Beantwoorden
EMEE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Tips voor Docsis 3.1 in combinatie met TP-link

Hallo Netweters,


Na de vernieuwing van mijn docsis 3.0 naar het model docsis 3.1 en een upgrade van het abonnement naar 1GBPS; onze trio deco M5 aangevuld met een trio deco P9 omdat we hier en daar toch nog wat black spots hadden (P9 kan via powerline). Aan de main-deco meet ik een 300-tal MBps terwijl de orignele docsis draadloos 750 MBps geeft. De verste deco gekoppeld geeft slechts enkele MBps... Verlies was te verwachten maar dat is toch wel veel denk ik... en dan te weten dat het met de vorige docsis en enkel de deco M5 rond de 200 zat (buiten die black spots dan). Bestaat er de mogelijkheid om de snelheid nog verder op te drijven? Momenteel staat het deco-systeem als router ipv als AP aangeduid. Ik heb al iets gelezen van een dubbele NAT dat zou storingen kunnen geven? 🙂 Ik heb op advies van TPLink alles omgezet naar AP, maar dan was er bijna overal uitval. Ook moest ik het wifisignaal van de docsis uitzetten wegens mogelijke storing.

 

Er is al veel over geschreven, maar nergens kan ik nu juist terugvinden wat de goede instellingen zijn en hoe dit aan te passen.

 

Alvast bedankt

Mvg

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Docsis 3.1 + deco TP link

0 Likes
5 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Tips voor Docsis 3.1 in combinatie met TP-link

Iemand die @EMEE kan helpen met de instellingen van het deco-systeem? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Tips voor Docsis 3.1 in combinatie met TP-link

@EMEEheb je de mogelijkheid eens via een kabel direct aan de HGW te testen? Bijvoorbeeld even een laptop bekabeld direct aan "de modem" aansluiten.

Welke snelheid haal je dan?

Om je probleem te trouble-shooten is het het beste stap voor stap te werk te gaan. Best eerst bekabeld, en dan langzaam het netwerk uitbreiden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Tips voor Docsis 3.1 in combinatie met TP-link

@EMEE 

Welkom bij de Netweters!

 

Richtlijnen installatie in combinatie met modem/router

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2879/

https://www.tp-link.com/us/support/faq/1432/

 

Ethernet backhaul als hulp teneinde draadloze connectie onderling minder te belasten 

https://www.tp-link.com/us/support/faq/1794/

 

Kijk eerst eens na of je alles volgens TP-Link's aanwijzingen hebt gedaan. Misschien dat je oog op iets zal vallen.

 

Houd ons zeker op de hoogte.

Ex-Netweter
 

Tips voor Docsis 3.1 in combinatie met TP-link


@EMEE  schreef:

Na de vernieuwing van mijn docsis 3.0 naar het model docsis 3.1 en een upgrade van het abonnement naar 1GBPS; onze trio deco M5 aangevuld met een trio deco P9 omdat we hier en daar toch nog wat black spots hadden (P9 kan via powerline). Aan de main-deco meet ik een 300-tal MBps terwijl de orignele docsis draadloos 750 MBps geeft.


Het wordt moeilijk om jou te helpen, als je geen exactere omschrijving geeft hoe jouw opstellinge eruit ziet.

Je spreekt dus over:

  1. een doscis 3.1 router (welke: CV8560E of CH8568LG)
  2. een trio deco M5
  3. aangevuld met een trio deco M9

Je hebt dus 7 WiFi access point (modem + 2 * 3 deco) ??

Hoe zijn die met mekaar verbonden?

Hoe zijn de ingesteld (main-deco als router of als AP)?

Eventueel wat meer uitleg over de gebruikte IP adresssen

 

Wat zijn de speedtest resultaten:

- direct aan de Telenet HGW (zie vraag Arne)?

- direct aan de powerline (waarop één van de deco's aangeloten is) ?

 

Zonder al die info kunnen we geen echt specifiek advies geven, alleen enkele algemene tips.

EMEE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Tips voor Docsis 3.1 in combinatie met TP-link

Hallo allemaal,

 

Om te antwoorden op jullie vragen:

1. het gaat om de CH8568LG.

2. Rechtstreeks aan de docsis gemeten: waarden tussen de 100 en 200 MBps (?!). 

 

 

Zeer bizar, want net na de omschakeling van het abonnement had ik nog waarden, draadloos naast de docsis gemeten, van 750 MBps. Een verklaring heb ik hier niet voor... heb modem al eens aan en uit gezet, maar geeft zelfde resultaten. Is toch maar gewoon kabel aansluiten tussen beiden, zonder netwerkinstellingen of zo in te geven in laptop, want nu begin ik aan alles te twijfelen? 🙂 

 

De deco P9 zijn ondertussen retour verstuurd.

 

Er rest dus enkel nog volgende opstelling

 

Docsis -> 1 deco M5 bedraad aangesloten > andere 2 deco's draadloos verbonden in het wifi mestnetwork van deco.

 

Aan de docsis hangen nog enkele andere toestellen bedraad (omvormer zonnepanelen, systeem rolluiken,...) en de wifi - powerline van telenet. Gezien de lage snelheden dient die eigenlijk alleen maar als powerline voor de digicorder.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

0 Likes