24750
netweters
|
152319
antwoorden
|
20691
vragen
|
Telenet heeft mijn modem vervangen op 31 december 2019 en volgens de technieker zou alles in orde zijn.
Wegens enkele problemen met stabiliteit snelheid, Triiing, Yelo-play, enz.
Teveel om opgenoemd te worden.
Enkel nog de nodige pakketten en af en toe herstarten en alles zou moeten werken.
Nu de dag erna, op 1 januari 2020, had ik een appart netwerknaam via de nieuwe modem en via "Mijn Telenet" kan ik deze ook niet veranderen.
Enkel op de AP's hun instellingen kan ik geraken.
Ondertussen zou de IT-afdeling bezig zijn om dit probleem op te lossen.
Gisteren een sms van Telenet, alle problemen zijn opgelost. Gelieve te testen.
Tot mijn spijt is het probleem nog steeds niet opgelost.
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Tomy1974 schreef:
...
Ondertussen zou de IT-afdeling bezig zijn om dit probleem op te lossen.
Gisteren een sms van Telenet, alle problemen zijn opgelost. Gelieve te testen.
Tot mijn spijt is het probleem nog steeds niet opgelost.
...
@Tomy1974 aangezien de IT-afdeling van Telenet al een onderzoek is gestart, lijkt het me best dat je de feedback van je test doorgeeft aan de klantendienst van Telenet. Volgens mij gaan er nog orders open staan in het systeem n.a.v. de installatie van je nieuwe modem.
Heb op 07/01/20 deze sms inderdaad toegekregen en heb via Telenet Messenger op 07/01/20 al laten weten dat er tot op heden geen verandering op mijn modem is gebeurd. Dus geen verandering. Heb ook geen reactie meer gekregen van de klantendienst.
Hey Suzy, dat vermoeden heb ik al langer.
Maar als de technieker zegt na de vervangen van de modem dat alles in orde is.
Zou alles in orde moeten zijn, niet.
En de 2de vraag is, wat ligt aan de oorzaak van de niet geïnstalleerde orders?
Zou dit ook al niet het probleem geweest zijn bij de voorgaande modem?
Maar we wachten nog altijd af, ondertussen al bijna 2 weken.
En nog altijd geen oplossing.
We wilde eigenlijk overgaan naar de nieuwe TV-box, maar zolang het niet goed werkt is dat echt geen oplossing.
Toch alvast bedankt voor de info.
@Tomy1974 schreef:
...
En de 2de vraag is, wat ligt aan de oorzaak van de niet geïnstalleerde orders?
@Tomy1974 dit kan verschillende oorzaken hebben, maar vaak heeft dit te maken met de systemen bij Telenet. Eerst komt een issue altijd bij de back office terecht, kunnen zij het niet oplossen gaat het naar de IT-afdeling. Hopelijk komt er snel een oplossing voor je!
Uiteindelijk is dit probleem opgelost geraakt door een technieker van het Swat-team.
Enkel 1 probleem voor mij, hij heeft het probleem zelf niet kunnen oplossen.
Een telefoontje naar de technische afdeling en daar hebben ze het probleem direct kunnen oplossen.
Dus het was op te lossen op afstand en daar meer dan 3 weken moeten op wachten!!!
Bij ons ook al 3 weken probleem sinds nieuwe modem, bij contact steeds zelfde antwoord, order staat nog open en probleem wordt snel opgelost. Deze week nog 1 poging en dan wordt het proximus.
Het probleem was schijnbaar opgelost, nu blijkt dat de nieuwe modem zicht automatisch en regelmatig reset. Terug een technieker nodig. Terug naar af, lijkt een beetje op monopolie "Terug naar Start".
Er zijn juist techniekers lang geweest en hebben het probleem vastgesteld.
Maar hadden er geen oplossing voor.
Zelfs niet met een nieuwe modem? En wat gaan ze nu doen?
31 december 2019 hebben ze een nieuwe modem geïnstalleerd gehad van het type 3.0.
De nieuwe modem 3.1 daar is nog niet over gesproken en of dat deze het probleem zal oplossen?
Nu zou terug het Swat-team contact opnemen.
Afwachten, geduld is een deugd zeggen ze, maar heeft toch zijn grenzen!!!!
En enkel probleem met wifi? Bij mij ook met digitale tv.
Probleem enkel met wif, niet met digitale tv (en hopelijk blijft dit al zo).
Ook met Triiing en Safespot, misschien gelinkt aan het probleem WiFi?
Sinds eind maart staat er hier een nieuwe modem en vanaf toen enkel maar problemen. Donderdag komt de derde technieker langs. De technische dienst vindt steeds nieuwe problemen, de technieker vindt niks.
Vertellen tegen de technische dienst dat het al de derde technieker is heeft geen zin: "We kijken naar de toekomst, niet naar het verleden", klinkt het dan. Voorstellen om de modem te vervangen helpt evenmin.
Stap gewoon een Telenet Center in, zeg dat Telenet je aan de telefoon heeft gezegd dat je je modem moet inruilen om je probleem te verhelpen en je krijgt normaal gezien een andere.