Beantwoorden
El-guido
Freshman Beetjesweter
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Verbinding maken met Switch en twee Access Points?

Hallo,

ik heb een Tp link TP-SG108PE gekocht en aan mijn modem van telenet aangesloten. Op deze switch heb ik twee accespoints TP-link Omada EAP650 geplaatst.

Welke instellingen hebben beide nu nodig om te werken? Ik wil niets speciaals, het liefst dat ze het zelfde wifi netwerk uitsturen.

Wie kan me de juiste instellingen zeggen voor zowel de switch en de AP's? Momenteel sturen ze niets uit als ze verbonden zijn

Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Switch + access points

3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zonder ambetant te willen doen, @El-guido  wanneer je geen speciale eisen hebt, waarom koop je dan een managed switch? Een unmanaged is goedkoper en eenvoudiger, stroom erop, ethernet aansluiting (vanuit de router komende) erin en hop, gaan met die banaan.

Voor wat de AP's betreft: als je alles overal hetzelfde wil hoef je enkel overal, in uw router en de beide AP's dus,  hetzelfde SSID in te voeren. Best wel drie aparte kanalen (zo ver mogelijk uit elkaar) gebruiken om wederzijds wegdrukken te vermijden. Alles tweemaal natuurlijk, 2,4 GHz en 5 GHz apart.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

handleidingen lezen en oppassen met dubbele IP adressen vooral oppassen met IP adres 192.168.0.1.

Als ge dubbele IP adressen hebt, geeft dat de zotste problemen. bv WiFi die uitvalt, internet dat uitvalt, trage verbindingen, onbereibare sites, ...

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf!

@Janneke_Dust  schreef:

handleidingen lezen en oppassen met dubbele IP adressen vooral oppassen met IP adres 192.168.0.1.

Dat is een zeer valabele opmerking. Het default IP adres (webserver) van de TP-SG108 (en alle TP-Link switches) is inderdaad 192.168.0.1

Het eerste wat je dus moet doen is het IP adres van de TP Link wijzigen (tenzij je in "Mijn Telenet" het adres van de Telenet HGW wijzigt). Anders gegarandeerd IP conflicten 🙄