Unifi Dream Machine geeft verkeerd WAN IP adres weer
Beste allen,
Ik had al eerder wat instellingproblemen met mijn Dream Machine Pro, waardoor mijn netwerk van buitenaf niet te bereiken was. Door deskundig advies op dit forum snel opgelost. 🙂 De externe toegang tot mijn domotica heb ik ondertussen werkend gekregen door de port forwarding juist in te stellen. Nu kan ik mijn domotica weer zien op de app van mijn GSM, ook buitenshuis. Dat werkt dus prima.
Ik moet nu enkel mijn Qnap NAS nog van buitenaf toegankelijk krijgen. Daar tref ik toch weer iets raars aan.
Mijn Telenet modem zegt met dat mijn WAN IP 178.118.x.x betreft. De Dream Machine zegt echter dat mijn WAN IP 195.16.x.x betreft. Mijn Qnap netwerk instellingen zeggen hetzelfde als de Dream Machine, maar het lijkt me duidelijk dat hetgeen mijn Telenet modem zegt het enige juiste is.
Hoe kan dit? En hoe kan ik de Dream Machine / Qnap het juiste WAN IP laten zien?
Ter info: model betreft een CV8560E en het MAC adres van de Dream Machine werd ingevuld bij "Bridging" in de Telenet modem instellingen. Dat werkt op zich prima (anders zou de externe toegang van de domotica ook niet werken, dat was eerder een probleem)
Bedankt!
- Labels:
-
bridging
-
E-Router
-
instellingen