24750
netweters
|
152318
antwoorden
|
20691
vragen
|
Vraagje,
Sedert enkele dagen een CV7160E in het bezit.
Wat mij opvalt : in de voormiddag haal ik downloadsnelheid van rond de 90 - 95 Mbps.
Vanaf 15.00 u. normale snelheid van 280 - 290 Mbps.
Heeft dit te maken met de Corona crisis (veel data op het netwerk) ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heeft niets met corona te maken,en zekers niet in de voormiddag.
Zelfs na de middag of in de piek mag je zoveel verlies niet hebben.
Er is iets anders te zoeken.Ben je zeker dat je alleen op het net zit.
Zoals je weet heb ik dezelfde modem-only en heb geen enkel probleem.
Helpdesk heeft even mijn lijn uitgemeten, maar zien niets abnormaals.
Het bizarre is, als ik nu terug een test doen, ik aan een normale snelheid kom van rond de 285 Mbps.
Ik zet vanavond mijn modem nog even zonder stroom en kijk wat het morgen geeft.
Deze namiddag ook nog even een utp rechtstreeks aan de modem gehangen en snelheid bleef ook onder de 100 Mbps.
Iemand van de klantendienst had ook al voorgesteld dat er een technieker evt. ter plaatse komt.
Ik post morgen een update.
Toch even contact opgenomen met de klantendienst van Telenet (telefonisch).
Daar wist men mij te vertellen dat je sowieso in de piekuren aan volledige snelheid surft.
In de daluren kan het gebeuren dat (ten gevolge van het vele thuiswerk) de snelheden beperkt worden. Beetje bizar...
Probleem opgelost!
Daarnaat toch even getest met andere portable en daar haalde ik wel mijn volle snelheid 🤔
Driver netwerkkaart geüpdatet en nu ok.
Ik zit terug aan 280/290 Mbps.
@stefke001 In de daluren kan het gebeuren dat (ten gevolge van het vele thuiswerk) de snelheden beperkt worden. Beetje bizar...
Daar geloof ik nu eens niets van.En zeker niet van de klantendienst
Nog niets van gemerkt,en ik zit op een drukke Node.Vlot over de 900Mbps
En er is nog 'n laptop aan het surfen.
https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/8f1595b0-7a45-11ea-9f9e-d7430d6c0de2
Ik betaal geen 15 euro extra om in de dal uren beperkt te worden.