Beantwoorden
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Blijkbaar zou de downloadsnelheid  verhoogd zijn van 200 naar 300? 

Als ik een snelheidstest die van Telenet zelf, kom ik maar aan een 190?' ik heb wigo internet fiber.

 

Tags (3)
0 Likes
37 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Ik kader de modem policy die Telenet volgt ook nog eens graag hier.

 

Het is onmogelijk (en ecologisch onverantwoord) om iedereen tegelijkertijd de nieuwste modem te geven. En uiteindelijk zullen alle klanten op een bepaald moment aan de beurt komen voor het nieuwste model. 

 

Sowieso als je klant wordt, krijg je op dat moment de laatste nieuwste versie. Vervolgens zijn er vier opties:

 

  • Ofwel kies je ergens in je looptijd als klant voor een nieuw product en krijg je een nieuwe versie indien nodig
  • Ofwel verhuis je en krijg je in de nieuwe woning de laatste nieuwe versie
  • Ofwel gaat je modem stuk
  • Ofwel na x-aantal jaar, haalt Telenet de oude versies uit de markt en krijg je als klant communicatie dat je jouw toestel gratis kan vervangen

Het merendeel van de klanten kan de nieuwe snelheden aan met de huidige modem of kan kosteloos omruilen naar een nieuw modem omdat hun product wordt aangepast. Zo'n 7% van de klanten komt niet in aanmerking in bovenstaande voorwaarden (WIGO home & YUGO klanten met zwarte modem). Als zij een nieuwe modem voor de hogere snelheden willen, moeten ze effectief 35 euro betalen om deze toch als eerste te verkrijgen. 

 

Twijfel je hoe het voor jou precies is? Neem dan even contact op met de klantendienst van Telenet.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Amedeeke
Freshman Meerweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Blijkbaar als je pech hebt en je woont bv in mijn gemeente krijg je hellemaal geen upgrade dit jaar... niemand kan een time frame zeggen. Ze zeggen het ook nog eens op hun website dat eigenlijk nog maar "90%" klaar is. Ik stel dat toch in vraag wetend dat in mijn gemeente meer als 7% van vlaanderen woont.

0 Likes
buhjom
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Over welke zwarte modem hebben we het hier die de 300mb/s niet aankan? Ik bezit over een zwarte

eurodocsis 3.0 versie die volgens de telenet app niet verouderd zou mogen zijn maar begin te twijfelen nu.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

@buhjom 

Waarom twijfelen?

Als je een abo hebt of neemt en de modem die je hebt voldoet niet krijg je toch gratis een nieuwe.

Dus geen probleem.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
buhjom
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

community manager vermeldt zwarte modem die niet aan 300mbs kan geraken en huidig internet is na herstarten van modem nog steeds onder 200. Kan uiteraard ook gwn nog niet gedeployed zijn in mijn regio maar was nieuwsgierig naar meer info over "zwarte" modem.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?


@buhjom  schreef:

community manager vermeldt zwarte modem die niet aan 300mbs kan geraken en huidig internet is na herstarten van modem nog steeds onder 200. Kan uiteraard ook gwn nog niet gedeployed zijn in mijn regio maar was nieuwsgierig naar meer info over "zwarte" modem.


@buhjom klopt, de zwarte modem heeft een maximum downloadsnelheid van 200 Mbps. Voor een Whoppa dus perfect, gezien de Whoppa spec's niet worden gewijzigd. Indien je bijvoorbeeld zou overschakelen op een WIGO home, dan krijg je gratis een witte modem om de 300 Mbps aan te kunnen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

buhjom
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Ik ben ondertussen al overgeschakeld naar wigo. Vind het gewoon een beetje vaag aangezien de telenet app niet aangeeft dat de modem verouderd is. 

0 Likes
Timvb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Ik heb al een aantal keer gebeld naar de klantendienst.

Ik heb een zwarte modem met max. snelheid van 200. Ik heb wigo 25 en ik krijg het antwoord als ik toch wil genieten van de 300mbps dat ik verplicht ben van 35 Euro te betalen. Ondanks dat mijn abonnement de snelheid bied van 300mbps.

En dat als vaste klant geeft me dit toch een wrang gevoel.

Ex-Netweter
 

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

@Timvb Hmmm probeert eens via Facebook of Twitter van Telenet of nog eens bellen .

steventje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Nog steeds met business plan 240 maar 240 de verhoging is nog steeds niet toegepast 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Vraag het aan via WhatsApp   zo geregeld

0 Likes
steventje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Hoe?

0 Likes
steventje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

OK net gedaan ben benieuwd 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Je krijgt gegarandeerd antwoord

Hou je klantnummer bij de hand

0 Likes
Brampie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Waarom zouden de zwarte docsis 3.0 modems deze nieuwe snelheid niet aankunnen? Voor het verschijnen van de nieuwe witte modems werden er toch ook al opties tot 400Mbit/s aangeboden?

Docsis 3.0 zou volgens de theorie trouwens tot 1Gbit/s aankunnen. Plots krijg ik het gevoel dat ik weerom in de **bleep** word gezet... 🙄

0 Likes