Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tp-Link Deco Mesh wifi antivirus

Onlangs ben ik overgegaan naar de Tp-Link Deco mesh wifi. Afkomend van de Velop Mesh wifi heb ik bij de Tp-Link Mesh wifi een antivirus zitten. Nu heb ik ook safespot in gebruik dus ik ben al verplicht de Tp-Link in Ap te zetten anders werkt safespot niet , want het werkt enkel op de modem en niet op een eigen router. 

 

Nu is eigenlijk mijn vraag zou de antivirus op de Tp-Link betrouwbaar zijn om deze te gebruiken als ook zou deze net zoveel bescherming bieden ? Dus denk aan antimalware , poort scanning , wachtwoord beveiliging en dergelijke. 

 

Nu heb ik dus eigenlijk niks aan de het router gedeelte zolang safespot actief staat. Moest de antivirus net zo betrouwbaar zijn dan overweeg ik om die te gaan gebruiken. Thuis gebruik ik vooral Apple en mijn partner heeft een iPhone en Samsung.

 

Wie heeft er hier enige ervaring mee ? Heb al gezien via de website van Tp-Link deco zelf maar daar is maar in kleine gedeelte uitgelegd wat hun antivirus doet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
2 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Tp-Link Deco Mesh wifi antivirus

Als het zoals je zegt om een "anti-virus" gaat, dan is de veiligheid zeer beperkt. Port-scanning, dos-attach, of bescherming tegen het bezoeken van "gevaarlijke" sites enz. behoord daar dan niet toe.

Maar, het is ook mogelijk dat TP-link voor de consument vertrouwde naam "anti-virus" gekozen heeft, maar er eigenlijk veel meer mee bedoeld.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tp-Link Deco Mesh wifi antivirus

Dit is wat Tp-Link zegt via hun website :

 

Q1: What’s included in Deco’s Antivirus?

Deco’s Antivirus feature consists of three parts. 

Malicious Content Filter: Blocks malicious websites that are listed in Trend Micro’s database to ensure you can safely surf the net.  

Intrusion Prevention System: Protects your network against external attacks and eliminates vulnerabilities.

Infected Device Quarantine: Prevents infected devices from sending sensitive information or security threats to devices outside your network.

 

Dus eigenlijk met andere woorden is dit niet zo beveiligd als ze dan willen beweren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes