Beantwoorden
Vietje
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Tv toestel raakt niet op netwerk

Mijn smart tv is van het netwerk gegooid en ik krijg hem niet meer geconnecteerd.
Mijn smartphone, pc en printer zijn allemaal succesvol aangesloten.
De tv stelt voor om ip, subnet, gateway, dns manueel in te stellen, maar dat lijkt ook niet te lukken (tenzij ik verkeerde waarden ingeef, dus moest iemand de juiste waarden hebben, kun je die dan delen?)
Ik probeerde al een reset van de  modem, tv uit de stekker trekken, alle toestellen disconnecteren, manueel instellen, ...)
Wat ik nog zou moeten controleren is de DHCP, maar ik weet niet hoe of wat daarmee.
Enige hulp zou heel welkom zijn.

0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tv toestel raakt niet op netwerk

Vermits uw andere toestellen goed werken is de DHCP service van uw router in orde. Heb je al eens geprobeerd om uw TV met een andere UTP kabel aan te sluiten? Mss is er iets mis met de huidige waardoor er geen verbinding kan gemaakt worden.

 

Begin altijd met het eenvoudigste.

 

By the way, welke waarden heb je ingegeven tijdens uw poging om het manueel te doen? En waar heb je die gehaald?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Tv toestel raakt niet op netwerk

Welke tv (merk, type, model) ? Draadloos of kabel? ... Hoe meer info jij geeft, hoe beter men je kan helpen.

 

Beschikt de tv over de meest recente firmware?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Tv toestel raakt niet op netwerk

Ter info:

http://internetoptv.com/internet-op-tv-aansluiten/

Ik vermoed dat het eenvoudiger kan/moet en bv. indien mogelijk de situatie eerst proberen recht te krijgen via UTP-kabel tussen modem en TV

 

0 Likes