24775
netweters
|
152604
antwoorden
|
20722
vragen
|
Hallo,
Vandaag is een onderaannemer van Telenet langs geweest om de basisopstelling te plaatsen. De technieker heeft de PE11 op het openbaar domein vlak voor onze wachtbuis herstelt met een connector, zie foto.
Is deze connector geschikt voor gebruik onder de grond en bestand is tegen vocht?
Context: de F@ST3896LG-TN modem valt voortdurend uit. Na een restart gaat het ongeveer 10 min goed en dan valt de verbinding weer weg. Morgen neem ik contact op met de Telenet helpdesk, maar ik wou hier al eens informeren.
We kunnen de foto nog niet zien morgen wel
Deze herstelling gebeurt met f connector koppelstuk dan wordt een zwart bakje of krimpkous overgezet
Dat er zeker geen water in kan en de put wordt rustig opgevuld
De F@ST3896LG-TN reageert sneller op fouten in je lokale netwerk dan de oudere modems. Vertel dus eens welke netwerkwerk toestellen je achter de modem hebt.
Even op Google 'f connector' gezocht en deze lijkt het te zijn. Maar een zwart bakje of krimpkous is niet aanwezig. Benieuwd naar je feedback zodra de foto goedgekeurd wordt.
@Janneke_Dust momenteel hangt er een netwerkkabel aan de F@ST3896LG-TN die rechtstreeks naar de Telenet TV-box gaat, dus geen andere toestellen om zoveel mogelijk uit te sluiten.
Nee, de verbinding valt nog steeds weg. De Telenet helpdesk medewerker heeft de modem naar verbinding zien zoeken en vervolgens uitvallen. Donderdag komt er een technieker langs.
Voor dat de put toe moet moet een bakje rond
Er zal aan de connector niet genoeg afgestript zijn
De koper geleider moet er ver genoeg in de aansluiting zeker met koppelstuk
Kan soms opgelost worden door meer aan te spannen als hij op zijn limiet is gaat het niet
Raar dat de technieker niet heeft uitgemeten na vertrek natuurlijk het is heel druk en enorm veel werk en weinig techniekers
dan sla je soms zaken over
Update: er is gisteren een technieker langsgeweest en die heeft de herstelling opnieuw uitgevoerd, ditmaal met een zwart bakje errond. Ook in de paal heeft hij de verbinding opnieuw gemaakt maar er zit nog steeds te veel storing op de lijn waardoor de Telenet modem in foutmodus gaat.
Het probleem is verder geëscaleerd naar een ploeg die een nieuwe kabel kan leggen.
De Telenet helpdesk medewerker sprak van tijdelijk een Tadaam modem / TV box te nemen. De kost hiervan zou ik nadien kunnen laten compenseren door Telenet. Is dat de gangbare manier? Proximus stuurt bv. zelf een tijdelijke 4G router weet ik.
De tadaam is goede oplossing zeker nu in de vakantie zal het langer duren de herstelling
Veel ploegen zijn met verlof kan een tijdje duren en technieker gaat niet graven kost een pak geld en dat is zijn job niet
Gisteren is er voor de derde keer een technieker langsgekomen. Omdat er kortsluiting werd gemeten op de lijn, werd de connector (het "f-koppelstuk") voor de derde keer vervangen.
Het heeft bijna twee weken geduurd en er zijn drie techniekers moeten langsgekomen, maar het probleem lijkt opgelost te zijn.
Ter info voeg ik nog een foto toe van het zwarte bakje met gel dat over de connector werd geplaatst. Dit kan nuttig zijn voor anderen die hetzelfde probleem tegenkomen.
Ziet er in orde uit tape gewoon de buis nog af dat geen vuil in valt en dat er geen ongedierte in kan (marter )
En zet tijdelijk iets over de kabel tot de put toe kan (bak )
Laat telenet weten dat in orde is voor de credit nota