|
25.844
netweters
|
160.250
antwoorden
|
|
21.581
vragen
|
Dag, wij hebben al een tijdje het One pakket (max. 500mbps), ongeveer van het begin dat dit is uitgekomen. We wouden kijken voor naar OneUp te gaan voor een snellere verbinding (en de feestpromo), maar nu zie ik in mijn instellingen dat ik maar gecapped sta op 100mbps. Via Wifi is dit 115mbps. Mijn ethernetkabel is CAT6 en heb de CH7465LG-TN modem. Hieraan zullen er zich geen bottlenecks voordoen denk ik. Mijn pc heeft een B450 moederbord met een gigabyte aansluiting voor snelheden tot 1gpbs. Ik weet niet wat er nog zou mis zijn. Ik heb gelezen dat ze via Telenet iets met provisioning de snelheid op een max van 100mbps hebben staan, terwijl ons abonnement tot 500mpbs staat, maar op dat vlak weet ik niet zoveel. Kan iemand me hierbij helpen, om me toch voorlopig mijn maximale "geaggregeerde verbindingssnelheid" te behalen? Alvast bedankt
@Driego deze modem kan Max 600Mbps aan, als je hogere snelheid wilt en de one up dan zal je ook een nieuwere modem nodig hebben, het kan zijn dat je bekabeling of buiten enkele freq niet goed doorkomen zodat je snelheid zakt of gezakt is, best eens bellen met Telenet om te checken of er een storing is op je modem.
Hoi, bedankt voor je antwoord. De modem (samen met een tv-box) is nog niet te lang geleden geïnstalleerd door een technieker van Telenet omdat de vorige verouderd was. Hiervoor was het internet nog trager. Het is al van het begin van de installatie dat de modem deze snelheden geeft.
Ik heb dezelfde modem en One en haal 440 Mbps via Wifi!
Vroeger had je maar de helft dat hebben een tijd geleden verdubbeld voor iedereen
Doe een meeting na 00.00 uur dan zou de volledige snelheid moeten hebben
Kan zijn dat de telenet node kast overbelast is door veel nieuwe klanten in je buurt