Beantwoorden
Ib2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

Hallo,
Ik heb Oneup 2 weken gehad en mijn verbinding is niet geweldig. Ik blijf rond de 550 mbps. Ik ben echter goed aangesloten in kabel utp cat 6 op mijn computer. Telenet vertelt me ​​dat van hun kant alles in orde is en na verschillende pogingen op afstand krijg ik het bezoek van een technicus aangeboden die me 85 € kan betalen. Wat ik niet begrijp, is dat toen ik 1 Gbps arriveerde, ik het 2 maanden had geprobeerd en ik nog steeds minstens 800 Mbps op mijn adres had. Het slaat nergens op, toch?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: One up teleurstellende verbinding

0 Likes
43 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

@TheRealDakota  Ik doe er nog 'n schepje bij

Netflix dooreen schudden,lolAnyConv.com__1.3Gbps.jpg

Ex-Netweter
 

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

Wat is eigenlijk het nut van zo'n hoge snelheid. Ik heb 150mbps en kan alles doen wat ik wil doen. 550mbps is toch al behoorlijk wat denk ik dan in mezelf. Moet wel zeggen, dat ik daar ook niet in thuis ben in al die dingen. Gebruik enkel internet voor wat ik het nodig heb, iets opzoeken, mails en af en toe Netflix! En dat werkt perfect hier. Maar ieder zijn ding hé.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

Als je grote bestanden moet binnentrekken uit Nederland  Zweden  US waar ze via glasvezel 1Gbps up hebben  voel je het verschil wel tussen 150 en 1Gbp.

Ook voor grote back_ups is 1Gbps 'n juweeltje.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

Ik ben ook nog steeds niet tevreden over de snelheid van mijn One Up ( for 2 ) formule. ( zowel Up als Download)

Mijn iMac 27 inch modeljaar 2017 met OS BigSur 11.3.1 staat op ongeveer een 5 tal meter van de nieuwe CH8568LG en haal draadloos rond de 500Mbps. 

Hier is een technieker langsgeweest een tweetal weken geleden en heeft twee nieuwe aansluitingen geplaatst op de coaxkabel tussen de modem en het witte kastje op de muur bij ons ( waar de coax binnenkomt), buiten aan onze gevel heeft hij ook een connectie vernieuwd aangezien deze volledig geoxideerd was ( er waren veel foutieve pakketten bij de uitlezing op de lijn). 

De lijn is wel stabieler geworden maar de snelheid blijft toch wel een groot probleem. 

D8B4EE8B-D0E2-4F47-B556-30C15DD7C675_1_201_a.jpeg

 

0 Likes
TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

@fieldoxide hoeveel haal je dan op utp kabel daar haal ik bijna 1 Gbps en op wifi 300 Mbps, ik gebruik wel utp-6 door heel het huis is nodig met gezin van 8

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

@fieldoxide Wat haal je hier.

https://fast.com/nl/

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

@TheRealDakota @robatoras  Ik zal de testen straks even uitvoeren met een UTP kabel en de testen hier posten. 

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

Ik heb zonet de testen uitgevoerd. ( UTP kabel rechtsreeks verbonden met de modem). 

Zien dit er volgens jullie normale snelheden uit gezien het tijdsstip van de dag? 

Schermafbeelding 2021-05-19 om 14.32.32.pngSchermafbeelding 2021-05-19 om 14.33.35.png

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

@fieldoxide 817 en 820Mbps is redelijk goed.

Moet toch beter kunnen.

Speedtest Netflix klopt geen bal van,haal al 1.4Gbps op momenten zoals nu om 14h30

upspeed kan kloppen steeds tussen 37 en 39Mbps.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

Langs mijn kant zal ik de verbinding niet hoger krijgen. 

En als ik Telenet contacteer zullen ze me wel zeggen dat dit normale snelheden zijn. 

Niet vergeten dat het netwerk in het Leuvense van een niet al te beste kwaliteit is. 

Vroeger was het hier radio Public, daarna is dit overgenomen door UPC en nu sinds begin 2000 door Telenet. 

Om eerlijk te zijn heb ik hier in mijn straat nog nooit onderhoudswerken gezien door Telenet, tenzij voor nieuwe aansluitingen of problemen bij bepaalde klanten. 

Ik ben ook nog even gaan kijken naar de buitenkabel die rechtstreeks omhoog loopt naar de aansluiting op de gevel ( onder de daken) en deze kabel ziet er mij zeer oud uit. 

Zie de foto als bijlage. 

Die kastjes zijn ook nog van de vorige eeuw. 🙂

IMG_0174.jpegSchermafbeelding 2021-05-19 om 16.46.54.jpg

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

Als je bedraad een speedtest doe dan ziet je snelheid er toch OK uit. Toegegeven een klein beetje meer zou in principe nog haalbaar zijn. Maar zoals je wel weet zijn die resultaten nogal wisselvallig.

 

Dat je met de WiFi een lagere snelheid haalt is normaal. Uiteraard wil je waarschijnlijk ook ongeveer 900 Mbps halen maar dat zal waarschijnlijk voorlopig niet gebeuren.

 

Hou er rekening mee dat je draadloze router op dat moment niet enkel een verbinding heeft met je computer maar ook met enkele smartphones, tablets, TV,... Het WiFi signaal wordt hierdoor al verdeelt over de nodige antennes. Een degelijke draadloze router in je bezit hebben geeft al een voordeel.

 

Daarnaast bepalen sommige routers ook de benodigde snelheid voor apparaten en diensten. Niet elk toestel krijgt de volle snelheid (Traffic Management). Een streaming luidspreker zoals Sonos heeft maar een beperkte snelheid nodig. Een goede router zal dit ook zo uitvoeren. Dit wordt gerealiseerd met de QoS (Quality of Service). Bij sommige routers kan je QoS instellen door middel van 'Device Priority' of 'Service Priority'. Sommige routers bepalen het volledig automatisch.

 

Uiteindelijk is het doel van WiFi om elk draadloos apparaat van voldoende bandbreedte te voorzien zonder dat een ander draadloos apparaat de verbinding verliest.

 

Het WiFi signaal vergelijken met iemand anders is moeilijk. Je situatie kan helemaal anders zijn. Misschien zijn er in je buurt veel WiFi signalen, staat er dichtbij een weerradar (DFS), is je huis voorzien van veel beton,...

 

Hoe dan ook...de beloofde snelheid komt alleszins bedraad binnen in je huis.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

@BillyX Een draadloze router heeft in mijn geval niet veel nut denk ik want de modem staat op ongeveer 5 meter opgesteld van mijn iMac. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

Over coax wifi power zou ik me niet te druk maken,als het niet anders kan.

Met 1Gbps bedraad kan je al tegen 'n stoot over WiFi.

Over koper 100Mbps bedraad is over WiFi een andere verhaal.

 

Ib2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

Zeer goed nieuws ! Ik heb eindelijk de snelheid van 1 gbps! Ik weet niet wat er is veranderd, maar alles werkt nu. Bedankt iedereen

0 Likes
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Smile! Topicwurm!

Teleurstellende verbinding van 550 Mbps met ONEup

IK ben ook niet tevreden slechts 250 Mbps voor download met speedtest 

0 Likes