Beantwoorden
jan00
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Wachten met aankoop PC tot komst Windows 11?

beste,

 

https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-11

 

windows 11 zal eraan komen vanaf 01.01.2022 waarschijnlijk en voorlopig normaal ook gratis te downloaden / upgraden (check je comptabiliteit vereiste systemen PC) tot eind 2022

 

vriend van mij wou deze zomer nieuwe PC kopen, het zal vandaag er nog altijd één zijn met windows 10, niet? veel tijdsverlies en rompslompt om update te doen naar windows 11 binnen paar maanden dan om zijn nieuwe PC te upgraden naar windows 11 dan

bij eventuele terugzetting naar originele fabrieksinstellingen blijft hij met windows 10 zitten

koop je PC met standaard al windows 11 bestaat dit probleem niet bij fabrieksinstellingen

 

wat zouden jullie doen? 5 maanden wachten (hij kan gerust verder vandaag) en pas nieuwe pc kopen met standaard windows 11 erop? 

hij heeft nu een geïntegreerd scherm met alles ingebouwd in zijn scherm, x-aantal USB slots, harde schijf erin ingebouwd, enzovoort, hij heeft geen desktop of laptop nu, alles via zijn uitgebreid scherm, deze configuratie is volgens mij niet zo vaak voorkomend, beter om aparte laptop te kopen met eraan gekoppeld nieuw extern scherm? (keuze nog tussen laptop of desktop ???)

 

aan gemeenschap van netweters telenet hier dus mijn vragen om beroep te doen op jullie meningen, voorstellen, ideeën en ervaringen die je met mij (en gemeenschap netweters wil delen)

 

dank allemaal en hopelijk maakt het mij en mijn vriend dan iets gemakkelijker om de juiste beslissing te nemen

 

Jan

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Windows 11

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wachten met aankoop PC tot komst Windows 11?

@jan00  

Als je de pc nodig hebt dan zou ik niet twijfelen en kopen maar je geeft aan dat het eigenlijk niet direct nodig is. Dus als de pc van je vriend het nog 5 maanden kan uithouden dan kan je ook wachten. Dat er windows 11 op zit of niet is eigenlijk nog van geen belang. Ik heb een pc staan met windows 10 en ik krijg de gratis update naar Windows 11 dus dat is goed geregeld. Maar moest ik nu echt een nieuwe pc nodig hebben en ik ben al aan het rond zien dan wacht ik ook niet dan koop ik die toch wel. Want uiteindelijk krijg je die windows 11 dan toch wel gratis. 

 

Vaste pc of laptop is iets wat je zelf beslist natuurlijk. Zelf gebruik ik een MacBook Pro en een vaste windows pc. Enkel dat de pc voor bepaalde dingen is, gebruik ik de MacBook Pro iedere dag voor alles. Nu een laptop kan je makkelijk plaatsen maar kan je ook makkelijk mee verplaatsen. Zit je boven en je wil naar benden en je de pc meenemen zal geen mogelijkheid zijn. Laptop is uitbreidbaar met een extern scherm dus je hebt er je keus in. Heb mijn MacBook bijvoorbeeld gewoon beneden staan en heb daar een extern scherm aangekoppeld. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Wachten met aankoop PC tot komst Windows 11?

Dag @jan00,

 

In mijn geval, zou ik een nieuw PC nodig hebben zou ik niet op Windows 11 wachten, zoals @patrick37 zegt, uiteindelijk het is maar een OS die we gratis bij een Windows update zullen krijgen. Historisch gezien nieuw Windows OS hebben tijd, en een paar patches, nodig om uiteindelijk "deftig" te werken.

 

Natuurlijk raad ik je aan om rekening te houden met de "requirements" voor Windows 11, zie Windows 11 is coming out!

 

Grtz,

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Wachten met aankoop PC tot komst Windows 11?

Dag,

 

Klein programma om te verifiëren of je machine zou Win 11 kunnen draaien.

 

WhyNotWin11

Fulatins_0-1629637139918.png

 

Grtz,

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro