25.364
netweters
|
156.309
antwoorden
|
21.143
vragen
|
Goeiendag, een verbinding maken met de default gateway via de verschillende browsers lukt mij niet, en het wordt geweigerd. Mijn internet is goed en alles werkt goed. Kan dat zijn dat die verbinding iets blokkeert? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je afbeeldingen moeten eerst goedgekeurd worden voordat we ze kunnen zien. Als je met gateway bedoelt wat Telenet onder "modem" verstaat, dan is het antwoord simpel: die kan je niet rechtstreeks bereiken; dat moet via MyTelenet.
Directe link: Modeminstellingen Meer info Hoe mijn draadloos internet instellen? | MyTelenet
In de MyTelenet app kan je ook een beperkt aantal instellingen vinden.
Op mijn eerste foto: ik heb in de adresbalk 192.168.0.1 getypt en daar staat "verbinding geweigerd" vermeld. Andere mogelijke gateways hebben gewoon "request timeout".
Op mijn tweede foto: ping 192.168.0.1 was goed, het is een bewijs dat ik de connectie tot mijn modem en internet wel heb.
Ik deed dat om te oefenen voor theorie die ik geleerd had. Normaal bij Orange en andere ISP's lukt dat bij de andere mensen. Is dat mogelijk bij Telenet?
Ik heb deze opties nagekeken, maar het is niet wat ik zocht. Mijn doel is oefeningen maken die over het netwerk gaan. Heb ik genoeg controle over mijn netwerk in Telenet daarvoor?
@Dmytro schreef:Normaal bij Orange en andere ISP's lukt dat bij de andere mensen. Is dat mogelijk bij Telenet?
Neen. Zoals @sb reeds zei: bij Telenet kan je uitsluitend via MyTelenet aan de instellingen. Er is geen interface beschikbaar op het IP-adres.
@Dmytro schreef:Ik heb deze opties nagekeken, maar het is niet wat ik zocht. Mijn doel is oefeningen maken die over het netwerk gaan. Heb ik genoeg controle over mijn netwerk in Telenet daarvoor?
Sorry, dat is een beetje te vaag. Wat wil je net doen?
Ik wou gewoon zien hoe dat gateway eruitziet op mijn computer. Ik volgde een Cisco cursus "Networking Basics" in de zomer en oefende met "Cisco Packet Tracer". En in september start ik met een IT opleiding. Dus zoals ik begrijp, ben ik heel beperkt in mijn netwerk en kan de theorie niet oefenen thuis?
De opties op een Telenet Modem (met ingebouwde router) zijn inderdaad beperkt.
Ik weet niet wat voor soort oefeningen je moet doen, dus ik kan niet antwoorden op uw vraag. Sorry.
Tijdens mijn opleiding heb ik voor netwerkbeheer niets van aanpassingen gedaan aan mijn eigen router.
Bedankt voor uw antwoord, het is mij nu duidelijker. Dus dit was een uitzonderlijk geval waarin ik op mijn netwerk iets niet kon.
@Dmytro installeer eens Wireshark. Hiermee kan je veel te weten komen over je netwerk.
Je gateway van telenet kan je niet zomaar bereiken, dit is niet voorzien bij Telenet.
Als je wil testen, zet je best een eigen labo op met eigen router en switchen.
Achteraf gezien had ik beter meteen op VM geoefend in plaats van op mijn eigen pc, al snap ik dat er om veiligheidsredenen bepaalde beperkingen zijn.
Dat is een goed alternatief. Hartelijk bedankt voor uw advies.