Beantwoorden
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet Safespot aan € 4,99

Safespot waarvan hier al sprake was is beschikbaar aan 4.99 euro/maand

Zie Techpulse , Nieuwsblad  en Telenet

Tags (1)
0 Likes
36 reacties
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet Safespot aan € 4,99

Is actief en de SafeSpot geïnstalleerd.

Op een uur tijd al 2 inbraakpogingen geblokkeerd. Brute force attack via Telnet en SSH. 

De SafeSpot Guard op mijn OnePlus gebruikt nu blijkbaar ook VPN. Dat is. positief, alleen is er nu wel geen sprake meer van 300 mbps download via wifi op mijn gsm. Voordien was dat wel zo. 

0 Likes
williammeke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Telenet Safespot aan € 4,99

Heb sinds gisteravond Safespot. Safeguard activeren doe ik misschien als ik beslis mijn huidig actieve virusscanner niet te verlengen.

Op mijn pc heb ik tijd geleden ESET + Malwarebytes (heb nochtans levenslange licensie MB) buitengegooid wegens een en ander niet gevonden, en vertrouw op Windows Defender. Dat is ongelooflijk goed geworden, voor de rest wat common sense. Ken wel wat van IT en op pc zijn geen alternatieven meer nodig.
Ga misschien later uit curiositeit wel eens Safe Guard uitproberen, eerst op GSM, daarna misschien op pc.
Heb ook HitmanPro.alert op pc staan. Onderdeel virusscanner is een scanner op demand. Maar wel heel goed. Beschermt oa toetsenbord en webcam.

Ik heb zelf wat vragen bij Safe Guard. Ik lees dat die VPN activeert - ik hoop dat je die kan deactiveren anders zit je gsm niet meer in je eigen netwerk thuis en kan je niet streamen. Als je mét VPN wel kan streamen dan zou ik die alleszins niet vertrouwen. Zelf activeer ik buitenshuis op mijn gsm altijd een VPN (heb er twee, dus heb de keuze). Op pc gebruik ik VPN als ik locatiegebonden content wil bekijken.

Tot slot: zowel op mijn pc (bekabeld) en GSM is er geen verandering mbt downloadsnelheid en uploadsnelheid en heb Speedboost. Daarmee bedoel ik: thuis in mijn eigen netwerk met Safespot op de modem.
Buitenshuis bescherm ik mijn GSM als ik op wifi zit altijd met VPN. En natuurlijk ook een betaald antivirus, vooralsnog niet Safe Guard.

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet Safespot aan € 4,99

Internetverbinding op gsm is toch 300 mbps in mijn thuisnetwerk.

Lag blijkbaar aan mijn 2,4 GHz verbinding. Nu zit ik op 5 GHz.

 

Die VPN kan je niet uitschakelen, want dan werkt SafeGuard niet.

Maar wat die VPN precies doet of waarvoor het gebruikt wordt... geen idee.

Mijn internetverbinding blijft dan ook nog steeds 300 mbps. Toch wel heel snel voor een VPN.

 

Als ik dan uitzoek wat mijn ip is, dan is het gewoon mijn thuis IP. Dus dan zit ik niet op VPN bezig. Vreemd.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet Safespot aan € 4,99


@glennvda  schreef:

 

 

Als ik dan uitzoek wat mijn ip is, dan is het gewoon mijn thuis IP. Dus dan zit ik niet op VPN bezig. Vreemd.


Dat is eigenlijk niet zo vreemd. Zelfs bij een VPN verbinding behoudt je uw eigen IP adres toegekend door Telenet. Je zit tenslotte op het Telenet-netwerk.

Bij een VPN verbinding maak je tenslotte een tunnel binnen je internetverbinding. Er wordt dus een beveiligde verbinding opgesteld via andere IPadressen. Als ik van buitenuit een verbinding opzet naar mijn VPN server thuis op mijn NAS worden daarvoor bvb adressen in de 10.x.x.x range gebruikt.

En bij safespot zet Telenet misschien een eigen VPN server in. Dat zal vermoedelijk iets directer gaan dan met een server ergens anders ter wereld en zorgen voor minder snelheidsverlies.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet Safespot aan € 4,99

Wat is dan het nut van deze VPN als je uitgaande IP dezelfde blijft en zichtbaar is?

Als ik ProtonVPN (dubbele VPN) gebruik, dan is mijn Telenet IP verborgen en wordt dat eentje uit bv China via Nederland. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet Safespot aan € 4,99

Ik zeg niet dat je IP zichtbaar wordt. Het gaat erom dat je IP blijft bestaan. Als de vraagsteller opmerkt dat hij thuis nog zijn IP ziet is dat logisch want je blijft klant van Telenet en je maakt je verbindingen met het Telenet netwerk.

Toen ik in Peru was keek ik Yelo TV via mijn eigen VPN. Waarom? Normaal gezien kan je met een IP adres van ginderachter niet kijken naar Yelo. Maar door mijn VPN verbinding zat ik op mijn thuisnetwerk en dacht Telenet dat ik thuis was.

Schematisch volgen je dataverzoeken (wat een site bezoeken tenslotte is) deze weg:

Jou publiek IPadres ---> Intern VPN IP adres ---> extern VPN IPadres ---> Publiek IPadres provider ---> gevraagde site. Waarbij de bezochte site alleen het IP adres van de VPN provider ziet.

Dit verklaart ook ten dele waarom er vertraging kan opzitten. Wegens de omweg die er soms gemaakt wordt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet Safespot aan € 4,99

Sorry, maar dat klopt niet hoor.

https://www.watismijnip.be/

SafeSpot Guard aan met VPN: resultaat: mijn IP blijft dezelfde --> en dat is niet wat ik wil

ProtonVPN: mijn IP is buitenlands --> en dat is wat ik wil

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet Safespot aan € 4,99

Ik ga niet oordelen over hoe safespot zijn VPN verbinding instelt. Dat weet ik niet. Maar het gebruikte IPadres zal vermoedelijk een Telenet IP adres zijn. Tlenet heeft er geen behoefte aan om een Chinees of Japanees of timboektees adres te afficheren.

Bij de VPN die jij noemt kan je zelfs vermoedelijk kiezen van welk land je een IPadres wil krijgen. Wil je een Nederlands om bijvoorbeeld Nederlandse commerciële zenders te streamen, geen probleem. Dat zal dan bijvoorbeeld niet lukken met een Chinees adres.

Ik denk niet dat safespot beweert dat ze jou onzichtbaar maken op het net. Maar wel je veiligheid garanderen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet Safespot aan € 4,99

@glennvda @williammeke @igvfer ik heb eens even wat meer info gevraagd aan de collega's die me Safespot bezig zijn. Dit is wat zij me vertelden:

 

Op een iOS of Android device maakt Safespot gebruik van een VPN techniek om toegang tot (potentiële) kwaadwillige websites te controleren. Dit is een 'interne' VPN, enkel op het toestel zelf, om trafiek om te leiden via een applicatie op het toestel om die check te kunnen uitvoeren. Het is dus geen VPN zoals iedereen een VPN kent, maar enkel intern in het toestel. Op Android of iOS geeft het toestel ook het VPN icoontje weer. Deze VPN heeft geen impact op streaming.

 

Kan je deze VPN afzetten? Ja, je kan Safespot Guard in- of uitschakelen op het toestel als dit noodzakelijk is, maar dan is op dat moment het toestel ook niet meer extra beveiligd. Dit kan niet vanuit de VPN-instellingen op je iOS of Android device. Als gebruiker zal je dit moeten in- of uitschakelen via de Safespot of Safespot Guard app. 

 

Safespot Guard - aan.png Safespot Guard - uit.png


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet Safespot aan € 4,99

Bedankt @Suzy 

 

Bijkomend: ik heb gisteren op een laptop de Safespot Guard geïnstalleerd. Na installatie moet ik dan een code intikken die ik via de SafeSpot admin app krijg. Maar ik krijg continue de melding "code ongeldig". Dus ik krijg dat niet geïnstalleerd.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet Safespot aan € 4,99


@glennvda  schreef:

Bedankt @Suzy 

 

Bijkomend: ik heb gisteren op een laptop de Safespot Guard geïnstalleerd. Na installatie moet ik dan een code intikken die ik via de SafeSpot admin app krijg. Maar ik krijg continue de melding "code ongeldig". Dus ik krijg dat niet geïnstalleerd.


@glennvda heb je al eens een nieuwe code proberen aanvragen? Normaal moet dit lukken via de Safespot admin app. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet Safespot aan € 4,99

@Suzy  ja al meermaals en ook op 2 verschillende dagen. Lukt niet. Steeds ongeldig. Wel gelukt op mijn gsm en die van mijn vriendin.

0 Likes
williammeke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Telenet Safespot aan € 4,99

Safespot Guard wordt door Telenet in de markt gezet als een antivirus (dus virusscanner).

Maar, het wordt afgeraden door Telenet-medewerkers Safespot Guard te installeren naast een andere virusscanner.

Als ik een echte VPN zou willen gebruiken zou ik in voorkomend geval Safespot Guard in zijn geheel moeten uitschakelen. En moet ik huidige betrouwbare virusscanner houden om bescherming te hebben.

Dus is Safespot Guard gewoon overbodig en waarschijnlijk niet adequaat.

 

Als ik op mijn smartphone onzichtbaar wil zijn zet ik Tor-VPN op (heb daarnaast nog 2 betaalde betrouwbare VPNs op mijn smartphone waaruit ik kan kiezen, en op pc een andere zéér goede betaalde VPN waar bij de aanbieder nooit logboeken worden bijgehouden).

 

Ben tot nu toe zeer tevreden over Safespot, maar blij dat ik Safespot Guard niet geactiveerd heb en zal ik waarschijnlijk niet doen ook. Denk dat die optie een vals gevoel van veiligheid geeft.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet Safespot aan € 4,99

@glennvda dan gaat dit individueel voor dit toestel eens nagekeken moeten worden door Telenet. Je neemt best even rechtstreeks contact op met de klantendienst. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet Safespot aan € 4,99

laat dan maar, zal wel terug gratis Avast en ProtonVPN installeren ...

technische kennis van de klantendienst Telenet is erbarmelijk slecht, dus ik ga daar mijn tijd niet meer insteken, want dat heb ik eind vorige week al gedaan en serieus ... 

 

@Suzy : heb je daarnet een PM gestuurd ivm SafeSpot en TIP.

0 Likes