Beantwoorden
joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet blokkeert url?

Ik heb een hosting bij Vimexx voor meerdere websites. Sinds kort kan ik geen verbinding meer maken naar mijn  DirectAdmin (backend van mijn site). Ik krijg de boodschap: de wachttijd voor de verbinding is verstreken. De server doet er te lang over om te antwoorden.

Dit gebeurt enkel wanneer ik gebruik maak van mijn netwerk thuis via Wifi en telenetrouter.

Wanneer ik gebruik maak van mijn 4G van mijn iphone krijg ik wel verbinding.

 

Mijn hosting heeft bij hem alles overlopen en ziet bij hem geen enkele blokkering.

 

Het gekke is dat wanneer ik naar de DirectAdmin ga van een andere site ook gehost bij Vimexx, maar op een andere serveradres loopt alles normaal.

 

url: webnummerserver.xxxx.nl

 

Ik had contact genomen met de klantendienst, maar die stuurden me naar hier. Wellicht omdat dit de medewerkers op de klantendienst hun kennis overstijgt.

 

grts

jo

 

0 Likes
15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet blokkeert url?

@joker 

Dit zal eerder zijn omdat de klantendienst er geen ondersteuning op bied ? Maar dat is iets anders natuurlijk . 

 

Heb je toevallig Safespot(+) actief staan in je abonnement? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet blokkeert url?

Dank Patrick37 voor jouw snelle reactie.

ik denk het wel, maar vind de plaats niet direct waar ik dat heb ingesteld. Ondertussen gevonden. Blijkbaar de gewone safesurf

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet blokkeert url?

@joker 

Zet die eens uit en probeer het dan nog eens. Ik heb ook Safespot maar dan de + versie omdat ik One Up heb , en er is één bepaalde website die ik dan ook niet kan bereiken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet blokkeert url?

Ondertussen gevonden, geen safespot, maar safesurf.

Afzetten lost niks op.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet blokkeert url?

@joker 

Dat is jammer het was het proberen waard. 

Geraak je er met je iPhone via wifi dan wel op ? Want je geeft aan wel via 4G dat het lukt maar via wifi geef je niet aan of dat het lukt. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet blokkeert url?

Op iPhone en iPad ook gn verbinding via wifi

0 Likes
g4ce
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Telenet blokkeert url?

Mogelijks een DNS-block van telenet, dan kan je eventueel proberen met een ander DNS-server te gebruiken.

enkele vb.

1.1.1.1  cloudflare

8.8.8.8  google

9.9.9.9  quad nine

joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet blokkeert url?

Waar kan ik dat instellen?

0 Likes
joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet blokkeert url?

Met een beetje zoeken hier gevonden.

DNS aangepast en het probleem was verholpen.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet blokkeert url?

@joker je bent niet de enige, m'n maat heeft er ook last van, al paar keer hier gelezen ook, moet toch echt iets zijn bij Vimexxx zelf als dit al bij 4 mensen gekend is dit probleem met hen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet blokkeert url?

Ik volg jouw redenering toch niet. Ik ben al jaren klant bij Vimexx en heb er meerdere hostings lopen. Ik maak ook regelmatig gebruik van Putty. Probleem is door hen vanuit meerdere hoeken bekeken en niet alleen door de helpdeskmedewerkers, maar ook door een niveautje hoger. Als er trouwens een blokkering door Vimexx zou zijn, zou dit algemeen zijn en zou de website ook niet meer bereikbaar zijn.

Ik heb de indruk dat mijn probleem ontstaan is na overschakeling op ONE en de safe surf optie.
Maar ik kan me uiteraard vergissen.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet blokkeert url?

Dat dit door safe surf veroorzaakt wordt is goed mogelijk. Dit werkt op basis van DNS omleiding of blokkering (net als bijvoorbeeld pihole). De DNS server heeft een database van "gevaarlijke" hostnamen, de blacklist. Wanneer je met één van die "gevaarlijke" hosts verbinding probeert te maken zal de DNS server niet het echte, maar een vervangend of geen ip adres geven. Je kunt dan niet de server bereiken.

Om hieraan te ontsnappen kun je handmatig een andere DNS server instellen, of een lokale hostfile aanmaken. Daarmee ondermijn je natuurlijk de beveiligings functie van safe surf.

 

Waarom Telenet / Safe Surf deze host als gevaarlijk beschouwd is natuurlijk de vraag. Waarschijnlijk heeft deze wel een slechte score.

Als je dit probleem enkel met één enkele host ervaart zou ik safe surf blijven gebruiken, en deze hosts handmaitg toevoegen in de hostfile van je PC.

Hier is een beschrijving hoe je dat kunt doen: https://realhosting.nl/helpdesk/hoe-pas-ik-mijn-hosts-file-aan-op-windows-10-computer/

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet blokkeert url?

ik heb het probleem maar met één serveradres (web0105.xx) bij mijn host. Op een andere server(web0106.xx)  loopt connectie nog wel steeds vlot.

Ik zal een proberen het adres in min hostsfile aan te passen zodat ik mijn safesurf terug kan gebruiken.

Alvast bedankt.

Gewijzigd  maar gn resultaat. Echt IP Adres gewijzigd voor de bijlage.2022-01-06 11_51_10-_hosts - Kladblok.png

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet blokkeert url?

In de host file dien je enkel hostnamen en ip adressen te gebruiken, geen port nummers (zoals :2222) of protocol informatie (zoals https), dus gewoon:

 

 

 

195.130.131.38 www.telenet.be
185.104.29.56 web0105.zxcs.nl

 

 

De PC zal eerst gebruik maken van de lokale host file, en enkel de DNS aanspreken indien er geen informatie voor de host beschikbaar is.

Wil je dus de server web0105.zxcs.nl aansrpeken (via browser, telnet, ssh...enz.) dan zal de PC nu weten dat deze server IP adres 185.104.29.56 heeft. Deze hoeft dan geen DNS aanvraag te doen.

 

PS. Ik heb je afbeelding afgekeurd, omdat daarin je volledige naam te lezen was.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.