van het Telenet Mini Modem via 'geavanceerde instellingen' - 'andere' - 'pincodebeheer' zou je de PIN code van de SIM moeten kunnen aanpassen.

 

Maar op deze pagina staat een rode melding 'De instelling kan alleen worden gewijzigd wanneer het modem is losgekoppeld.'

 

Iemand een idee wat er bedoeld wordt met loskoppelen? De melding komt er zowel bij verbinding met USB als via WiFi.

0 Likes
11 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sim PIN code aanpassen op minimodem

@TimBr  Kan je desnoods de sim er niet uithalen en in een smartphone steken? En daar de pincode veranderen?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Sim PIN code aanpassen op minimodem

@TimBr waarschijnlijk zullen ze bedoelen dat je simkaart geen connectie maakt met het mobiel netwerk. Dus bijvoorbeeld vliegtuigmodus. Je kan natuurlijk de simkaart in een oude gsm steken en daar je pincode verwijderen of aanpassen? ik heb dit gedaan met mijn MIFI router. Werkt veel sneller.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TimBr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Sim PIN code aanpassen op minimodem

@kristofDW  en @igvfer  - die SIM code aanpassen kan inderdaad op een GSM, maar die 4 cijferkes onthouden is 't probleem niet. Ik zou wel (op het zelfde scherm van de user interface) de optie willen activeren dat ik die PIN code niet bij elke opstart van het minimodem moet ingeven... 

 

disclaimer - ja ik weet dat dit minder veilig is.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Sim PIN code aanpassen op minimodem

@TimBr je kan de simkaart code gewoon afzetten via uw gsm. Dan zal er geen code gevraagd worden in je minimodem. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sim PIN code aanpassen op minimodem

@kristofDW  @TimBr  Juist, sim kaart in gsm steken. Gsm opstarten met de simcode en dan via sim instellingen de code uitschakelen. En dan eens testen. Gsm uitschakelen en dan weer aanzetten en die zou nu moeten opstarten zonder dat je een pincode moet ingeven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TimBr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Sim PIN code aanpassen op minimodem

@igvfer @kristofDW - via een GSM kan je inderdaad perfect die PIN code aanpassen en de SIM zonder code laten activeren...

 

Rest de vraag waarom die optie in de user interface van de minimodem niet beschikbaar wordt... Er zijn nog een paar pagina's waar je niets op kan aanpassen om de zelfde reden, zoals de IP range e.d. - voorlopig voel ik geen noodzaak om dat aan te passen, maar zeg nooit nooit.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Sim PIN code aanpassen op minimodem

@TimBr voor die aanpassingen te doen moet je eerst verbonden zijn met deze minimodem (dezelfde wifi) anders kan je dit niet aanpassen. Voor je pincode zou dit dan ook moeten werken.

Kan je dit proberen en ons de status laten weten nadien?


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TimBr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Sim PIN code aanpassen op minimodem

hallo @kristofDW ,

 

dan zijn we terug bij de start van deze thread... Op die pagina van de UI staat een rode melding 'De instelling kan alleen worden gewijzigd wanneer het modem is losgekoppeld.'

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Sim PIN code aanpassen op minimodem

Ik vermoed dat er met "losgekoppeld" bedoelt wordt dat de SIM niet aktief is.

Natuurlijk dient wifi wel aktief te blijven, ander zou je immers het nmodem niet kunnen beheren.

 

Om welk type modem gaat het eigenlijk juist? ZTE MF910, MF971...of een ander model?

Ik basseer mij op de afbeelding. Ik heb er zelf geen. Staat het wellicht op de achterkant, of is het via het menu zichtbaar?

 

Misschien is het mogelijk online meer informatie te vinden, wanneer je naar het juist ZTE model zoekt, en de zoekopdracht uitbreid tot buiten Telenet.

 

PS. Ik denk dat het nog altijd het makkelijkste is even een oude GSM te gebruiken, om daarmee het vragen naar de PIN uit te schakelen voor de bewuste SIM kaart.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Sim PIN code aanpassen op minimodem


@Arnie  schreef:

Ik vermoed dat er met "losgekoppeld" bedoelt wordt dat de SIM niet aktief is.

Natuurlijk dient wifi wel aktief te blijven, ander zou je immers het nmodem niet kunnen beheren.

 

@TimBr

 

Hetgeen @Arnie schreef is juist.

 

In de Web GUI van je minimodem zou je onder instellingen de verbindingsmodus moeten kunnen aanpassen. In plaats van automatisch kies je handmatig/manueel/... Daarna ga je terug naar het hoofdscherm en zal je daar normaal gezien de verbinding met het 4G-netwerk kunnen verbreken.

 

Ik weet wel niet of geavanceerde instellingen die vallen onder "De instelling kan alleen worden gewijzigd wanneer het modem is losgekoppeld" van blijvende aard zullen zijn wanneer je de connectie met het 4G-netwerk opnieuw op automatisch zet. Ik vermoed van wel.

 

Edit: Uiteraard zal de gewijzigde simpincode in orde zijn wanneer je de 4G-verbinding opnieuw op automatisch zet. Ik had het meer over het van blijvende-aard-zijn van andere instellingen die onder "... is losgekoppeld" vallen.

TimBr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Sim PIN code aanpassen op minimodem

@nickw en @Arnie - ja moet inderdaad op de startpagina van de user interface de LTE+ afzetten. daarna kan je de DHCP scope en de SIM kaart instellingen aanpassen. Simpel... als je 't weet.