Beantwoorden
Patton
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Synology Nas bereikbaar buitenhuis

Beste,

ik heb net een nieuwe Nas Synology DS218, en wil deze buitenhuis of via ander netwerk willen bereiken.

Wie kan mij hierin helpen? Ben een leek in deze dingen

 

Alle hulp is welkom.

bedankt alvast

Tags (2)
0 Likes
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Synology Nas bereikbaar buitenhuis

@Patton  een Nas Synology heb ik ook thuis staan. Ik heb de app op de gsm geinstalleerd en dan thuis in de NAS zelf wat dingen geconfigureerd en nu kan ik met de app buitenhuis ook de NAS bereiken. Het is eigenlijk heel simpel om te doen want je moet een naam instellen dus een gebruikersnaam en een paswoord. Dan kan je overal waar je wil je foto's of documenten bereiken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Patton
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Synology Nas bereikbaar buitenhuis

Beste,

bedankt voor uw snel antwoord.

echter, zover was ik ook, binnenhuis werkt alles prima, doch als ik mijn netwerk verlaat, heb ik geen verbinding meer.

Heb hier al vanalles gelezen ivm instellingen en poorten, maar is chinees voor mij!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Synology Nas bereikbaar buitenhuis

@Patton  dat kan dat je bepaalde poorten dient open te zetten om het van buitenaf te bereiken. Maar ik heb geen enkel poort open staan en kan de nas van buitenaf perfect bereiken met de app.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Synology Nas bereikbaar buitenhuis

Je kan eens proberen om in uw geavanceerde instellingen UPnP actief te zetten.

Zo zullen uw poorten automatisch beschikbaar zijn van buitenaf.

Een andere optie is in uw instellingen op uw nas een synology.me account aan te maken.op deze manier zal je uw nas beschikbaar maken van buitenaf.

Dit gaat ook via https://dyn.com/remote-access/

Daar kan je een account aanmaken zodat het dynamisch ip adress bezien kan worden als fix ip, zodat je niet steeds het ip adres moet vanbuiten weten.

Als je de nas volledig wil beschikbaar maken op het internet kan je deze in DMZ zetten in uw geavanceerde instellingen op mijn telenet. Hou er wel rekening mee dat je nas dan volledig op het internet staat, dus beste een firewall tussenzetten.

 

groeten Kristof 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology Nas bereikbaar buitenhuis

@Patton  

Vlug wat instellingen tonen:

Te beginnen bij Netwerk. Daar stel je best een vast IPadres in

netwerk.PNG

Vervolgens stel je de standaardpoort van je NAS in op iets anders dan 5000 (fabrieksinstelling). Dit maakt het voor hackers moeilijker om in te breken maar dat is niet onmogelijk.

netwerk02.PNG

Je kijkt best eens naar gebruikers. Ik heb het standaard account "admin" uitgeschakeld en vervangen door een andere naam. Dat maakt het hackers ook een beetje moeilijker. Je kan gebruikers aanmaken met administrator rechten of andere bvb om naar je fotoalbums te gaan kijken. En voor administrators kan je 2-traps authorisatie toevoegen (Google authenticator op je smartphone).

gebruikers.PNG

gebruikers2.PNG

Ook kan je quickconnect gebruiken dan moet je geen poorten forwarden en ga je via een server van Synology. Ik ben daar geen voorstander van.

quickconnect.PNGquickconnect02.PNG

 

Ben je van plan om het mooie programma photostation te gebruiken dan sart je dat programma op en bij de instellingen zet je specifieke poorten.

photostation.PNG

Wat ik ook aan raad is om de VPN server te installeren. L2TP/IPsec is een goede keus. Deze client zit standaard in windows, IOS, Android en werkt goed.

VPN.PNG

En dan ook een DDNS account aanmaken. In dit geval was het No-IP en instellen zodat uw publiek IP adres telkens wordt geupdated.

VPN.PNG

 

En dan kan je beginnen je poorten forwarden in "Mijn Telenet"

poortforward.PNGpoortforward02.PNG

 

Vergeet vooral niet om een zeer sterk paswoord in te stellen.

Als je vanuit extern verbinding maakt via VPN kan je alles doen zoals je het thuis doet op je interne netwerk. Dus werken met de IPadressen in de prive range 192.168.0.0.

 

Nog vragen? Shoot.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Patton
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Synology Nas bereikbaar buitenhuis

Patrick,

 

met welke app bedoel je?

 

groetjes

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Synology Nas bereikbaar buitenhuis

@Patton  ik heb en gebruik DS File en DS foto .


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology Nas bereikbaar buitenhuis

@Patton  Er zijn verschillende apps naargelang de toepassing die je wil bereiken. DSPhoto, DSCam, DSVideo, DSFile, zoek maar eens op Synology apps.

Quickconnect zou ik niet gebruiken. Stel zelf je poorten in, gebruik sterke wachtwoorden en op die manier stel je alleen de toepassingen bereikbaar die je zelf wil.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Synology Nas bereikbaar buitenhuis

@igvfer  de Quickconnect gebruik ik zeker niet.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology Nas bereikbaar buitenhuis

@patrick37  Ik gebruik dit ook niet. Ik heb dingen liever zelf in de hand. Voor mij is dat zoiets als je huis laten afsluiten en openzetten door een security firma. 🤔. En als ik iemand anders toegang geef maak ik wel een aparte gebruikersnaam en paswoord. Zoals bijvoorbeeld photostation.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Patton
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Synology Nas bereikbaar buitenhuis

beste Ignace,

 

ik heb een vast ip-adres genomen zoals u zei, en heb op dat adres de poorten opengezet,  momenteel nog met alles standaard zoals de poort op 5000.

Doch kan hem nog steeds niet bereiken.

Via de quickconnect werkt het prima.

 

Wat doe ik verkeerd?

 

alvast bedankt voor de moeite.

 

Patrick

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology Nas bereikbaar buitenhuis

@Patton  Je probeert dit het best via uw mobiele verbinding. Want zoals er hier al dikwijls gezegd is geweest doe je dit best niet op je interne verbinding via je publiek IP adres wegens de f$cking NAT loopback.

Indien je mij betrouwt kan je een PM sturen met je publiek IP adres en probeer ik het eens van hieruit of het werkt. Als ik op het inlogscherm geraak is het al OK.

Voor een PM klik je, in de kolom op mijn naam en kies je voor privébericht sturen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology Nas bereikbaar buitenhuis

Ondertussen via PM een en ander uitgeklaard met gerichte adviezen die niet direct open en bloot op het forum kunnen gezet worden. Vraagsteller is op de goede weg. Een en ander lukt nu al.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.