Slechte ervaring met Safespot
Sinds de aankoop van Safespot om telenet security pack te vervangen heb ik al verschillende problemen ondervonden:
- mijn modem valt ongeveer elk uur uit voor een 5-tal minuten sinds de de aankoop van Safespot
- Safespot guard op windows is ten eerste volledig in het Engels (voor mij geen probleem maar ken wel verschillende oudere mensen die problemen zouden hebben met de navigatie in deze applicatie.
- Safespot guard op windows ondersteund de laatste update (windows 10 “2004”) nog steeds niet ook al hebben velen dit al meer dan een maand geleden gemeld.
Ik heb contact gehad met verschillende medewerkers van de klantendienst via messenger en dit hebben ze gezegd:
- “ik pas wat instellingen aan op je modem”
- “laat je modem vervangen in een telenet winkel”
- “ik pas nog wat instellingen aan op je nieuwe modem
- “ik schakel Safespot even uit om te testen of het daar aan ligt.”
- “Ok de problemen zijn opgelost fijne dag verder”
Het probleem dat mijn modem elke uur uitvalt is nu opgelost maar gewoon Safespot uitschakelen is toch geen goede oplossing? Nu zit ik zonde security...
Ik heb daarna maar gewoon naar de klantendienst gebeld, dit wisten ze me te zeggen:
- “ We weten dat er in Safespot nog verschillende problemen zitten maar het is ook nog maar net uitgebracht”
- “Het probleem ligt waarschijnlijk bij een paar van uw devices”
- “Safespot is op dit moment dan geen optie voor u”
- “Nee, we kunnen u niet terugschakelen naar telenet security pack, eens u naar Safespot gaat is er geen weg terug”
Hun oplossing kwam er dus op neer om geen security van Telenet meer te nemen en de laatste medewerker van de klantendienst was zelfs zo vriendelijk om mij AVG aan te bevelen.
Is er nog een andere oplossing voor mijn probleem? Zijn er anderen die dit probleem ook ervaren?
Indien er geen andere oplossing is hoop ik dat dit een waarschuwing kan zijn voor anderen die er over denken om naar Safespot over te schakelen.
- Labels:
-
Safespot (Guard)