24.984
netweters
|
153.685
antwoorden
|
20.849
vragen
|
Al een hele tijd krijg ik rare snelheden wanneer ik de telenetspeedtest draai. (verwacht 300 Mb up / 20 Mb down)
Voorbeeld :
Ik meet dus snelheden tot een paar giga ... in upload ... Nu heb ik maar 0,3 Mb upload ...
Anderen meten :
ookla
Fast
Iemand die hier iets zinnig kan over zeggen ?
(aanlsuiting is : modem 1Gb -> switch 1Gb -> pc met 1Gb poort ...)
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Speedtest
@av01 zeker dat je niet via Wifi test ??? in de avond uren tussen 19 uur en 23 uur worden de snelheden verlaagd in sommige gebieden als er een overbelasting is op het netwerk.
test je buiten deze uren, er kan ook een probleem binnen of buiten zijn aan de bekabeling of de NIU.
Kan zijn dat traffic shaping is om iedereen internet te geven zo is het mooie verdeelt
Misschien gewoon een vergissing, @av01 , maar de waarden die je opgeeft als zijnde hetgeen je verwacht zijn wel omgekeerd: je hebt veel meer download snelheid dan upload bij Telenet.
Je bedoelde waarschijnlijk: verwacht; download 320 Mbps; upload 20 Mbps
geen wifi - desktop - ekel utp.
denk het niet - was altijd netjes afgekapt op de 300 /20 vroeger.
Nu zie je de teller alle kanten opgaan ...
Is al paar weken aan de gang
klopt moet omgekeerd zijn ...
Maar vergissing .. zou ik straf vinden - ik heb ook niet het idee dat het sneller is .
de speedtestserver die een issue heeft ?
nog es laten lopen
en eigenlijk kan dit niet - gezien de limitatie van de netwerkkaarten , switch die tot max 1 Gb gaat...
Heb hier exact hetzelfde probleem. 9/6 begonnen heel random.
heb oneup 1000/40mbps
upload is quasi niks.
quasi hele dag 200-400mbps en upload 1-3mbps.
Haalde hiervoor altijd volle snelheid piek en daluren.
Verbruik onder de limiet.
‘s nachts een speedtest gedaan en rond 2 uur volle snelheid weer. 38mbps up
ochtend weer 1-2mbps upload
TN eens gebeld voor info ze gaan tech sturen signaal is niet goed zegt de medewerker aan de lijn.
was ook zeer opeens gebeurd
@luc55 schreef:Kan zijn dat traffic shaping is om iedereen internet te geven zo is het mooie verdeelt
Traffic shaping geeft géén invloed op de Speedtest metingen.
Trafiic shaping is een preventieve maatregel, die alleen toegepast wordt op bepaalde nodes die verzadigd dreigen te geraken, en waarbij sommige data (FTP, P2P, ...) snelheden gecapt worden in drukke periodes.
Andere mogelijke oorzaken van traag internet:
Heb nu net weer getest , we zijn bijna 02h nacht.
upload weer rond normale snelheid.
Ben eens benieuwd wat hier het probleem is.
misschien ergens werken aan bepaalde node of technisch iets.
moest er binnenin wat zijn zou ik nooit de snelheid halen