Beantwoorden
Emile51
Freshman Meerweter
Topicvreter! Topicwurm! De vlam zit erin. Goed bezig!

Speedtest Telenet

Ik beheer het Telenet Business abonnement van een vzw.

Als ik inlog op Mijn Telenet van die vzw, van bij mij thuis, en een speedtest doe, geeft die het resultaat van mijn privé Telenet verbinding, niet die van de vzw. Is dit normaal? Zeker omdat die resultaten aanmerkelijk verschillen als die test uitgevoerd wordt vanuit de aansluiting van die vzw.

Nagegaan: de speedtest voor beide geeft onderaan steeds mijn eigen IP weer, of ik nu aanlog op mijn account of die van de vzw.

3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Speedtest Telenet

@Emile51 

Als je thuis je pc verbind met je thuis netwerk krijg je logisch gezien de speedtest van bij je thuis en niet van de VZW. Ik heb ook een werk laptop als ik thuis op wifi zit krijg ik de snelheden die ik thuis heb en niet die op het werk. Als ik op het werk dezelfde test doe zie ik de resultaten van het werk en niet die van thuis. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Emile51
Freshman Meerweter
Topicvreter! Topicwurm! De vlam zit erin. Goed bezig!

Speedtest Telenet

Ja, dat begrijp ik. Vind het wel wat vreemd door in Mijn Telenet naar dat andere account te gaan, daar de modem te zien (dus niet de mijne), en van daaruit een speedtest te doen: resultaat is dus niet van die modem maar wel van de mijne.

WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel.

Speedtest Telenet

De speedtest draait helemaal niet op die modem, maar gewoon op je toestel. De link is gewoon naar een openbare pagina, helemaal niet gelinkt aan jouw account 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.