42187
netweters
|
18609
gesprekken
|
20102
vragen
|
Hallo,
Kan ik de powerlines van telenet, PG 9073LG en PG 9072LGverder blijven gebruiken bij veranderen van provider? Met dank.
Titel gewijzigd door Dakota (mod) | Vorige titel: Powerlines
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als deze aangekocht zijn kan je deze gewoon verder gebruiken.
Als je ze huurt (dat kan gratis zijn?) moet je deze terug brengen/sturen naar (een) Telenet(-winkel).
Als er twijfel is kan via de link zien of je het moet terug geven
Anders staat er op dat de modem of extra toebehoren voor de bak zijn
Als het terug moet krijg je een label gewoon binnen geven bij jouw in de buurt waar je pakjes afhaalt
Dat bespaard je een verplaatsing en wie weet moet je helemaal niets terug sturen
De laatste modem en pods daar mag je zeker van zijn de rest moet je zien
Met wat geluk gaan ze werken, maar beheren (SSID aanpassen, kanaal wijzigen, ...) ga je ze niet meer kunnen. Dat beheer verloopt immers via "Mijn Telenet", en dat heb je dus niet meer bij een andere provider ...
@Loebas81 schreef:Kan ik de powerlines van telenet, PG 9073LG en PG 9072LG verder blijven gebruiken bij veranderen van provider? Met dank.
De Powerlines zullen altijd als Powerline kunnen gebruikt worden, zelfs buiten Telenet: je kan deze gewoon "pairen" (met het security knopje aan de linkerkant).
Als je de WiFi niet wilt gebruiken, maar alleen als Powerline, kan je de WiFi ook uitzetten (ON/OFF knopje aan de rechterkant).
Als je de WiFi WEL wilt gebruiken, zijn er 2 mogelijkheden:
Er is ook nog een "plan B", die bij bij toch ooit gewerkt heeft:
Indien het inloggen en IP adres niet werken ... reset de Powerline (klein gaatje aan de linker kant)
Je kan het paswoord wijzigen, het vast IP adres, zelfs de firmware flashen (in geval je een niet-Telenet Firmware zou vinden).
Maar het belangrijkste: je kan aan de WiFi instellingen (en verschillende namen geven voor de 2.4GHz en 5GHz band).