Beantwoorden
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi

Momenteel verkoopt ALDI de mobiele router TP LINK M 7200. Heeft er al iemand positieve of negatieve ervaring met deze mobiele router en wat zijn de instellingen met de data sim van Telenet ?

Alvast dank !

0 Likes
15 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi

Veel mensen hebben altijd een mobile router bij zonder het te weten.

Als ge op uw smartphone de mobile hotspot inschakelt dan speelt deze mobile router.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi

@Janneke_Dust  is dit bij instellingen op iPhone : Persoonlijke hotspot ? Dit staat bij mij op uit.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi

Vermoedelijk wel, ik heb geen iphone. Op mijn android noemt het eigenlijk draagbare hotspot.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi


@e10  schreef:

@Janneke_Dust  is dit bij instellingen op iPhone : Persoonlijke hotspot ? Dit staat bij mij op uit.


Ja dat klopt. Van zodra je op deze instelling staat en het hebt ingeschakeld dan kunnen andere apparaten hiermee verbinding maken. 

 

Je zal merken dat wanneer je naar deze instelling gaat van de Persoonlijke Hotspot je iPhone de verbinding met WiFi zal verbreken, als deze actief was. Dat komt omdat je iPhone nu de toestand krijgt als WiFi zender en niet meer de ontvanger.

 

Op een ander toestel kan je nu zoeken naar een WiFi netwerk en daar zal je de naam van je iPhone terugvinden. Het wachtwoord staat gewoon bij de instellingen van de Persoonlijke Hotspot.

 

Je iPhone stopt vanzelf na een bepaalde tijd de Persoonlijke Hotspot als er geen toestellen mee verbonden zijn. Er wordt dan automatisch terug een verbinding gemaakt met bekende WiFi netwerken als deze beschikbaar zijn. 

 

Je hebt zoals @Janneke_Dust zegt eigenlijk altijd al een mobile router bij.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi

Even de (overigens heel correcte) uitleg van @BillyX aanvullen:

 

Er zijn toestellen (o.a. mijn S8) waar je bij het configureren van uw hotspot de optie hebt om uw WiFi te delen. Wanneer je die optie aanzet dan valt uw WiFi niet weg voor uzelf bij het activeren van de hotspot.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi

@StefaanH wanneer de persoonlijke hotspot op mijn iPhone aanstaat kan ik mijn iPhone dan nog gebruiken om te bellen en te surfen ? Kan ik nog gebeld worden ? 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi


@e10  schreef:

wanneer de persoonlijke hotspot op mijn iPhone aanstaat kan ik mijn iPhone dan nog gebruiken om te bellen en te surfen ? Kan ik nog gebeld worden ? 


Natuurlijk...alles blijft werken zoals je zou verwachten. Je iPhone gedraagt zich enkel en alleen in die toestand als een mobiele router.

 

Meer informatie kan je op deze pagina vinden.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi

Bedankt allen 👍

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi

@e10 

 

Op uw originele vraag heb je uiteindelijk geen antwoord gekregen. Heb je daar nog behoefte aan of ben je tevreden met wat je nu weet over de mobiele hotspot die de meeste smartphones aan boord hebben?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi

@StefaanH  Ik zou eigenlijk wel willen weten wat het voordeel is van een losse mobiele router zoals de TP Link van ALDI ten opzichte van mijn iPhone (12) 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi


@e10  schreef:

Ik zou eigenlijk wel willen weten wat het voordeel is van een losse mobiele router zoals de TP Link van ALDI ten opzichte van mijn iPhone (12) 


Het voordeel van zo'n een losse mobiele 4G router, of beter genoemd een MiFi router is dat deze eenvoudig door gans het gezin gebruikt kan worden. Ze hebben namelijk je iPhone niet nodig.

 

Het is misschien handig om deze een vast plekje te geven in het vakantiehuisje of zo. Iedereen van het gezin kan er dan meteen verbinding meemaken. In het geval dat je de Persoonlijke Hotspot van je iPhone gebruikt moet deze telkens wel in de buurt zijn. Dus als jij weggaat met je iPhone dan heeft de rest van het gezin geen WiFi verbinding.

 

Zo'n losse MiFi router kan dat probleem oplossen. Je hoeft er enkel maar een (data) simkaart in te steken en meestal werken ze dan meteen. Zo'n datasimkaart is trouwens gratis voor klanten van ONE(up).

 

En dat is dan weer één van de nadelen van zo'n MiFi router. Ze vereisen een passend (data) abonnement. Klanten van ONE(up) ervaren hier geen problemen, maar heb je een ander abonnement zal je op zoek moeten gaan voor een oplossing.

 

Je kan echter ook wel de SIM kaart van je iPhone in zo'n MiFi router plaatsen...maar dan geeft de Persoonlijke Hotspot van je iPhone wel meer gemak.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi

@BillyX  Ja ik heb nog een data sim liggen van Telenet omdat in een One abo heb. Ik wou graag de instellingen weten om de TP Link te gebruiken.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi


@e10  schreef:

@BillyX  Ja ik heb nog een data sim liggen van Telenet omdat in een One abo heb. Ik wou graag de instellingen weten om de TP Link te gebruiken.


Volgende onderstaande stappen moet je gelukkig maar éénmalig doen. Nadien werkt de MiFi router meteen bij het inschakelen.

 

Steek de simkaart van Telenet in je MiFI router en zet deze aan. Maak nu een verbinding met een extern apparaat (iPhone, iPad, computer,...) en deze MiFi router via WiFi. De details van het MiFi netwerk staan ergens met een stickertje op het apparaat.

 

Om een verbinding met bv je iPhone te maken ga je hiervoor naar Instellingen > WiFi en maak daar een verbinding met het MiFi netwerk. 

 

Surf nu met een browser (Safari, Chrome,...) naar tplinkmifi.net en vul bij zowel de gebruikersnaam als wachtwoord admin in. De wizard zal je dan vragen om een nieuw wachtwoord te creëren. Onthoud deze zeker en vast voor toekomstig gebruik.

 

Nadien wordt gevraagd achter de pincode van de SIM kaart. Deze kan je terugvinden in briefwisseling van Telenet. Nu kan je de mobiele instellingen van de aanbieder bekijken. In principe staan deze goed. Maar moest het niet het geval zijn dan is het belangrijkste om de APN goed in te vullen. Deze moet namelijk telenetwap.be zijn.

 

In het volgende en laatste scherm kan je de MiFi netwerknaam en wachtwoord aanpassen. Onthoudt deze goed want je hebt deze nodig om verbinding met de MiFi router te maken.

Daarna bewaar je al deze instellingen en is je MiFi toestel correct ingesteld.

 

Nu kan je verbinding maken met de MiFi router met je andere apparaten. Zoek daarvoor naar een WiFi netwerk en maak verbinding met het netwerk van je MiFi toestel.

 

Veel succes!


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

TP Link M 7200 mobiele router bij Aldi

voor een gsm is het ook niet altijd leuk om maanden in de lader als hotspot te fungeren, de batterij durft zich dan al wel eens opblazen tot een ballonnetje

0 Likes