Beantwoorden
RudyDR
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet-login beheren.

Ik beheer twee verschillende klantnummers bij telenet, met een elk een e-mail en elk een verschillende afrekening.

Dit tweede klantnummer echter bestaat nog maar sinds 2020. Het e-mail ervan (dat ook als login gebruikt wordt voor my telenet enz) werd voor 2020 gebruikt op een ander klantnummer. Dit klantnummer is afgesloten, de persoon in kwestie is overleden. Te pas en te onpas echter wijzigt Telenet dit tweede login klantennummer in het oude van de overledene. Ik heb hiervoor in het verleden reeds e-mails gestuurd en getelefoneerd met telenet. Het was in orde, nu is het opnieuw gewijzigd. 

De website van telenet is zo onbruikbaar, dat ik deze problemen nergens kan aanpassen of melden. 

Kunnen jullie mij helpen?

Than,ks

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: login

0 Likes
10 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet-login beheren.

Is de overdracht op correcte manier gebeurd? Het klantennummer wordt in wezen nooit verwijderd. Wat wel meestal gebeurt s dat het klantennummer overgedragen wordt naar de overlevende partner, erfgenaam op hetzelfde adres. Momenteel is het zo dat logins alleen nog maar mail adressen zijn, niet meer de code bestaande uit een letter en cijfers. Een mailadres kan maar na minimaal 6 maanden herbruikt worden tenzij je dit zelf hebt vrijgegeven.

Graag een voorbeeld van wat er gebeurt met gedeeltelijk gemaskeerde namen, klantennummers en mailadressen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RudyDR
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet-login beheren.

Sorry hoor, maar het is net dat wat ik nu voorheb. Na twee jaar een klantennummer met vaste login email te gebruiken heft iemand bij telenet plots het idee gekregen om het oude en reeds twee jaar niet bestaande klantennummer van een overleden persoon opnieuw aan deze login vast te plakken. Wat je ook doet of wil doen, je kan dit niet meer wijzigen. Ik kan zelfs geen nieuwe login maken want je bestaat reeds in het syteem dat zichzelf duidelijk beschermd. Na meerdere mails en meerdere Tel met de klantendienst en de technische dienst, heb ik dan toch iemand daar gevonden die me kon/wilde helpen. Jammer genoeg sta ik nog steeds nergens want nu kan ik af en toe juist (meestal toch nog op het oude account) in loggen maar heb nu "Beperkte toegang tot my telenet". Ik kan dus niets zien, openen, aanvragen, enz. Nergens dus;

De overdacht is twee jaar geleden prima gebeurd. Het heeft wel wat geduurd vooraleer alles in orde was, maar het werkte prima...tot mei/juni van dit jaar.

Een als login ingebracht e-mail kan je als klant nooit wijzigen. Zelfs als je nadien een nieuwe login maakt dan blijft de oude blijkbaar toch nog bestaan, zelfs 2 jaar later. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet-login beheren.

@RudyDR 

Bij de achterliggende dienst zouden ze je moeten kunnen helpen om alles van elkaar af te koppelen en op de gegeven en te koppelen welke login jij wil. 

Zou als nog eens contact zoeken en een case laten maken om dit alles in orde te brengen. 

Je kan altijd proberen om je oude login en alles te verwijderen en dan geheel opnieuw te beginnen met een login aan te maken. Maar goed ik begrijp ook uit je verhaal dat dit niet lukt. 

Begrijp ik wel goed dat jij die producten hebt overgenomen nadat die persoon is overleden ? Want als dat zo is dan neem je login + klantnummer alles over. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RudyDR
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet-login beheren.

Thanks voor jullie reacties.

Met mijn persoonlijke login is er geen probleem. Werkt prima.

Bij het overlijden 2020 van mijn schoonvader heb ik de administratie en de financiën overgenomen van mijn schoonmoeder.

Alles staat nu op haar naam, ook de login en de email.

Alles wat betreft mijn overleden schoonvader hebben we netjes afgesloten en opgedoekt en nieuw gestart.

Om een duistere reden echter heeft iemand (+/- mei 2022) binnen telenet plots het oude klantnummer van het afgesloten account nu aangekoppeld aan het nieuwe login.

Opnieuw een nieuw login maken werkt niet meer, want het oude kan je niet afsluiten (omdat het reeds afgesloten is). Telkens ik inlog kom ik terecht in het oude account. 

De technieker heeft vandaag alles opnieuw in orde gemaakt, nu kan ik af en toe juist inloggen (niet altijd) maar zeer beperkt, ik krijg een pop-up op mijn scherm met erop"Je kan geen persoonlijke info bekijken omdat je niet bent aangemeld of niet de juiste rechten hebt." Daarnaast een tweede pop-up met daarop: "Beperkte toegang tot my telenet. Je bent nu aangemeld als subgebruiker. Meld je aan als hoofdgebruiker als je van onze diensten wil gebruik maken." Ik kan wel my telenet openen, ik kan echter niets zien, doen, openen, vragen enz. Ik kan wel nieuwe dingen kopen, maar voor wie dan?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet-login beheren.


@RudyDR  schreef:

Thanks voor jullie reacties.

 

Bij het overlijden 2020 van mijn schoonvader heb ik de administratie en de financiën overgenomen van mijn schoonmoeder.

Alles staat nu op haar naam, ook de login en de email.

Daar is vermoedelijk de fout gebeurd. Normaal gezien neemt de overlevende de klantennummer over met de daaraan verbonden producten en facturen enz.. Dan pas kunnen er eventueel producten opgezegd worden. Maar soms zegde men op omdat er toen een goede aanbieding was voor nieuw klanten. En dat was normaal gezien niet toegestaan. Medewerkers werden daarvoor op de vingers getikt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RudyDR
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet-login beheren.

Misschien wel.

Einde 2020 heb ik veel problemen gehad om al de Adm met Telenet (en anderen) echt up to date te krijgen. Feb 2021 was alles in orde en vanaf dan werkte alles prima.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet-login beheren.

Dat moet de overlevende vragen gaat niet automatisch

ze moeten nieuwe gegevens hebben

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/overname-regelen/

anders wordt na mededelen van de overlijden alles stop gezet

is een gratis nr 0800 66 350

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet-login beheren.

Het is en blijft zo dat de erfgenamen sowieso het overlijden moeten aangeven en ook bewijzen. En dan wordt ofwel alles afgesloten, al alle rekeningen zijn voldaan, niet eerder. Of er gebeurt een overdracht naar de partner van het klantennummer, met alle facturen en dergelijke. Pas daarna kan de partner eventueel verhuizen met behoud van producten of kan producten opzeggen. Dat is altijd de procedure geweest en nog. Een nieuwe aansluiting heeft tot gevolg dat mailadres en login vervallen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RudyDR
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet-login beheren.

Dank voor jullie reactie.

Juist. Hebben wij ook gedaan. Een overlijdensakte werd opgestuurd, het account werd opgezegd en afgerekend. Een nieuw account werd aangemaakt. Vanaf Feb 2021 was dit account actief en werkte het prima, ... tot enkele maanden terug. Plots werd het oude account terug geactiveerd, maar nu op naam van mijn schoonmoeder, haar eigen account blijkt nu haast onbereikbaar en als ik er toch eens in geraak, dan slechts zeer beperkt.

 

0 Likes
RudyDR
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet-login beheren.

Zo. Ik heb zonet opnieuw Tel contact gehad met de technische dienst van telenet.

Blijkbaar kennen ze het probleem, er is een dossiertje aangemaakt en binnen 1 a 2 weken zou alles terug in orde moeten zijn.