Beantwoorden
ThiboVDW
Experienced Weetjeslezer
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Volledige internet drop out sinds 2.5 gbps abbo

Goeie morgen iedereen,

Onlangs is heb ik mijn Turbo abonnement laten veranderen van 1 gbps naar 2,5 gbps via coax. De snelheden komen goed binnen via speedtests. Wel maar maximum 2,1 gbps gehaald maar dit is al een hele verbetering tov mijn vorig abonnement.

Nu heb ik een vervelend probleem. Als ik grote downloads begin op bv. steam of EA app gaat de download snelheid over de 2 gbps maar na een tijdje heb ik hele dropout van mijn internet. Wifi + bekabeld netwerk. Dit herstelt ook niet uit zichzelf dus moet ik altijd mijn modem opnieuw opstarten om terug verbinding te hebben.

Ik heb al heel wat diagnoses gedaan maar nog steeds geen oplossing. Het is wel stabieler als ik mijn desktop limiteer naar 1 gbps full duplex.

Ik heb een F3896LG-TN modem. Kabel vertrekt van de 2,5 gbps poort (modem) via cat 6 kabel naar mijn woonkamer in een wall ethernet connector. Deze gaat naar een 2,5 gpbs switch van Ugreen. Desktop heeft een 10 gbps NIC die volledig upgedate is. De rest van de connecties zijn allemaal gelimiteerd tot 1 gbps (Wifi 360 pod - google streamer). Kabels in woonkamer zijn allemaal cat 8.

Ik heb al rechtstreeks van modem getest op mijn desktop, same problem. Testen via cmd in windows opgevolgd met ping 8.8.8.8 -t. 

Zou dit een bug zijn in de modem of gewoon noise op de kabel die binnenkomt in het appartement? Chatgpt stelt een eigen router setup voor en de modem in bridge mode zetten maar ik zie de investering niet echt zitten. 

Bedankt!

Mvg,

Thibo

2 reacties
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

De eerste stap lijkt me om Telenet te vragen of ze een probleem zien op de modem (zij kunnen deze van op afstand uitlezen) en deze eventueel resetten en/of vervangen.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ThiboVDW
Experienced Weetjeslezer
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Bedankt voor je antwoord. Er zal inderdaad niets anders opzitten voorlopig.