Beantwoorden
John3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Site niet bereikbaar via ander netwerk

WAt moet ik instellen of aanpassen in de router of modem om de site die op mijn computerstaat te kunnen zien vanaf internet. via het lokaal thuis netwerk gaat alles prima. De "techniekers" van de call center begreep mijn vraag niet en zo nog meer gebrabbel dat kant nog wal raakte

0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Site niet bereikbaar via ander netwerk

@John3  en welke site wil je dan bereiken? is het je pc op afstand of inloggen op een NAS op afstand? Want nu is het ook niet geheel duidelijk voor ons. 

Bewerk je antwoord eens met de juist gegevens erbij.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
John3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Site niet bereikbaar via ander netwerk

Aan Patrick37

op mijn oude computer, die ook op internet aangesloten is, staat een site. op die site kan ik met een andere computer , die op hetzelfde netwerk zit, inloggen. als iemand buiten dit lokale netwerk wil inloggen, dan gaat dat niet. aangezien de site enkel gebruikt gaat worden door leden van mijn zangkoor, om hun partituren te kunnen downloaden, zou het handig zijn dat ze kunnen inloggen.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Site niet bereikbaar via ander netwerk

@John3  en heb je een mogelijkheid om ergens een vast IP adres in te stellen en je dan op die manier via dat vaste ip adres de mensen kan laten inloggen? Je kan misschien ook een VPN connectie creeeren zodat iedereen kan inloggen met dat IP adres. Op die manier zou dat mogelijk moeten zijn. Kan wel zijn dat je bepaalde poorten moet hanteren om open te zetten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Site niet bereikbaar via ander netwerk

@John3  Hoe ga je naar die site lokaal? Met een of andere zelf gemaakte domeinnaam? Ik veronderstel dat je XAMPP of iets dergelijks gebruikt heb om een webserver te installeren. Die zal dan automatisch poort 80 en eventueel 443 opengezet hebben.

Maar eender hoe, dit kan de oplossing zijn:

Geef die PC een vast intern IP adres. Als je via een Telenetrouter werkt zou dit normaal gezien iets moeten zijn tussen 192.168.0.10 en 99.

Op een windows PC moet je eventueel nakijken of je virussoftware of windows defender poort 80 en/of 443 niet blokkeert.

Vervolgens forward je poort 80 en/of poort 443 (Http en/of HTTPS) naar die PC

En dan zou iemand door in een browser je PUBLIEKE IPadres in te geven je site moeten bereiken.

Daar kan je dan eventueel ook een DDNS domeinnaam aan koppelen.

Zoals ik hier gedaan heb op mijn NAS die ook een kleine test site draait. Klik hier om te testen 

Dus geen VPN of dergelijke dingen, allemaal niet nodig. Alleen je PC moet constant aanstaan en niet in slaapmodus gaan. En je webserver moet draaien.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
John3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Site niet bereikbaar via ander netwerk

Ignace ik heb 2 mac min's op de telenet modem, dus op hetzelfde netwerk.

via No-ip heb ik een domijnnaam. als ik die in de browser intyp op de ééne computer dan krijg ik op die computer mijn site te zien die op de andere computer staat. dit werkt enkel in het locale netwerk.

als iemand anders buiten het interne netwerk (internet) dit probeert, dan is er geen verbinding .

(hierbij de gegevens van de router enzo) 

ip-adres: 192.168.0.145

Router: 192.168.0.1

DNS sever: 195.130.131.2 --- 195.130.130.2

hoe kan ik de poorten ( 80 en 443 ) nakijken in de telenet router.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Site niet bereikbaar via ander netwerk

@John3  Ga naar https://mijn.telenet.be/  Login met je gebruikersnaam (hoofd telenet mailadres) en paswoord.

Op een van de waterblauwe vakjes zal je Thuisnetwerk vinden. Klik daarop.

Vervolgens op modem details (in het rood onder de afbeelding van je modem)

Dan zoek je "Geavanceerde instellingen", Je klikt daarop en dan vind je het tabje IPv4 Firewall & portforwarding. Klik daarop.

Nu moet je een regel toevoegen zodat het lijkt op onderstaande afbeelding. Links moet je wel je Intern IP adres invullen die jij gemaakt hebt. In jou geval nu 145.

Dit doe je ook naar hetzelfde adres met poort 443. In geval je uw webserver ook een certificaat hebt gegeven en https toegang mogelijk is.

Niet vergeten helemaal onderaan op Wegschrijven te klikken en je krijgt een scherm dat de aanpassingen gebeurd zijn.

portforwarding01.PNG



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
John3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Site niet bereikbaar via ander netwerk

Vast ip adres op computer gezet, poort 80 op modem gezet enzovoort,

tot hiertoe werkt het nog niet via internet. misschien als ik xampp download

dat het werkt .... straks effe proberen

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Site niet bereikbaar via ander netwerk

@John3  Het is een mac waarop je die site host dacht ik. Dus zou dit normaal niet moeten. Xamp is normaal voor windows omdat een webserver er niet standaard in zit. Bij Mac wel meen ik, enkel moet je iets aanpassen om PHP te kunnen gebruiken.

Zeker een vast IP ingesteld? In Mijn Telenet geforward naar dat IP adres? Poort actief gezet? Correct weggeschreven? Als het intern werkt van de ene PC naar de andere dan zou het extern ook moeten werken.

Misschien kan dit helpen:

https://websitebeaver.com/set-up-localhost-on-macos-high-sierra-apache-mysql-and-php-7-with-sslhttps 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
John3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Site niet bereikbaar via ander netwerk

Jep ... alles gedaan zoals Uw voorbeeld.

Xampp is er ook voor Mac OSX. aleen moet ik het nog downloaden

en hopen dat het op een oud systeem past. straks of morgen doe ik ermee voort.

en alvast bedankt voor de tot hiertoe geboden hulp.

0 Likes
John3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Site niet bereikbaar via ander netwerk

hoe schermafbeelding mailen naar.......? want enkel Noreply@...  als adres

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Site niet bereikbaar via ander netwerk

@John3 

Je kan een afbeelding slepen naar het venster waar je uw tekst invoert of je kan op het camera icoontje klikken en dan doen wat er staat.

 

Hou er rekening mee dat de afbeelding niet direct zichtbaar zal zijn, die moet eerst goedgekeurd worden. Ondertussen zie je een driehoek.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Site niet bereikbaar via ander netwerk

Ondertussen opgelost. Via PM vraagsteller gecontacteerd en Publiek IP adres bekeken. Blijkbaar werd het publiek IPadres niet correct doorgegeven naar de DDNS via het DUC programmatje. Maar de pagina's zijn nu bereikbaar via zijn DDNS naam.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.