Beantwoorden
Sidney
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Snelheid Telenet Access Point niet goed

Beste,

 

Heb 2 AP van telenet en de wifi werkt weinig/helemaal niet.

Ene AP is verbonden rechtstreeks van telenet router met CAT6 en staat op 1ste verdiep en 2de AP is verboden via de eerste AP en staat aan de andere kan van het 1ste verdiep. Als ik de wifi test bij de eerste AP dan heb ik ongeveer 0,2 kbps of soms minder van snelheid. Op mijn telenet staan ze alle bij op groen. De kabel naar de eerste AP heb ik getest met pc en heb ongeveer een 290Mbps snelheid erop. Als ik de wifi snelheid test bij de router zelf is dit ook ongeveer 0,2 kbps of lager. Heb de AP helemaal gereset waardoor hij een andere naam krijgt, ook eens ermee verbonden en nog altijd dezelfde snelheid. Enig idee wat er hier gebeurd of hoe ik dit kan oplossen?

 

Met vriendelijke groeten.

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Snelheid Telenet Access Point niet goed

@Sidney  je kan het signaal van de twee AP's eens aanpassen. Hier heb je wat info die je hopelijk wat verder kan helpen om je probleem op te lossen. Moest het zo niet opgelost geraken kan je het beste de klantendienst eens bellen of de AP vervangen. Heb de uitleg hieronder bij gezet hier heb je ook nog de link

 

U kunt uw Telenet Acces Point zelf instellen en beheren in Mijn Telenet

Wat kan ik bekijken?

Bij elk Telenet Internet bijstation kunt u uw MAC ID en laatst gezien aflezen. U kunt ook bekijken welke toestellen verbonden zijn met uw Internet bijstation (access point, Powerline-adapter of Wifi Powerline-adapter). 

 

 

 

Wat kan ik instellen?

Bij een Telenet Access Point of Wifi Powerline-adapter kunt u ook Signaal, Beveiliging en WPS aanpassen.

  • Die instellingen zijn standaard optimaal ingesteld. U hoeft ze dus niet aan te passen.

Wilt u ze toch aanpassen?

Goed om te weten

Draadloze Internet bijstations zoals het Access Point en de Wifi Powerline-adapter nemen automatisch de naam en het wachtwoord over van uw wireless modem. Zo kunnen uw toestellen altijd zelf de beste Wifi bron kiezen om mee te verbinden. Als u dit niet wenst kunt u dit wijzigen in Mijn Telenet.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sidney
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Snelheid Telenet Access Point niet goed

Heb de kanalen al aangepast zodat router op kanaal 1 staan, 1ste AP op kanaal 6 en 2de AP op kanaal 11 zit. Dit heeft het nog niet verholpen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Snelheid Telenet Access Point niet goed

@Sidney   En heb je ook de aansluiting met de 2e kabel getest? Daar zou je ook +- 290 Mbps moeten halen. Indien niet zo danis er op zijn minst iets mis met het switchgedeelte van AP1.

Ik zie het zo:

Telenet HGW --- kabel 1 --- AP 1 --- kabel 2 --- AP 2

Kabel 1 is alvast OK.

AP1 kan je eventueel vervangen door een gewoon koppelstukje zodat je de deugdelijkheid van kabel 2 kunt testen.

Met de huidige opstelling kan je enkel zien als de snelheid op kabel 2 niet OK is dat er iets mis is met ofwel de kabel, ofwel AP1.

Eventueel de AP's eens omwisselen van plaats.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sidney
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Snelheid Telenet Access Point niet goed

Kabel 2 werkt ook goed. Op Ap 2 zit er op het router gedeelte een pc op aangesloten en daar is de snelheid ook rond 250 mbps. Heb gebeld naar telenet en ze zeggen dat alles er goed uitziet en ze weten niet waarom het niet zou werken. Ik zou het eens kunnen switchen etc van plaats of maar 1 testen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Snelheid Telenet Access Point niet goed

@Sidney   Mag ik nog eens vragen met welk toestel je uw wifi snelheid test? Een smartphone, tablet, laptop of met verschillende toestellen? En telkens hetzelfde (slechte) resultaat?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sidney
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Snelheid Telenet Access Point niet goed

ik weet niet hoe het komt maar was vanmiddag eventjes weg en wanneer ik terug kwam en de test terug deed via wifi had ik 250 Mbps van snelheid...

Het is dus opgelost...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Snelheid Telenet Access Point niet goed

@Sidney  dat is goed nieuws. Hopelijk blijft het nu ook zo. Heb je zelf geen aanpassing meer gedaan of heb je alles laten draaien op de aangepaste kanalen ? Vergeet zeker niet de oplossing aan te duiden die je het meest geholpen heeft.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Snelheid Telenet Access Point niet goed

@Sidney   Rare dingen soms. Heb hier gisteren lopen sukkelen met 2 dect telefoons die zich op geen enkele manier nog wilden aanmelden op het basisstation. Opgegeven, in de hoop morgen naar de winkel te gaan om het na te kijken en een oplossing te zoeken. Deze morgen uit het niets opgelost. Techniek kan soms voor spooksituaties zorgen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.