Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

Snelheid in de straat of gebouw volgens BIPT

via https://www.bipt-data.be/nl/projects/at ... .606755829 heb ik eens m'n straat gecheckt op welke snelheden ik kan krijgen per aanbieder, 

ik zie bij mijn adres staan dat de download snelheid tot 2500 gaat voor Wyre, zou telenet aanpassingen doen aan de snelheden of is dat de max snelheid voor het hele gebouw waar ik het groen bolletje voor heb aangeklikt met deze gegevens.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Tags (1)
8 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Is dat niet gewoon omdat Docsis 3.1 technisch gezien tussen 1-2,5 Gbps aankan? Dat wil nog niet perse zeggen dat de aanbieder dit beschikbaar stelt.

Gelieve rekening te houden met het feit dat de op de kaart gepubliceerde snelheden de maximaal haalbare snelheden zijn die het netwerk kan bieden en niet noodzakelijk samenvallen met de snelheden die op het adres worden aangeboden. De werkelijk ontvangen snelheid is afhankelijk van het aanbod waarop de eindgebruiker is geabonneerd.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Master-Magic
Professional Superweter

@WG94 kan ook zijn dat dit de maximale snelheid is op m'n adres voor het gebouw van mij hier, maar heb andere adressen geprobeerd met adressen per woning en zag dezelfde gegevens staan, dus kan misschien standaard snelheid zijn dat Docsis idd de maximum snelheid aan kan in theorie.

Master-Magic | Krak

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

@WG94 

Docsis 3.1 kan een maximale download aan van 10 Gbps maar is dit dan over Coax ? 

Ik heb exact deze zelfde cijfers op mijn adres staan en ik vermoed dat dit dan gaat over Fiber..? 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@patrick37  schreef:

Ik heb exact deze zelfde cijfers op mijn adres staan en ik vermoed dat dit dan gaat over Fiber..? 

Nee, dan staat er XGS-PON

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

@WG94 

Ok , maar dan met andere woorden kan de up als download perfect opgevoerd worden. 

Want Fiber is hier enkel van Proximus en niks van Telenet beschikbaar. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
Master-Magic
Professional Superweter

@WG94 de reden gevonden op een ander forum:

De BIPT-atlas van de vaste lijnen dient onder meer als cijfermateriaal voor de Europese "State of the Digital Decade"-index (DESI). Qua connectiviteit zijn we in principe de laatste van Europa wegens de extreem lage FttH-beschikbaarheid. Het BIPT pompt een aantal indicatoren in de DESI-index nu kunstmatig op (want vermeldt geen realistische snelheden) in samenwerking met de operatoren.

Master-Magic | Krak

igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Ik snap gewoonweg niets van hun kaart. Onderaan links staat er zoiets als een schaal maar dat klopt blijkbaar niet. 0 tot 100 maar waarop dat slaat? Ikzelf heb 960 tot 970 Mbps download.  Dat is wat mogelijk is in onze straat. Ik weet eigenlijk niet hoe ik die oranje bollekes moet interpreteren.

locatie_internet.png

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
Master-Magic
Professional Superweter

@igvfer als je daar op klikt kan je normaal de mogelijke aansluit opties zien op jou adres of straat, bij mij zijn het groene bolletjes, heeft misschien ook een verschil qua opties in snelheid of aansluitingen.

ScreenshotBIPT.png

Master-Magic | Krak