Beantwoorden
Anneleen1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken!

Simunlocked Iphone 7

Hoe maak ik mijn Iphone 7 (iOs 11) simunlocked?

Ik vertrek naar Amerika en ga een andere simkaart ter plekke gebruiken. Deze werkt enkel als mijn toestel simunlocked is. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Tags (2)
0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Simunlocked Iphone 7

Normaal gezien worden in België geen sim locked phones verkocht. Sim locked wil zeggen dat je alleen een kaart van een bepaalde provider kunt gebruiken. Meestal een GSM aan heel goedkope prijs met een abonnement erbij. In Nederland en Frankrijk gebeurt dit dikwijls. Abonnement opzeggen = gsm onbruikbaar. Je zou ginderachter geen probleem mogen hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Simunlocked Iphone 7

enige dat er wel nog kan voorvallen is dat je een code van de sim ga moeten hebben, als je nieuwe sim in je iPhone stopt vraagt die normaal gezien altijd de sim code om het toestel te kunnen gebruiken, is standaart aan die optie dat je een code moet ingeven van je sim kaart.

eens je dat hebt uitgezet in je instellingen kan je deze zonder problemen verder gebruiken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Simunlocked Iphone 7

@Anneleen1, ik zou zeggen doe eens een eenvoudige test. Vraag eens aan een vriend of kennis die bij een andere provider is dan jij om zijn/haar sim kaart even te lenen. Inpluggen in uw toestel en aanzetten die handel. Als het werkt is uw foon simlockvrij en kun je zonder zorgen naar de States gaan. Is dat niet geval heb je een probleem, want een gelockte foon unlocken is niet eenvoudig ...

 

Alhoewel, probleem .... doe in dat geval zoals mijn dochter die een jaartje naar Australië gegaan is: koop een simpele foon ter plaatse en gebruik die met het buitenlandse kaartje...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Simunlocked Iphone 7

Als je de telefoon gewoon in een winkel hebt gekocht dan is die 100% simlock vrij.

Ik dacht dat koppelverkoop in België zelf niet toegestaan is.

 

Zelfs de telefoons die je bij TN koop zijn simlock vrij. Enige vereiste daar is dat je bijvoorbeeld een jaar of 2 je abonnement moet behouden. (ook een soort van koppelverkoop, maar binnen het wettelijk kader)

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Simunlocked Iphone 7

En dan nog kan je opzeggen. Je moet enkel een stuk van de bekomen korting terugbetalen. Ik heb het vroeger wel veel meegemaakt met Nederlandse klanten. Zij hadden een abonnement met een telefoon met grote korting en ze kwamen naar België wonen maar dat spul werkte niet met een Belgische simkaart. Zoals gezegd is dit nooit wettelijk geweest in België.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Simunlocked Iphone 7

Ter info:

https://www.iphoned.nl/tips/iphone-simlock/

&

Ik kan alleen maar beamen wat door anderen reeds gezegd/geschreven is: in België via de "normale kanalen" aangeboden smartphones zijn simlockvrij

 

P.S.

Eventueel indien nodig en de originele provider en/of sim ontbreekt:

https://www.doctorsim.com/gb-en/unlock-phone/iphone/

0 Likes