Beantwoorden
OrkaXL
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Switch na powerline

Hallo

Op zolder heb ik een powerline lopen die mij één stabiele verbinding van ongeveer 120 mbps kan geven. Het zou handig zijn om hier meerdere ethernet aansluitingen te hebben (computers, smart-tv, chromecast). Na wat research neem ik aan dat ik een switch kan aansluiten op deze ene verbinding en er zo meerdere maken. Tot hoeveel verbindingen zou ik dan kunnen gaan die ik simultaan kan gebruiken? En zit er dan geen snelheidsverlies op bij het simultaan gebruiken van meerdere verbindingen?

 

Met vriendelijke groeten

 

Lander

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Switch na powerline

@OrkaXL  jij kan daar elke switch op aansluiten die je wil. Ik gebruik zelf een 16 poort GigaBit switch , niet aan een powerline maar aan de modem. Mijn modem komt boven thuis binnen en staat ook daar met een internet kabel van 30 meter loopt deze naar beneden en staat de switch. Op die switch zijn dan de apparaten verbonden die bekabeld kunnen en heb geen verlies in snelheid. Dus je kan eigenlijk elke switch plaatsen die jij nodig hebt maar kijk wel hoeveel aansluitingen je echt gaat gebruiken. Want als je ook een 16 poort switch plaatst en je gebruikt er twee kan je net zo goed een kleinere kopen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Switch na powerline

@OrkaXL je kan gelijk welke switch erachter hangen want de dhcp zal genoeg ip adressen uitdelen en de switch ontvangt deze. Natuurlijk als je op die switch met een 10 tal devices zit te downloaden zal je snelheidvermindering hebben hetgeen logisch is. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Switch na powerline


@OrkaXL  schreef:

En zit er dan geen snelheidsverlies op bij het simultaan gebruiken van meerdere verbindingen?


Je kan het geen "snelheidsverlies" noemen: je powerline zal de bestaande 120 mbps blijven leveren, alleen de bandbreedte zal "verdeeld" worden. Maar zelfs al zijn er 10 toestellen gelijktijdig aangesloten, zolang ze niet geen internet nodig hebben, zullen ze ook geen bandbreedte verbruiken.

 

Als je bijvoorbeeld de Chromecast gebruikt om te streamen, en deze heeft 6 mbps nodig, dan zal dit in mindering komen van de downloadsnelheid op de PC.

Van zodra je stopt met streamen krijg je weer de volle 120 mbps, enz ...

0 Likes