Beantwoorden
sebril
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Vraag ivm poorten (vaillant thermostaat)

Beste,

 

het is nu al een paar jaar dat ik een app gebruik van vaillant om mijn thermostaat te bebieden.

De thermostaat is de vSmart en is om onze Ecotec aan te sturen.

Op zich is de app al niet super, te lezen uit de reviews. Maar nu zit ik echt vast.

 

Ik heb mijn wifi code moeten aanpassen onlangs en krijg de app niet opnieuw geconfigureerd met de communicatie-eenheid. Ik moet de com eenheid verbinden met mijn gsm/bluetooth maar daar loopt hij gewoon telkens vast. ALs ik ga kijken in de FAQ zie ik iets over poorten die moeten open staan. Ik weet niet of iemand haar al ervaring mee had? En of jullie weten of dit standaard open staat bij TLN? 

 

Alvast bedankt!

 

Knipsel.JPG

 

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vraag ivm poorten (vaillant thermostaat)

@sebril  

Persoonlijk gezien een beetje raar dat als je je wifi paswoord aanpast dat ineens je thermostaat app niet meer werkt , terwijl deze op voorhand , voor de wijziging wel werkte. Je wifi paswoord heeft ook niks te maken met een poort die je moet open zetten dus vind het een heel vreemd verhaal eerlijk gezegd. 

 

Wat je al wel eens kan proberen is dat je de app eens verwijderd en terug opnieuw installeert. Ik denk zelf eerder dat je app gewoon geen verbinding kan maken omdat deze probeert te verbinden met je oud wifi wachtwoord. Nu weet ik enkel niet of je die Ecotec ook ergens moet voorzien van een wachtwoord of dat dit gewoon iets is wat met wifi verbind en bluetooth. Kan dus zijn dat je daar uiteindelijk niks mee moet doen. 

 

Dus probeer eerst de app eens te verwijderen en daarna terug op je toestel te installeren. Op die manier heb je al een schone installatie waar je mee kan beginnen. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sebril
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Vraag ivm poorten (vaillant thermostaat)

Hey Patrick, bedankt voor je antwoord!

Ik heb net even de app opnieuw geinstalleerd, had hetzelfde resultaat.
Echter probeer ik nu de app via een andere gsm... daar lukte het dus wel mee.

Het zal dus wss ergens aan mijn bluetooth liggen.

Probleem is dus opgelost!

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vraag ivm poorten (vaillant thermostaat)

@sebril  

Bedankt om je bevindingen te vermelden en heel fijn dat het is opgelost. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes