Beantwoorden
SDK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
All I want for X-mas is YOU TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Uitgaande mail en VPN

Hallo,

 

Heb sinds kort een vpn-netwerk.  Alles werkt, uitgezonderd mijn uitgaande telenetmail.  Iemand die weet welke poort ik hiervoor moet openzetten bij mijn mailinstellingen?

 

Idem voor gmailaccounts?

 

Gr

Tags (2)
0 Likes
10 reacties
CoulsonLives19
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
All I want for X-mas is YOU De 3 wijzen! Yelo Play-app voor Windows? Nog geen reader's digest? :-)

Uitgaande mail en VPN

Dag ,

Zoals ik het hier lees, gebruikt Telenet poort 587 voor zijn uitgaande mail (https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/). Voor GMail wordt (bij beveiligde verbinding) 465 of 587 gebruikt, afhankelijk van het type (respectievelijk SSL of TLS vind ik na even googlen). Is dit wat je bedoelt?
SDK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
All I want for X-mas is YOU TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Uitgaande mail en VPN

Voor Telenet en gmail gebruik ik nu

 

Uitgaand 465

Inkomend 993

 

Uitgaand kan ik niets versturen met geen enkel account.   Oorzaak ligt bij VPN-netwerk.  Er moet een andere uitgaande poort z mogelijk zijn.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Uitgaande mail en VPN

TN heb ik in Thunderbird: inkomend (POP) 995 SSL/TLS en uitgaand (SMTP) 587 STARTTLS. Uit de link van CoulsonLives19 blijkt dat IMAP 993 is.

 

Blijkbaar staat je uitgaande poort voor TN verkeerd?

 

Welke mailclient gebruik je eigenlijk? Mozilla Thunderbird kan je bijvoorbeeld instellen voor verschillende uitgaande servers. Volgens mij probeer jij de uitgaande server van Google te gebruiken om TN mails te versturen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SDK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
All I want for X-mas is YOU TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Uitgaande mail en VPN

Zou inderdaad eens kunnen dat ik via google probeer te verzenden.  Hoe verander ik dit?

 

Windows Live Mail

0 Likes
SDK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
All I want for X-mas is YOU TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Uitgaande mail en VPN

Het verbinding maken met de server is mislukt.

Onderwerp 'Fw: XXXXXXXXX'
Server: 'uit.telenet.be'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: SMTP
Poort: 465
Beveiligd(SSL): Nee
Socket-fout: 10060

 

Voor het account Telenet (XXXXXXXXXX) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit.

Server: 'in.telenet.be'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0F
Protocol: POP3
Poort: 993
Beveiligd(SSL): Nee

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Uitgaande mail en VPN

Server: 'uit.telenet.be'
Protocol: SMTP
Poort: 465
Beveiligd(SSL): Nee

 

Poort moet 587 zijn en verbinding moet beveiligd (TLS/SSL) zijn. Dus ergens moet je gebruikersnaam en wachtwoord invullen.  Hier kan je verschillende handleidingen vinden voor WLM in te stellen.

 

Server: 'in.telenet.be'
Protocol: POP3
Poort: 993
Beveiligd(SSL): Nee

 

Ofwel kies je voor POP3 en neem je poort 995, ofwel kies je IMAP en dan stel je 993 in. Ook hier moet je kiezen voor een beveiligde verbinding (SSL) waar je gebruikersnaam en wachtwoord instelt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
SDK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
All I want for X-mas is YOU TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Uitgaande mail en VPN

Telenet : Pop3 server

 

IN > in.telenet.be via poort 587 (beveiligd)

UIT > smtp.telenet.be via poort 110 (niet beveiligd)

 

Gmail : IMAPserver

 

IN > imap.gmail.com via poort 993 (beveiligd)

UIT > smtp.gmail.com via poort 465 (beveiligd)

 

Dit werkt, na veel pogingen.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Uitgaande mail en VPN

Telenet : Pop3 server

 

IN > in.telenet.be via poort 587 (beveiligd)

 

Volgens mij heb je je hier vergist (met typen, je instelling zal wel juist zijn, want anders zou het niet werken). 587 is voor uitgaand (beveiligd). POP3, inkomend (beveiligd) zou 995 moeten zijn.

 

UIT > smtp.telenet.be via poort 110 (niet beveiligd)

 

 

Ik ben niet zo echt bekend met een VPN, maar ik veronderstel dat het niet veel uitmaakt of je via een beveiligde mailserver gebruikt om mail te versturen (je zit immers achter een VPN), maar ik zou het toch aan het werk willen krijgen. Per slot van rekening gebruik je een VPN, dus ik veronderstel dat je wel inzit met je veiligheid en privacy.

 

Welke foutmelding krijg je als je UIT > smtp.telenet.be via poort 587 (beveiligd) instelt?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SDK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
All I want for X-mas is YOU TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Uitgaande mail en VPN

Nog eens gewijzigd

 

Uit via poort 587 beveiligd > Ok

In via poort 995 beveiligd > Ok

 

Nu werkt het wel met Private netwerk ingeschakeld.  Gisteren werkte dit niet, vandaag wel...  Dik bedankt sb, opgelost!

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Uitgaande mail en VPN

Geen probleem. Waarschijnlijk was het gewoon een kwestie van alles even uit en aan te zetten. 🙂


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes