Trage download Microsoft Flight Simulator via Telenet
Dit is iets dat me eigenlijk al bijna een jaar enorm tegensteekt, maar er nooit eerder aan gedacht even hier mijn licht op te steken.
Om de een of andere rare reden zijn downloads voor Microsoft Flight Simulator via Telenet ongelooflijk traag (nog geen 10Mbps). Zowat elke grote update duurt letterlijk uren voor enkele GBs. Ik ging er maar van uit dat het een MS probleem was, tot we op Tweakers in het MSFS topic begonnen te ontdekken dat iedereen met trage downloads blijkbaar Telenet klant is.
Sommigen hebben zelfs tests gedaan met VPN. Wat bleek, als ze hun downloads via VPN deden, haalden ze ineens >200Mbps voor diezelfde download. Dus het ligt duidelijk ergens aan Telenet, of op zijn minst aan de combinatie Telenet-MS(Azure?).
Is dit iets dat reeds gekend is ? Of dat er bvb ook andere MS diensten zijn die even traag zijn bij Telenet ? Ik kan me in elk geval niet inbeelden dat Telenet doelbewust deze traffiek zou dichtknijpen, en mogelijk is er dus ergens iets verkeerd waar Telenet zelf ook geen weet van heeft.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet en trage downloads van MSFS
Opgelost! Ga naar oplossing.