24775
netweters
|
152604
antwoorden
|
20723
vragen
|
Vorige week heb ik een WD MyCloud Ex2 Ultra aangekocht en geinstalleerd. Alles werkte, ik heb er data opgezet, Plex geinstalleerd, alles ging. Om remote acces te krijgen tot plex heb ik wel de poort 32400 geforward voor tcp.
Gisteren had ik connectie via de app MyCloud op mijn android gsm, een half uur later wou ik nog eens iets raadplegen, en hij bleef zoeken, en ik kreeg de melding "Remote Acces disabled (970)".
Als ik in mijn telenet ga kijken, is de WD nog steeds aangesloten op het netwerk als 'verbonden gebruiker'.
Echter... ik kan nergens meer toegang krijgen tot mijn WD!
In verkenner: toestel is offline, via http:// ip adres: webpagina niet beschikbaar, via app: remote acces disabled
=> help! hoe kan ik instellingen eventueel aanpassen als ik geen toegang krijg tot mijn dashboard?
Kan je intern ook niet meer je toestel bereiken? Via normaal gezien IP adres 192.168.0.x:32400?
Eerst graag nog wat inlichtingen.
Werk je met DDNS?
Heb je een vast IP adres ingesteld op je toestel, WD MyCloud Ex2? Indien niet is dit ondertussen misschien veranderd en klopt je portforwarding niet meer.
Of is je publiek IP adres veranderd?
Eens op de reset knop drukken (vanachter).
Als ik http:// ip :32400 invoer, kom ik op de plex site uit. Als ik daar dan inlog, kan ik nog wel aan de media (oef). Ik probeer dit nu thuis met de gsm via de thuiswifi.
DDNS? Geen idee, hoe kan ik dat zien?
Vast ip adres? Ik heb nergens iets ingesteld denk ik om een vast ipadres te krijgen, op de mijntelenet staat de cloud verbonden met hetzelfde adres als vorige week (dus lijkt me wel vast?)
Publiek ip adres... waar kan in dit vinden?
Ik had ook ergens gelezen om in cmd "tracert" en dan de unieke nr van het toestel te typen "device...", dan kreeg ik op bijna alle lijnen request timed out
Met de reset achteraan, blijven alle data dan beschikbaar?
Momenteel zou ik vooral terug gewoon op mijn wd willen kunnen. Als ik op het dashboard geraak daar uitloggen uit plex, plex app verwijderen en dan de mijntelenet instellingen terug zetten hoe ze stonden
Dus die poort is in principe om uw plex applicatie te bereiken niet om uw NAS.
Volgens een handleiding die ik vond kan je dan gewoon, intern, via het IPadres van de NAS zijnde 192.168.0.x zonder poortnummer of wat dan ook.
Handleiding: https://www.wd.com/content/dam/wdc/website/downloadable_assets/nld/user_manual/4779-705148.pdf blz 29
En als je er dan in geraakt bent kijk dan ook eens naar blz. 79 en volgende. Je IPadres stel je in als statisch
bijvoorbeeld
192.168.0.X waarbij X een waarde is tussen 10 en 99
subnet 255.255.255.0
Default of standaard gateway 192.168.0.1
DNS servers: deze van telenet kunnen volstaan:
Als ik de ip:32400 typ, kom ik op de plex
Als ik enkel de ip typ, kom ik op "deze site is niet bereikbaar"...
Ik denk dat ik in mijntelenet alles ga un-do'en
Ik heb de portforwarding uitgeschakeld, modem even uitgezet, en nu kan ik op dashboard! Ip is ondertussen blijkbaar wel gewijzigd. Ik ga nu alles van plex wegdoen.
Is de vaste ip zowiezo nuttig of maakt dat niet veel uit als er geen poorten geforward worden?
@Ex-Netweter schreef:Ik heb de portforwarding uitgeschakeld, modem even uitgezet, en nu kan ik op dashboard! Ip is ondertussen blijkbaar wel gewijzigd. Ik ga nu alles van plex wegdoen.
Is de vaste ip zowiezo nuttig of maakt dat niet veel uit als er geen poorten geforward worden?
Voor gebruik als media server maakt dat niet zoveel uit.
Als file server heb je best een vast ip adres.
Ik heb te snel gejuichd. Ik heb kunnen inloggen op mn dashboard, maar daarna is het "deze pagina reageert niet". Ik heb dus niets kunnen aanpassen.
Heb je hier al eens gekeken?
Ik raad aan om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen zonder dataverlies. Scroll daarom op de aangegeven link naar beneden tot de kop met Facs en lees dan How to Reset a My Cloud Device