Beantwoorden
grv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Smile! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

VPN na Motorola SBV5121E Cable modem

Hallo, ik wil een VPN opzetten om een ander PC te kunnen remote bedienen.

huidige installatie is:

 

  • NIU 65/88 66AA 01A BE05 netwerkverdeler/versterker; 1 modem en 4TV uitgangen

  • Motorola SBV5121E Cable modem met afsplitsing voor telefonie

  • D link 10/110 Fast Ethernet switch

  • Linksys WRT54G V5.1 router

  • PC/ iPhone

    Kan iemand me op weg helpen? Dank
Tags (2)
0 Likes
28 reacties
GlennR
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
O dierbaar België.. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

VPN na Motorola SBV5121E Cable modem

Met Windows 10 home moet je inderdaad naar Teamviewer of VNC viewer oplossingen gaan kijken.

 

Zoals @igvfer aangaf inderdaad best even even kijken of inderdaad de modem only in stock is (zelf ook meerdere centers moeten afrijden om deze te ruilen) 

 

Wanneer je geen RDP kan gebruiken en moet vertrouwen op Teamviewer/Logmein Hamachi/VNC viewer zie ik geen enkel voordeel in VPN. Aangezien deze hun eigen encryptie tunnels gebruiken... 

 

Kortom zou ik eerlijk gezegd het geld besparen en geen dure router aankopen... 

In jouw geval zou ik eerlijk gezegd zelfs niet voor een modem only/EMTA gaan. 

 

Je hebt geen nood aan ingewikkelde setups. Je heb voor wat je wilt doen geen nood aan portforwarding of andere instellingen. Je apparatuur is allemaal veroudert en kan de huidige snelheden niet aan.

Met een HGW modem vervang je ineens  Router / Switch /Accespoint welke allemaal Max 100mbps zijn met een modern apparaat welke wel 1GBps aankan... 

 

kortom snelste oplossing-->  

1. ga een mooie nieuwe witte HGW modem ophalen ( bespaart je 3 apparaten aan stroom en kabels)

2. installeer teamviewer met toegang op afstand.

3. bedien je pc vanop afstand.... 

4. bespaar 150$ aan netwerk apparaten en krijg alles gratis van onze vrienden van Telenet Smiley Erg vrolijk

 

Groeten,

 

Glenn

0 Likes
grv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Smile! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

VPN na Motorola SBV5121E Cable modem

@Glenn1M'n probl met Teamv is dat het  psw zeer gemakkelijk te kraken is... zelfs voor liken. 

De tunnel mag dan nog zo goed geëncrypteerd zijn als men wil, als het PSW dit nt is, dan is de beveiliging waardeloos...

0 Likes
grv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Smile! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

VPN na Motorola SBV5121E Cable modem

@Glenn1Ik dacht er aan de modem only te vervangen zoals gesuggereert en dan een Fritzbox 4040; Connectie met de andere Fritzbox (7390) is dan wellicht gn probleem, of toch?

Snelheid wordt toch ook beperkt door ISP? 

0 Likes
grv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Smile! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

VPN na Motorola SBV5121E Cable modem

Ook WOL dient mogelijk te zijn gezien PC op afstand geruime tijd zal moeten kunnen 'hibernaten'.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

VPN na Motorola SBV5121E Cable modem


@grv@  schreef:

@Glenn1M'n probl met Teamv is dat het  psw zeer gemakkelijk te kraken is... zelfs voor liken. 

De tunnel mag dan nog zo goed geëncrypteerd zijn als men wil, als het PSW dit nt is, dan is de beveiliging waardeloos...


Ik versta niet echt veel van wat je zegt... Kan je het even verduidelijken?

 

Ik denk niet dat TeamViewer onveilig is als zoveel bedrijven het gebruiken... En ik versta ook niet wat je er onveilig aan vindt.

 

Wat is 'PSW' zelfs? (als ik naar mijn cursus kijk: Program Status Word maar ik denk niet dat het dat is 😛 )

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GlennR
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
O dierbaar België.. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

VPN na Motorola SBV5121E Cable modem

Teamviewer gebruiken met 2 staps verificatie ? 
Paswoord probleem opgelost...

En inderdaad aangezien Teamviewer corporate word gebruikt denk ik inderdaad niet dat dit zo onveilig is.

Maar zoals eerder aangegeven zie ik het nut van VPN niet als je geen mogelijkheid tot Microsoft RDP hebt.

Aangezien dit geen enkele extra laag beveiliging toevoegt aan je verbinding,dit gaat bij Teamviewer enkel voor extra latency zorgen. 

 

Wanneer je voor de VNC oplossingen kiest kan VPN wel een extra beveiliging's troef zijn.

Maar het is natuurlijk aan jouw welke setup je kiest.

 

 

 

0 Likes
grv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Smile! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

VPN na Motorola SBV5121E Cable modem

Hallo GlennR, W10 Home zou ook RDP aankunnen (https://www.ctrl.blog/entry/how-to-rdpwrapper-win10-home ).

VNC lijkt me idd een goede mogelijkheid. Wat denk je van het vervangen van de modem only door een recentere, en ook de Linksys router vervangen door een Fritzbox4040 en op andere locatie de bestaande Fritzbox model 7390 gebruiken. Totale kost <100 €.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

VPN na Motorola SBV5121E Cable modem


@grv@  schreef:

@Glenn1M'n probl met Teamv is dat het  psw zeer gemakkelijk te kraken is... zelfs voor liken. 

De tunnel mag dan nog zo goed geëncrypteerd zijn als men wil, als het PSW dit nt is, dan is de beveiliging waardeloos...


Waar haal je dit vandaan? Kan je of meerdere links geven die dat bevestigen?

 

Je kan zelf een personal password instellen en het random password (standaard 4 cijfers) kan je instellen tot 10 karakters. (Ik gebruik Portable TeamViewer; als je het ding "echt" installeert, dan heb je vziw méér mogelijkheden.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
grv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Smile! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

VPN na Motorola SBV5121E Cable modem

@sb  gewoon googlen met:  teamviewer password (crack OR hack)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

VPN na Motorola SBV5121E Cable modem


@grv@  schreef:

@sb  gewoon googlen met:  teamviewer password (crack OR hack)


Ik zie vooral veel oude resultaten uit 2016 en enkele tools om het wachtwoord te achterhalen voor wie reeds toegang heeft op de PC. Niet echt iets concreet of recent. Ik kan niet zeggen dat ik overtuigd ben van de kwetsbaarheid van TeamViewer.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
grv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Smile! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

VPN na Motorola SBV5121E Cable modem


@grv@  schreef:

@tb: https://www.google.lu/search?q=teamviewer+password+(crack+or+hack)&source=lnt&tbs=qdr:y&sa=X&ved=0ah...


TeamViewer Fixed Critical Vulnerability that allows Clients to take Full Control of PC

 

TeamViewer is niet de enige die al eens te maken heeft met een 'critical vulnerability'. Belangrijkste is toch dat het lek gedicht werd...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
grv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Smile! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

VPN na Motorola SBV5121E Cable modem

inderdaad:  de patch is er voor W10 mits  automatische update voorzien bij volle installatie..

Dank vr info.

0 Likes
grv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Smile! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

VPN na Motorola SBV5121E Cable modem

inderdaad:  de patch is er voor Windows mits  automatische update voorzien bij volle installatie..

Dank vr info.

0 Likes