Beantwoorden
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Waar vind ik een geperste coaxkabel?

De coax kabel van de modem naar de versterker of wat die zwarte doos ook mag zijn, zou vervangen moeten worden. Bij Telenet zegt men dat ik hiervoor naar een elektronica zaak moet. Daar kunnen ze die op maat maken met de aansluitingen er aan geperst. Nu zou ik echt niet weten waar ik daarvoor nog terecht kan. De kabel vind je overal en de aansluitingen heb ik ook, maar dat zijn er om op  de kabel te draaien wat nooit zo goed is als geperste.

Moet ik toch maar de aansluitingen gebruiken die ik al heb of waar kan ik terecht voor zo een nieuwe kabel niet te ver van mijn woonplaats postcode 2500?

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Coax kabel

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waar vind ik een geperste coaxkabel?

Een goede electrozaak in de buurt? Die gedraaide aansluitingen zeijn net zo goed hoor. Het komt erop aan dat de mantel goed vatzit zodat je het niet kan lostrekken. Het is tenslotte enkel het binnenste koperdraadje die voor de verbinding zorgt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Waar vind ik een geperste coaxkabel?

Ofwel koop je zelf een F-connector perstang, ofwel vraag je het aan een elektricien in je buurt.

Met zorgvuldig gedraaide F-connectoren lukt het natuurlijk ook.

Het belangrijkste is dat je FRNC TRI6-coaxkabel gebruikt.

 

Allemaal goedkoper dan voor 85 euro een Telenet-installateur te laten komen.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Waar vind ik een geperste coaxkabel?

@Silverwing Je kan deze online aankopen "Telenet geschikt" : https://www.bol.com/be/nl/p/goobay-cpr-coax-aansluitkabel-eca-class-a-4g-proof-kos-5-kok-5-0-50m-zwa...

Deze kabels bestaan ook in langere versie. Maar meestal is deze lengte genoeg tussen versterker en modem.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waar vind ik een geperste coaxkabel?

Die is niet geschikt. Het moet met een schroefkoppeling zijn. Dit zal een betere versie zijn:: https://www.bol.com/be/nl/p/f-f-coaxkabel-recht-wit-0-50-meter/9200000130865508/?bltgh=isgc4KTl84-3w...



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Waar vind ik een geperste coaxkabel?

Die is ook maar 50 cm. maar wat verder ook in 1 meter te verkrijgen. Ik heb vanwege de hoogdringendheid bij Gamma één gevonden van Profile en alles lijkt het toch te doen zoals het moet.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waar vind ik een geperste coaxkabel?

Heel goed mogelijk. Ik wist niet dat ze dit in de Gamma verkochten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes