Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Telenet router (45 euro) - Welk merk, type?

Vandaag is een Telenet technieker bij mijn zus thuis geweest om het netwerk na te kijken. Hij beweerde dat de router wat verouderd was (Cisco/Linksys E2000, zie specs, draait onder DD-WRT) en bood aan om een router van Telenet te kopen voor 45 euro.

Weet iemand welke router dat juist is? En of dat inderdaad een verbetering zou zijn tov de Linksys (die kan ik dan misschien als AP instellen op het 1e verdiep?). Voor 45 euro verwacht ik immers niet veel...

Alvast bedankt!

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
18 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Daarom mijn sugestie om een AP te plaatsen en op die andere plaats kan je dat dan ook. Die AP kan ja dan ook gebruiken als swtich voor je digibox enzo. Als het niet echt nodig is om bvb meerdere poorten open te zetten enzo zou ik het echt simpel houden. Bestaande Home gateway + AP. Die hebben ook 2.4 en 5 Mghz aan boord en echt waar, geeen gedoe.

Wat blokjes op je digibox betreft dat kan je box zelf zijn, of de bekabeling (coax, niet UTP) voor zover het over directe weergave gaat. Is het bij het doorstreamen van opnames naar je digibox dan heeft dit t maken met je netwerkverbinding.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

@sb@sb

Best op de plek waar men het vaakst surft dus ik gok beneden? (En mogelijk kan je die oude dan op een plaats zetten waar heen of super slecht signaal is.)

Als je het draadloos signaal van de HGW uitschakelt heb je ook geen homospot/wifree meer maar je kan ook gewoon je persoonlijke wifi uitschakelen (denk ik). Maar dat is wel beter zoals je zegt want dan kan een apparaat zeker niet per ongeluk daarmee verbinden.

En ik wou nog even zeggen waarom ik niet echt gereageerd heb op je vraag over die Telenet access point... Ik heb die zelf gratis gekregen omdat ik geen HGW krijg (business pakket) en ik had daar alleen maar problemen mee. Maar iemand op het forum had dezelfde en die had een nieuwere firmware dan mij al vind ik nergens de mogelijkheid om die te downloaden...

Als je wil stuur ik hem zelfs op met de post ofzo maar dan moet je wel een nieuwere firmware vinden want nu is hij echt niet stabiel...
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Gisteren heb ik in een impulsieve bui die TP-Link Archer C7 V2 gekocht. Vandaag ben ik 'm gaan afhalen en ben ik bij zus langsgeweest.

Zij heeft WIGO, dus normaal gezien 200Mbps d/l en 20Mbps u/l. Bleek dat tijdens die test inderdaad verbinding was met Homespot/TelenetWiFree wat de lage snelheden verklaart. Op de PC (met ASUS antenne) heb ik getest via de oude router en dan via die van TN (2.4 en 5GHz). Via speedtest.telenet.be en speedtest.net

Raar genoeg (dat toestel staat in de garage) had ze met de 5GHz verbinding de beste resultaten: 100Mbps. Op mijn smartphone: 20Mbps. Met de laptop rechtstreeks met kabel verbonden aan TN: 200Mbps.

Dan de oude router uitgeschakeld, TP-Link geïnstalleerd en in de gang/hal gezet. PC verbonden met TP 5GHz: 190Mbps! 🙂 Op mijn smartphone: 40Mbps. Praktische een verdubbeling van de snelheid.(Upload was bijna constant aan net geen 20Mbps.)

Nu kan ik in principe beginnen met instellen als AP, maar dan moet ik even een opfrissingscursus volgen, want een router instellen is makkie, maar een AP is al even geleden...

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Als ap is heel gemakkelijk.

- ip instellen als 192.168.0.2 (hangt er vanaf welk subnet kan ook bvb 192.168.1.2)
- dhcp uitschakelen
- nat uitschakelen

En zorg dat je utp kabel in een lan poorten steekt. 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
0 Likes