Beantwoorden
Jimster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter - smallband

Hoe kan ik problemen oplossen met de telemeter en mijn abonnement ? 

Sorry voor het lange verhaal


Ik sta sinds donderdagavond op smallband. Op de telemeter pagina (en de app ook trouwens) staat het verbruik echter maar 192 Gb / 200 Gb. Er staat wel bij dat ik aan verlaagde snelheid surf in de piekuren.
Ik bel naar Helpdesk en krijg daar eerst de melding dat dit normaal is omdat ze er willen voor zorgen dat klanten niet zomaar over hun limiet gaan. Maar dat het wel niet normaal is dat ik dan aan een nog lagere snelheid dan smallband zit. Ze kijken het na en na een modemreset zou het in orde zijn na een wat tijd (half uur). 

Ik doe de reset en leg af. Na half uur nog altijd niets, ik reset modem nogmaals en wacht opnieuw een tijd. Nog altijd geen verandering.

ik bel in de late namiddag terug. De volgende medewerker zegt eerst dat ik over de limiet zit omdat ik op smallband zit. ik verwijs naar telemeter en persoon bevestigt de cijfers die ik ook zie. Dat zou dus nog niet kunnen. 8Gb nog voor 4 dagen. Voor mij trouwens geen reden om extra volume aan te kopen, dat overbrug ik wel, maar niet aan deze snelheid. Ook hier weer zogezegd opgelost na modem reset en wachten. Medewerker wenst me nog een prettige dag en legt af. 

 

Deze ochtend dus nog altijd niet in orde. Ik bel voor derde keer naar de helpdesk. 

Medewerker zijn eerste reactie: u hebt een verouderd internetabonnement (All-internet 150). voor anderhalve euro meer kan u onbeperkt surfen. Of u gaat naar een goedkoper abonnement en dan zijn uw problemen opgelost (? euh). Ik vraag nog es bevestiging naar de 1.5 euro en krijg dan te horen dat het wel +/- 10€ extra zal zijn (zoals ik al dacht). 

Hij vertelt me ook dat de telemeter gegevens verkeerd zijn en ziet dat ik 100Megabit  (= 12.5 Kb he) over de limiet ben. Ik vraag dan hoe ik dan mijn internetverbruik kan beheren als de gegevens waarop ik mij moet baseren verkeerd zijn, en ik vertel ook dat de medewerkers gisteren hebben bevestigd dat de gegevens wel degelijk correct zijn. 
Hij kan dus niets doen, ik moet een pakket bijkopen en dat weiger ik. Hij vertelt me ook dat ik in de daluren van 00h tot 12h wel aan de normale snelheid zou moeten kunnen surfen. (ik dacht trouwens dat dit tot 10h was, maar soit ?) We zijn dus 9h 's ochtend en ik maak hem dan ook duidelijk dat ik vraag dat ik dan nu op volle snelheid kan surfen ? terwijl ik maar 0.13 Mbps haal volgens speedtest.
Hij zucht eens en zegt dan dat mijn abonnement dit niet heeft en dat ik dus maar van abonnement moet switchen.... maar hij kan niets doen. Ik bedank de man en leg kordaat af. De frustratie loopt stilaan op. 

 

Kan er iemand me zeggen wat kan ik nog doen om dit probleem opgelost te krijgen ? we zijn ondertussen al op dag 3 op smallband en zo geraak ik ook wel tot 5 feb. 
ik heb trouwens hetzelfde probleem ook al in oktober gehad en dat is toen direct opgelost geweest aan de telefoon. Er was wel iets raars aan de hand vertelden ze me, en dat gingen ze nog es verder nakijken. 

 

0 Likes
23 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telemeter - smallband

@Jimster  Niet veel geluk gehad aan de telefoon blijkbaar. Ik raad je aan om je vraag te stellen via Facebook of Twitter. Daar krijg je ook snel reactie.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telemeter - smallband

Neem eens contact op via Facebook of Twitter of WhatsApp (+32 468 001098, voorlopig enkel berichten). Mijn indruk is dat je niet alleen snel reactie krijgt, maar ook betere service. In tegenstelling tot de telefoon kunnen deze medewerkers even overleggen met de collega's alvorens te reageren.

 

In principe zou je hen kunnen vragen om een dossier aan te maken. Ik vrees echter dat je probleem ook dan niet binnen de 4 dagen verholpen zal zijn...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telemeter - smallband

@sb   Dat was samen 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jimster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter - smallband

Heb de vraag aan via twitter ook gesteld. Ben benieuwd. Heb respons gekregen dat ik mijn identiteitskaarnummer moest doorgeven via DM ? Heb alleen de laatste 5 characters meegegeven, want dat lijkt me nu toch ook wel weer een bizarre vraag... 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telemeter - smallband

Dat is standaard hoor, doen ze aan de telefoon ook vaak.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jimster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter - smallband

Ik heb er mijn klantennummer ook bijgezet, dat moet toch voldoende zijn denk ik dan. 

Jimster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter - smallband

Antwoord gehad.  

 

 

Thanks! Het is zo dat jouw verbruik effectief volledig is opgebruikt. Bij All-Internet 150 heb je een verbruik van 200GB. Op 05/02 word je verbruik terug op 0 gezet. - Nathan

Zijn er dan effectief zo een grote afwijkingen op de telemeter data ? 8gb verschil is toch niet niets he. Hoe kan ik dan beter mijn internetverbruik monitoren ?
Telemeter toont nog altijd 192 / 200 verbruikt.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telemeter - smallband

Ter info: het is niet zo dat je met jouw abonnement tijdens de daluren onbeperkt kan downloaden/uploaden.

Dit in tegenstelling tot abonnementen met "onbeperkt surfen".

Wat wel zo is is dat tijdens de daluren je volume maar voor de helft mee telt. Bij duurdere abonnementen wordt er tijdens daluren niets in rekening gebracht.

Daluren voor jou zijn van middernacht tot 10u in de ochtend. 

 

Eens op smalband blijft je snelheid beperkt, ook tijdens de daluren. Die is voor jou 1Mbps download en 256Kbps upload.  Dus het blijft dag en nacht even traag.
Dit is niet zo voor de duurdere abonnementen met onbeperkt surfen. Daar wordt de snelheid enkel tijdens de piekuren beperkt 10Mbps down, 1Mbps up.  De piekuren liggen daar wat anders: van 12u 's middags tot middernacht (dus 2u korter).

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-piek-en-daluren-bij-een-abonnement-met-onbeper...

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wanneer-surf-ik-met-verlaagde-snelh...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jimster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter - smallband

Dat van die snelheid snap ik wel. Had ook al gezien dat het afhankelijk is van het abonnement. Het probleem ligt me eerder bij de oorzaak ervan. Ik kan dus niet mijn volledige capaciteit gebruiken aan de volledige snelheid. Althans volgens hen (afhankelijk van de medewerker) is het opgebruikt, volgens de telemeter niet. 

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telemeter - smallband

De oorzaak achterhalen is niet zo evident.  Met wat knutselwerk en een eigen router zou je het volume kunnen uitlezen met speciale tools.  Je hebt dus die tools nodig en een router die het volume bijhoudt en het uitlezen ondersteunt (typisch gebeurt dit via snmp).  Of misschien zijn er wel routers die de tools ook aan boord hebben.

Dit zal je ongetwijfeld tijd en ook wat geld kosten. Misschien wel te veel om die 10 euro/de maand snel te kunnen terug verdienen 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jimster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter - smallband

Mag ik zeggen dat dit een verschuiving van het probleem naar de klant toe is ? Waarom zou een klant moeten investeren in allerlei tools om aan te duiden dat de meting of het visiualizeren van de meeting foutief is tov wat er gecommuniceerd wordt naar de klant ? 

Is het niet de taak van de aanbieder om transparant te zijn over de gebruikte hoeveelheid dat. Zodat een klant zich daarop kan baseren.

Stel dat ze morgen na 175 Gb al gaan zeggen dat mijn telenet limiet bereikt is en ze dan zeggen dat hun gegevens wel degelijk aantonen dat ik over de limiet ben gegaan. Waar gaan we dan naar toe ? En als klant kan je dan niet eens verweren, want hun gegevens zijn intern correct, maar voor de klant krijgt foutieve gegevens te zien.

 

Off-topic : kan je hier geen screenshots uploaden ? Het aanduiden van de camera doet niets. 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telemeter - smallband

@Jimster Je hebt idd een punt.

Ik wou je enkel een alternatieve oplossing aanreiken.

 

PS: foto’s moeten goedgekeurd worden alvorens ze zichtbaar zijn. Even geduld dus.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jimster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter - smallband

Ondertussen heeft de persoon ook screenshots gevraagd van de telemeter. Doorgezonden en nu blijft het weer stil.

Ik vrees dat ik geen antwoord meer ga krijgen... Er is precies niemand die er iets van snapt.
 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telemeter - smallband


@Jimster  schreef:

Ondertussen heeft de persoon ook screenshots gevraagd van de telemeter. Doorgezonden en nu blijft het weer stil.

Ik vrees dat ik geen antwoord meer ga krijgen... Er is precies niemand die er iets van snapt.
 


Ik heb hetzelfde aan de hand. Ik heb volume bijgekocht en een dag later terug gedeactiveerd om te voorkomen dat die opnieuw zou aangerekend worden voor de volgende periode. Na die deactivatie is er opeens niets meer te zien van de extra gigabytes die ik heb bijgekocht.

 

En dat zijn niet de enige problemen met de Telemeter...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes