Beantwoorden
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Trage download Microsoft Flight Simulator via Telenet

Dit is iets dat me eigenlijk al bijna een jaar enorm tegensteekt, maar er nooit eerder aan gedacht even hier mijn licht op te steken.

 

Om de een of andere rare reden zijn downloads voor Microsoft Flight Simulator via Telenet ongelooflijk traag (nog geen 10Mbps). Zowat elke grote update duurt letterlijk uren voor enkele GBs. Ik ging er maar van uit dat het een MS probleem was, tot we op Tweakers in het MSFS topic begonnen te ontdekken dat iedereen met trage downloads blijkbaar Telenet klant is.

 

Sommigen hebben zelfs tests gedaan met VPN. Wat bleek, als ze hun downloads via VPN deden, haalden ze ineens >200Mbps voor diezelfde download. Dus het ligt duidelijk ergens aan Telenet, of op zijn minst aan de combinatie Telenet-MS(Azure?).

 

Is dit iets dat reeds gekend is ? Of dat er bvb ook andere MS diensten zijn die even traag zijn bij Telenet ? Ik kan me in elk geval niet inbeelden dat Telenet doelbewust deze traffiek zou dichtknijpen, en mogelijk is er dus ergens iets verkeerd waar Telenet zelf ook geen weet van heeft.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet en trage downloads van MSFS

0 Likes
9 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Trage download Microsoft Flight Simulator via Telenet

Interessant. Zou je eens kunnen proberen om je dns te veranderen, naar 1.1.1.1 of 8.8.8.8.

Dit om uit te sluiten dat Telenet je niet omleidt op DNS niveau. #justthinkingoutloud


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Trage download Microsoft Flight Simulator via Telenet


@Steven-E  schreef:

Interessant. Zou je eens kunnen proberen om je dns te veranderen, naar 1.1.1.1 of 8.8.8.8.

Dit om uit te sluiten dat Telenet je niet omleidt op DNS niveau. #justthinkingoutloud


 

Thanks, op dit moment aan het testen met een nieuwe download/add-on. Ook met 8.8.8.8 als DNS server, haal ik slechts 10Mbps. Duurt ongeveer 10 minuten voor 700 MB.

0 Likes
koen3950
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Trage download Microsoft Flight Simulator via Telenet

Hier hetzelfde probleem ☹️☹️

0 Likes
Ex-Netweter
 

Trage download Microsoft Flight Simulator via Telenet

Hier ook. Echt alles werkt vlotjes, tot aan de limiet van de geadverteerde snelheid. Maar voor een Flight Simulator update moet ik de pc uren laten aanstaan... 🙄

0 Likes
Jac0
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Trage download Microsoft Flight Simulator via Telenet

Had een tijdje terug bij zowel bij Microsoft/Asobo support hiervoor een ticket geopend alsook bij Telenet support.

Beide zeggen niets te throttlen, en wijzen elkaar de vinger ...    typisch! 

 

Met een VPN zou het omzeilt worden ... ik las dat mensen gingen v 11Mbps naar over de 100 door simpelweg een VPN op te zetten... 

Dus het is hoe dan ook MS of Telenet die een throttle doet op basis van bepaalde IP adres(sen) denk ik.

 

ps:   Kan iemand een goede VPN aanbevelen? (iets waar je max 3 euro /maand betaald, maar toch een deftige ongelimiteerde snelheid mee kan halen voor MSFS2020)

0 Likes
Jac0
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Trage download Microsoft Flight Simulator via Telenet

voor al wie trage download heeft op MSFS2020,  check eerst de suggesties op deze pagina :  
https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/360015761760-Slow-download-speed

uiteindelijk deed dit niets voor mij (snelheid bleef beperkt) ,  en heb ik maar een VPN abo genomen (na vergelijken gekozen voor Bitdefender VPN , net geen 30euro voor een jaar)

MAAR LET OP,  één suggestie van FS support in bovenstaand artiekel moest ik terugdraaien om een goede snelheid te halen via VPN (ik had zelfs minder dan 1Mbps eerst, maar met Delivery Optimization terug op Absolute Bandwidth ipv op 100% haal ik nu ong 170 Mbps in FS2020, via die VPN dus)
Veel success en vliegplezier!

0 Likes
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Trage download Microsoft Flight Simulator via Telenet

Bizar, gewoon dit hier posten was blijkbaar genoeg om het opgelost te krijgen. World Update 5 is gereleased, en die is hier momenteel zeer snel aan het downloaden, en ik zie in de MSFS progress bars snelheden boven de 100 Mbps.

 

EDIT: of wacht, ik had blijkbaar nog 8.8.8.8 als DNS server staan zoals hierboven voorgesteld !!

Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Trage download Microsoft Flight Simulator via Telenet

Ik lees op Tweakers ook van anderen bij wie het nu zeer snel ging, dus probleem zal toch wel bij Telenet of Microsoft opgelost zijn, en niet via die DNS wijziging bij mij.

JDOL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Trage download Microsoft Flight Simulator via Telenet

Dag,

 

Bij mij toch dezelfde constatering.

Toen ik Flight Simulator in november 2020 installeerde geen enkel probleem gehad met de installatie.

Destijds gemakkelijk downloadsnelheden van 150-180 MBPS.

Echter afgelopen half jaar bij alle World Updates nooit meer boven de 12 MBPS geraakt.

 

Na het verschijnen van World Update 5 eerder deze week had ik gisteren problemen met het downloaden van de game launcher versie 1.17.3.0.

Windows Store wilde om de een of andere reden update niet herkennen.

 

Daarom besloten tot volledige herinstallatie:

- initieel wederom max. 12 MBPS

- toen DNS-settings aangepast zoals eerder aangegeven in deze topic en gereboot: geen verbetering.

- Vervolgens DNS-settings terug gezet naar default, en vervolgens een test opgezet met VPN (ProtonVPN gratis versie, geconnecteerd naar server in Amsterdam), en wat bleek: met gemak dowloadsnelheden van 100-200 MBPS.
Gehele spel is nu incl. additionele content (ca. 131 GB) geïnstalleerd in enkele uren........

 

Dit lijkt er dan toch op dat er wel degelijk aan de zijde van Telenet iets niet klopt in de configuratie?

 

 

0 Likes