Beantwoorden
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

TV-box niet interactief na plaatsing UTP-data switch

Hallo, ik ontdekte volgend probleem, ik abonneerde mij op disney+ dat werkt niet via de telenet box daarom moest ik steeds de data (UTP) kabel van uit de box halen en in de TV steken zodat deze rechtstreeks met de modem is verbonden, ik schafte  me een UTP data switch aan zodat ik via deze switch  zowel naar de telenet box kan schakelen als deze er tussen uit te halen en recht van de modem input te krijgen naar mijn tv, het is me nu echter opgevallen dat wanneer ik schakel naar de telenet box (laatste versie) ik bij het programma overzicht niet meer de mogelijkheid heb om terugkijk TV te gebruiken, het icoontje is dan niet meer  aanwezig(zichtbaar) als ik die dat switch er tussen uit haal en de data kabel recht aan de telenet box hang terug wel terugkijk TV, de data kabel switch is niet van telenet, heeft het daar mee te maken? 
RB

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Data kabel switch

0 Likes
13 reacties
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

TV-box niet interactief na plaatsing UTP-data switch

En je kan je tv niet aansluiten op de WiFi?

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2263
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV-box niet interactief na plaatsing UTP-data switch

Is dat wel een gewone switch? Geef eens merk en type.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box niet interactief na plaatsing UTP-data switch

Ik vind "UTP data switch" een vreemde benaming voor iets wat gewoon een netwerkswitch zou moeten zijn.

Met een netwerkswitch moet het functioneren, alle drie de UTP-kabels in de netwerkswitch steken en je tv-toestel en TV-box zouden beide tegelijkertijd een internetverbinding moeten hebben.

0 Likes
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

TV-box niet interactief na plaatsing UTP-data switch

Ja het zal een netwerk switch  dan zijn, ik zie niet hoe ik een afbeelding kan toevoegen in een antwoord,  van de switch die met drukknoppen toelaat voor welke aansluiting je kiest, in mijn geval steekt de netwerkkabel die van de modem  komt in de in/out poort van die switch en kan je kiezen met de drukknoppen of èèn van de outputs naar de digibox gaan of recht naar de smart tv, dat lijkt allemaal wel te werken maarr....als ik kies met de toetsen  voor de netwerkkabel naar de digibox dan krijg ik NIET de mogelijkheid van terugkijk Tv m.a.w dat "terugkijk"  icoontje is verdwenen terwijl, wanneer ik de netwerkkabel die van de modem komt  rechtstreeks in de digibox plug (dus zonder die keuze switch er tussen) zie ik terug dat terugkijk icoontje in het zender program aanbod, en daar stel ik me vragen bij of het wel een juiste netwerkswitch is die ik gebruik.

0 Likes
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

TV-box niet interactief na plaatsing UTP-data switch

catmen_0-1681802233199.jpeg

Dit is een afbeelding van de switch achterzijde, vooraan zijn er keuze knoppen, ik zie nu ook op de spec's dat het om een megbit switch gaat en gèèn gigabit switch, mogelijk is dat een restrictie. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box niet interactief na plaatsing UTP-data switch

Als je dit manueel met drukknoppen moet bedienen is het zeker geen netwerkswitch. Dit is prutswerk en zal inderdaad niet goed functioneren. (Misschien wel als je telkens na het omschakelen de Telenet TV-box volledig heropstart.)
Je hebt écht een netwerkswitch nodig. Bijvoorbeeld zoals deze: https://www.amazon.de/-/nl/dp/B00A128S24/

0 Likes
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

TV-box niet interactief na plaatsing UTP-data switch

Ok begrepen, zal er zo eentje aanschaffen, ik denk dat dit makkelijker is dan telkens de netwerk kabel uit de digibox te trekken en rechtstreeks in de smart TV te pluggen wanneer ik naar disney+ wil kijken, op de duur gaat dat netwerk stekkertje toch ook stuk gaan, ik weet nog niet hoe lang ik het disney+ abonnement zal houden maar netflix dat wel via de digibox kan had ik toch twee jaar. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box niet interactief na plaatsing UTP-data switch

Met een beetje (veel?) geluk kan je er misschien nog één gratis krijgen in een Telenet center. Gewoon vragen of ze nog een switchke hebben.

0 Likes
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

TV-box niet interactief na plaatsing UTP-data switch

Ik stelde via een mail aan telenet de vraag al en kreeg telefonisch antwoord van een medewerker, op mijn vraag nogmaals kwam geen positieve reactie, dus dat zal dan toch niet mogelijk zijn. Ik zal zelf wel eentje aan schaffen, ze blijken niet zo duur ik vraag me alleen af welk merk of type, èèntje met of zonder voeding? vermoedelijk niet met keuze knoppen, geen megabit maar een gigabit, eentje met 4 poorten zou al voldoende moeten zijn ( èèn  input, èèn output naar TV, èèn output naar digibox, èèn reserve voor mogelijke uitbreiding) bij coolbleu hebben ze een ruime keuze.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box niet interactief na plaatsing UTP-data switch

Een switch heeft altijd voeding nodig.

Hiervoor naar Telenet bellen heeft geen zin. In een Telenet center hebben ze nog liggen og niet. Dus daar vragen of anders elders eentje kopen.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2703
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-box niet interactief na plaatsing UTP-data switch

Hij nu wel dubbel zo duur nu

maar heb je altijd in buurt een winkel van

https://www.action.com/nl-be/p/tp-link-desktop-switch-ls1005g/

 

0 Likes
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

TV-box niet interactief na plaatsing UTP-data switch

De switch die ik nu heb is er een met toetsen waar je dus een keuze hebt (data kabel naar telenet box of recht naar smart tv) en die niet goed werkt, de switch die men hier voor stelt is er een zonder toetsen, gebeurt het switchen dan automatisch? Of moet je dan je telenet moviebox uit zetten?  Als je de smart TV recht aan  de modem wil koppelen?

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2263
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV-box niet interactief na plaatsing UTP-data switch

Alle toestellen op die switch kunnen simultaan werken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes