Beantwoorden
TheDude1
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Sure Petcare hub verliest verbinding

Mijn hub (Sure Petcare) verliest sinds enkele dagen zijn verbinding, werkte voordien zonder problemen. Als laatste oplossing kreeg ik dit van Sure Petcare : 

"Please check with your internet provider that there is no firewall restriction that are blocking the ports of your router and request to open the following outbound traffic ports: HTTPS – 443 and/or MQTTS – 8883."

Is dit iets dat ik zelf kan aanpassen in modem instellingen? En zo ja, hoe?

Als ik de algemene firewall afzet komt de hub terug online, dus het zal daar wel ergens mee te maken hebben.

Alvast bedankt. 

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Outbound 443

0 Likes
13 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sure Petcare hub verliest verbinding

Zorg dat je hub een vast IPadres heeft tussen 192.168.0.10 en 0.99. Dat is buiten de DHCP zone van de telenet HGW.

En dan kan je proberen die poorten te forwarden. Al zou dit normaal niet het geval moeten zijn. Want je hub zendt alles naar die MQTTS en andere devices zoals Smartphone e.d. halen gewoon die data op. Dus uw hub maakt zelf verbinding en houdt eigenlijk die poorten open. Telenet blokkeert geen uitgaande poorten alleen bepaalde inkomende en zeker deze niet. Ik vermoed verbinding via Wifi. Ik zou daar toch eens naar kijken er is misschien een storende bron bijgekomen die ervboor zorgt dat je verbinding onderbroken wordt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TheDude1
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Sure Petcare hub verliest verbinding

Ik heb geen flauw idee hoe ik die hub zou moeten benaderen, als het al mogelijk zou zijn. De hub is verbonden met ethernet en er zijn geen nieuwe dingen bijgekomen of veranderd in de directe omgeving. Ik heb zaterdag de firewall op de modem afgezet en de hub kwam daarna terug online. Gisteren heb ik de firewall terug aangezet en tot zover is hij nog steeds online. Nu is natuurlijk de vraag, waar zit 'storing', in de hub, bij Telenet/modem of bij de servers van Sure Petcare.

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Sure Petcare hub verliest verbinding

Port forwarding lijkt me hier niet noodzalelijk. Sure Petcare vraagt immwea enkel:
request to open the following outbound traffic.

Er is nergens sprake van inbound traffic, hetgeen waarop port forwarding van toepassing is.

Zoals @igvfer terecht opmerkt, blokkeert de Telenet router/firewall/modem of ook HGW genoemd geen uitgaand verkeer.

 

Ik heb hier een manual gevonden, maar daain vind ik niet of het modgelijk dit apparaat een vast IP adres toe te kennen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sure Petcare hub verliest verbinding

Als die bekabeld is aangelsoten heeft die een ipadres en als je in een browser op je PC dat IPadres intikt wat zie je dan?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Sure Petcare hub verliest verbinding

Kan ie niet gewoon een vast ip adres in router zetten doormiddel van mac adres van dat toestel?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sure Petcare hub verliest verbinding

Niet via de modem/router van Telenet. Dat kan alleen maar als je een eigen router gebruikt.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Sure Petcare hub verliest verbinding

@igvfer 

Wow wist niet dat telenet dat niet had voorzien in hun router functies. Bedankt voor die info

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sure Petcare hub verliest verbinding

Eigenlijk is het de fabrikant van die dingen die ervoor moet zorgen dat je in de netwerkinstellingen kan. Maar ze willen iedereen binden met hun apps tot het verkeerd gaat en de klant zelf niets kan bekijken of uit vlooien en dan beginnen ze hun spelletje ping pong. Het ligt aan de provider..... Of dan wordt hun server gekraakt en kan iedereen zomaar op jou toestellen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TheDude1
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Sure Petcare hub verliest verbinding

Invoeren IP-adres : 'Safari kan de pagina niet openen omdat de server niet meer reageert'

Huidige situatie :

Vanmorgen merkte ik (kan langer zijn) dat de verbinding tussen het deurtje en de hub verbroken was, hub was nog steeds online. De afstand tussen de 2 is iets meer dan 1m. Hub van de stroom gehaald, hub bleef offline na opstart tot dat ik op de modem de firewall uitschakelde, een minuutje later was hub terug online en was de verbinding met het deurtje hersteld. Firewall terug aangezet en de hub is nog steeds online, is kijken hoe lang hij online blijft.

 

0 Likes
TheDude1
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Sure Petcare hub verliest verbinding

Na diverse pogingen is het mij nog steeds niet gelukt om deze info van Telenet te krijgen. Ze (Telenet messenger) raden me aan om het aan de 'Netweters' te vragen. Kan de technische dienst van Telenet gewoon niet antwoorden op deze vraag: "Please check with your internet provider that there is no firewall restriction that are blocking the ports of your router and request to open the following outbound traffic ports: HTTPS – 443 and/or MQTTS – 8883."

In dit draadje had men al gesuggereerd dat Telenet geen uitgaande poorten blokkeert. Nu, sinds enkel weken blijft de hub online, dus het probleem lijkt opgelost te zijn.

Wat mij nog het meeste stoort is dat ik deze vraag enkele malen via het support contactformulier heb gesteld en gewoon geen reactie krijg.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sure Petcare hub verliest verbinding

Het is al overal vermeld geweest dat er geen uitgaande poorten geblokkeerd worden, waarom zouden ze dan de moeite doen om een antwoord te verzinnen.😁



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TheDude1
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Sure Petcare hub verliest verbinding

Mss uit beleefdheid?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sure Petcare hub verliest verbinding

Daarom die grijns. Off topic.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes