Beantwoorden
McCrunch
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! En we zijn vertrokken!

Waarom geen verwittiging bij software-update?

Ik had gisterennacht geen internet van 2-4u s' nachts. Dit was door een software-update van de modem, dit is door telenet bevestigd geweest.

 

Nu mijn vraag is, waarom kan telenet zijn klanten niet verwittigen als er een software-update moet gebeuren? Ik had een deadline en ik heb deze pas na 4u s' nachts kunnen afmaken dankzij de "software-update".

 

Dit zou er toch voor kunnen zorgen dat mensen op de hoogte zijn en eventuele voorzorgsmaatregelen kunnen nemen bij b.v.b een deadline.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91(mod) | Vorige titel: Software-Update

4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom geen verwittiging bij software-update?

@McCrunch  

Het is een moeilijk iets om een software update op voorhand aan te kondigen. Heb zelf ook gemerkt dat ik op die uren geen internet had , werk tot de nacht namelijk. Dus dat ik thuis kom is het 00 uur of 00:30 uur. Heb dan tv zitten kijken op de tablet en ook vanaf 2 uur geen internet meer. 

 

Het is natuurlijk fijn om aan te geven als er zoiets iets op komst is maar in de nacht gaan ze er wel van uit dat de meeste toch slapen. Het zou naar mijn idee ook niet haalbaar zijn om iedereen te verwittigen want ik denk ook niet dat ze op voorhand weten wie deze update gaat ontvangen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Waarom geen verwittiging bij software-update?


@patrick37  schreef:

@McCrunch  

Het is een moeilijk iets om een software update op voorhand aan te kondigen.


Er is daar niets moeilijks aan.

  • Telenet heeft een Database van al zijn klanten (incl. e-mail adres en/of GSM nummer voor mededelingen).
  • Telenet weet perfect welke modem (en firmware versie) bij iedere klant staat.
  • Telenet weet perfect wanneer welke modems/firmwares geüpdated zullen worden.

Ze zouden dus op voorhand een sms/e-mail kunnen sturen dat je internet er enkele uren zal uitliggen. Net zoals ze nu al een sms/e-mail sturen naar alle klanten in een bepaalde straat of wijk als er werken gepland zijn.

 

Net zoals Microsoft of Google de klant verwittigt als er een grote Windows of Android update aankomt (en de klant de mogelijkheid biedt op de update uit te stellen, of te verschuiven naar een later uur). Waarom zou Telenet dat niet kunnen???

 

Ik vind de opmerking van de vraagsteller toch relevant, en iets wat Telenet zou moeten kunnen meenemen als een verbeteringsvoorstel.

 


@patrick37  schreef:

Het is natuurlijk fijn om aan te geven als er zoiets iets op komst is maar in de nacht gaan ze er wel van uit dat de meeste toch slapen. 


Heeft toch niets met "slapen" te maken?

Met het systeem van daluren (daluren niet gerekend bij FUP, of aan 50% gerekend bij vaste limieten) wil Telenet het internet gebruik tijdens de nachturen zelfs promoten. 

Veel gebruikers laten op die manier automatische back-ups lopen (terwijl ze slapen 😉) ...

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Waarom geen verwittiging bij software-update?

@McCrunch @Ex-Netweter bedankt voor deze feedback. Ik zal dit zeker eens intern doorsturen, maar kan uiteraard niet garanderen dat ze hier dan mee aan de slag gaan. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ruve
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Waarom geen verwittiging bij software-update?

Dit is simpelweg ongezien... Ik werk zelf in IT, als wij updates zouden doen zonder onze klanten op de hoogte te stellen zou dit ons zeer veel geld en zelfs klanten kosten. 
Zelden heb ik mee gemaakt dat een bedrijf wat services levert aan professionele klanten zo slecht is hun communicatie. Dit is een probleem wat echt dringend moet worden verholpen.

Zoals anderen in deze thread al aangaven kan ik mij moeilijk voorstellen dat zoiets moeilijk kan zijn voor een bedrijf als Telenet. Zeer teleurstellend wanneer je ziet wat de services van Telenet gemiddeld kosten.