Beantwoorden
YvesK
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Telenet gratis webruimte

Hallo iedereen,

 

Is er iemand die weet of, en hoe, gebruik gemaakt kan worden van de gratis webruimte die bij ons Telenet-abonnement inbegrepen is? De gangbare website builders (Wix, Wordpress, e.v.a) die ik al bekeken heb zijn niet compatibel met deze Telenet-ruimte. Toen ik Telenet Support hierover aansprak, kreeg ik prompt een e-mail met een link naar één van hun FAQ's (welke ik overigens ook al allemaal had gelezen), waar ook een deel van deze builders vernoemd worden, maar telkens met de opmerking dat deze niet gebruikt kunnen worden bij de gratis Telenet webruimte...

 

Het voorziene gebruik zal slechts zeer basic zijn, dus een blog i.p.v. een web-site zou ook wel voldoen.

 

Totnogtoe ben ik enkel op zoek gegaan naar 'gratis' oplossingen, dus liefst suggesties in of rond dezelfde prijsklasse aub.

0 Likes
7 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Telenet gratis webruimte

Op gratis ruimte bij telenet is enkel HTML toegestaan

Geen php en je hebt geen database ter beschikking.

 

Daarenboven heb je maar 50 mb ter beschikking.

 

Als je echt een website met php en database wil maken zal een domein en hosting moeten aanschaffen.

Als je een beetje zoekt heb je dat voor ongeveer 50 euro per jaar. (Bij telenet zelf via mijn telenet of één van de vele providers.

 

Ga wel niet registreren via buitenlandse hostings zoals one.com want daar is het altijd miserie.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet gratis webruimte


@Puch@  schreef:

 

Ga wel niet registreren via buitenlandse hostings zoals one.com want daar is het altijd miserie.


Ik heb er een aantal lopen en tot nu toe geen problemen gehad. Heb ook eentje lopen via hier.... Het SSD pakket en tot nu toe perfect geholpen geweest.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YvesK
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Telenet gratis webruimte

Sorry voor late reactie, Puch, maar ik had geen e-mail gekregen toen je antwoordde (misschien per ongeluk vakje uitgevinkt?).

 

Heb vroeger ooit wel wat geprogrammeerd (Visual Basic, C+), maar wat internet betreft ben ik totaal onwetend. Heb ik het goed dat HTML enkel te schrijven is in een tekstverwerker, of zijn er programma's waar je alles WYSIWYG kan voorbereiden (zoals Wordpress), en die dan een gewone HTML-tekst kunnen exporteren? Ik heb nl. niet de motivatie, en zéker al niet de tijd om HTML nog te leren.

 

Wat beperking van 50 Mb reëel inhoudt wil ik toch eens in de praktijk ondervinden. Onze vereisten zijn momenteel zéér laag: de inhoud zal initieel enkel informatief zijn en, behalve evt. mogelijkheid om commentaar achter te laten, zonder interactie van bezoekers zoals bestellingen plaatsen, afspraken maken, formulieren invullen, ... . Wel een aantal foto's, maar gecompressed voor web-publicatie worden die ook slechts in kb's gerekend, toch?

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet gratis webruimte

Ik persoonlijk hou nogal van Wordpress wegens de vele mogelijkheden. Je moet niet kunnen schrijven in PHP, HTML enz. Je zit natuurlijk altijd in hetzelfde stramien van dergelijke cms programma's (joomla enzo is niet anders). je kan altijd hier .... eens gaan kijken waar gebruik is gemaakt van verschillende headers (naargelang het onderwerp) de mogelijkheden van een fotoalbum enz. Vere van perfect maar het illustreert hoever je kan geraken met dit gratis programma en plugins (sommige betalend maar hun geld waard).

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet gratis webruimte

Heel vroeger zat er in MS Office een nu verdwenen programma, namelijk Frontpage. Daarmee kon je ook websites maken zonder HTML kennis. Niet dat het veel mogelijkheden had en volgens kenners was de aldus geproduceerde HTML code niet veel soeps, maar enfin, ge kon er iets mee maken zonder veel achtergrondkennis te hebben.

 

Just for info, een beetje nostalgie Smiley Tong


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet gratis webruimte

Heb anders al positieve dingen gehoord over one.com. Zelf was ik ik Piorweb, maar zijn intussen overgenomen door Combell.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Telenet gratis webruimte

One.com is niet slecht voor een huis, tuin en keuken website waar geen dingen nodig hebt als opcach.

Ik werk altijd met Drupal. Sinds kort ben overgeschakeld op drupal 8 en die kan je dan bijvoorbeeld niet op one.com draaien. Ook dingen als drush en composer voor drupal worden niet ondersteunt bij One.

Combell is niet slecht, die hebben wel die ondersteuning maar zijn één van de duursten in België. Ik zat daar vroeger ook bij, maar ben er vanaf gestapt. 9,33/maand + btw voor domein en hosting het eerste jaar. Het tweede jaar betaal je 12,49 wat toch al neerkomt op 181,35 per jaar. En dat is slechts hun basis pakket.

En,  als er ooit wat mis loop je site en je wil dat ze een backup terug zetten kost dat 35 euro.

 

Ikzelf zit bij neostrada.be daar heb je een professioneel pakket voor 6,99/maand 

Onbeperkte data, onbeperkte website, cpanel met softocoullous (installatie van allerlijk cms systemen, webshops, enz!

Backups worden softacoullous automatische gemaakt en kunnen binnen de 10 minuten worden teruggezet + dat Neostrada ook nog eens zelf backups neem die je zelf kan terug zeggen.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren