24795
netweters
|
152742
antwoorden
|
20733
vragen
|
Vandaag is een Telenet technieker bij mijn zus thuis geweest om het netwerk na te kijken. Hij beweerde dat de router wat verouderd was (Cisco/Linksys E2000, zie specs, draait onder DD-WRT) en bood aan om een router van Telenet te kopen voor 45 euro.
Weet iemand welke router dat juist is? En of dat inderdaad een verbetering zou zijn tov de Linksys (die kan ik dan misschien als AP instellen op het 1e verdiep?). Voor 45 euro verwacht ik immers niet veel...
Alvast bedankt!
Daarom mijn sugestie om een AP te plaatsen en op die andere plaats kan je dat dan ook. Die AP kan ja dan ook gebruiken als swtich voor je digibox enzo. Als het niet echt nodig is om bvb meerdere poorten open te zetten enzo zou ik het echt simpel houden. Bestaande Home gateway + AP. Die hebben ook 2.4 en 5 Mghz aan boord en echt waar, geeen gedoe.
Wat blokjes op je digibox betreft dat kan je box zelf zijn, of de bekabeling (coax, niet UTP) voor zover het over directe weergave gaat. Is het bij het doorstreamen van opnames naar je digibox dan heeft dit t maken met je netwerkverbinding.