Beantwoorden
Luk007
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Wanneer 2.4 Gbps/sec bij (trage)Telenet ?

Hallo,

Ik was 25 jaar vaste klant bij Telenet en ik test nu = Proximus Giga Fiber uit = 2.4 Gbps download.
Voor al hun werken in mijn straat, was ik eens curieus (Grootstad Antwerpen).

Bij Telenet haalde ik maximum 840 mb/sec. Niet slecht, maar kan nog beter.
Mijn gemiddelde was 750 mb/sec
Vooral met een trage ping snelheid van 15ms -20ms!!!

Bij Proximus haal ik in Windows 7 stabiel = 1300 mb/sec tot 1400 mb/sec
In Windows 10 haal ik soms pieken van = 2.1 Gbps (2100 mb/sec)
Met een snelle ping snelheid van 5-12ms !!

Bij proximus werkt alles 200% zo goed !! Voor dezelfde prijs nu + met 2 gsm abonnementen.
Bij Telenet stond het tweede nummer op = Prijs volgens verbruik.

Bij proximus heb ik nu ook een abonnement voor mijn tweede GSM nummer.
Dat is een GSM data volume tesamen van 20GB !! i.p.v 10 bij Telenet.

Ik kreeg bang van Proximus download limiet van 3TB (3000 GB) per maand.
Want door deze hoge Fiber snelheid, wordt je verbruik minstens verdubbeld + Proximus telt = Upload mee ook.

Ik kreeg afgelopen maandag een telefoon van de Technische dienst.
Proximus geeft iedereen een standaard 3TB per maand, om mee te beginnen.
Als je ongelimiteerd mag downloaden, van je abonnement. Kan je gratis volume blokken = bij kopen.

Ik verhoogde al snel mijn volume naar 4TB. Met 5 muisknoppen te drukken op 300 GB GRATIS VOLUME. En inderdaad, het is gratis en ongelimiteerd.
Druk je begin van de maand = 15 keer op het knopje van 300 GB free = Dan heb je een extra 3TB gratis erbij. Totaal : 3+3 = 6TB (6000 GB) voor te downloaden.
Dat krijg je gewoon niet opgebruikt !

Nu de reden waarom ik dit bericht plaats.
1) Hoelang nog wachten voor Telenet = FIBER heeft ? 2025 ?
2) Volgens de technische dienst van Telenet = zou Telenet dan 5 Gbps per/sec download aanbieden als mimimum. Voor dezelfde prijs. Klopt dit ?
Dus het dubbele van Proximus. Dat kan dan een stabiele 2.4 Gbps geven. Het maximale uit een Ethernet kaart van 2.5 Gbps.

Proximus is zeker niet perfect !
Ik werk voor niemand van hun beiden. Ik ben een klant met ervaring. Geen verkoper of praatjesmaker. Een eerlijke klant uit ervaring.
Proximus hun Wi-Fi is nog slechter, dan bij Telenet. Bij Proximus heb ik al een extra = BOOSTER minimum nodig.
In twee kamers, valt nog steeds de Wi-Fi bijna uit. En deze BOOSTER moet met Ethernet kabel verbonden worden, of je verliest 70%
van je internet snelheid !! Proximus zijne modem is = TE ZWAK voor Wi-Fi !! Dus volle bak, kabels leggen in je huis !!

Eind Conclusie = Vermits ik 6 toestellen heb op het internet = is voorlopig Proximus de beste keuze.
- Sneller internet
- Lagere 'PING' snelheid.

Maar ik kan niet wachten = tot Telenet mij dit ook aanbied ! = FIBER ! Glasvegel Internet.

Gedaan met die occidatie op mijn straat-kabel !!!

Luk

17 reacties
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Wanneer 2.4 Gbps/sec bij (trage)Telenet ?

@Master-Magic 

Dan ben je beter af bij apple voor je smarthome, alles werkt lokaal, zelfs als je geen internet hebt blijft alles werken zolang mijn router werkt

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5332
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer 2.4 Gbps/sec bij (trage)Telenet ?

@Christof75 Dat heb ik nog niet geprobeerd, niet naar gekeken om dat te gebruiken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7787
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer 2.4 Gbps/sec bij (trage)Telenet ?

Dat is inderdaad zo. Maar dit is nog een stukje verder. Ze volgen niet alleen mijn locatie buitenshuis maar nu ook binnenshuis. Ik vrees dat ze met de data die ze nu al van jou hebben verzameld ondertussen al de indeling van je woning, je eet- toilet- slaapgewoontes al kunnen wedersamenstellen. Ik zeg niet dat ze dit doen maar het is mogelijk. En daar bovenop veroorzaakt dat enorm veel dataverkeer op het internet. Trouwens al die IoT toestanden. Ik ervaar bedrijven als Google als MOLOCHS die we niet meer kunnen wegkrijgen. Massa's maar dan ook massa's geld verdienen op onze rug zonder dat we daar echt last van hebben.

Maar dit is OFF TOPIC



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.