Beantwoorden
Aquarius
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wanneer zijn de Access Point opnieuw op voorraad?

Ik heb dringend nood aan een extra acces point (Geen power adapter) op de eerste verdieping om mijn WiFi te verbeteren. Echter krijg ik de melding dat de acces points uitgeput zijn en voorlopig niet verkrijgbaar. Iemand die weet of ze weer beschikbaar zullen zijn in de nabije toekomst?

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer zijn de Access Point opnieuw op voorraad?

@Aquarius  die gaan zeker terug op voorraad komen maar enkel door de Corona crisis is het natuurlijk wat moeilijker. Je kan altijd eens naar de klantendienst bellen en bij hun eens advies vragen wat je het beste kan doen. Je kan ook eventueel een Telenet center bellen ( beste is je dichts bij zijnde ) en vragen of ze er eentje apart leggen zodra er voorraad komt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Aquarius
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wanneer zijn de Access Point opnieuw op voorraad?

Bedankt Patrick, zal morgen eens bellen

JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Wanneer zijn de Access Point opnieuw op voorraad?

Centers hebben enkel toestemming om hun stock te gebruiken om technische omruilingen te doen. Nieuwe AP's dienen altijd via de app aangevraagd te worden. Dit ter aanvulling 😉

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer zijn de Access Point opnieuw op voorraad?

@JarneD  jekan dat ook gewoon online bestellen. Zie de info die Telenet zelf online zet over hun acces point. 

 

Wat is een Telenet Access Point?

Een Telenet Access Point is een draadloos internet bijstation. Het Telenet Access Point heeft  The Good Flow. Het vormt automatisch één Wifi-netwerk met uw modem zodat u met al uw Wifi-toestellen altijd makkelijk connectie maakt. Bovendien kan Telenet vanop afstand software-updates doen.  Zo blijft alles snel, up-to-date en veilig. Bij problemen kunnen we van op afstand de juiste diagnose stellen. De nieuwste Telenet Access points zijn ook te beheren via Mijn Telenet.

Wanneer gebruikt u het?

Wanneer het bereik van het Wifi-signaal van uw hoofdstation onvoldoende is in bepaalde ruimtes van uw zaak en u wel UTP-kabel heeft tot in die ruimtes.

Hoe werkt het?

Een access point is een extra Wifi-zender net als uw hoofdstation. Door het access point met een kabel te verbinden met uw hoofdstation kunt u een extra zone in uw zaak voorzien van Wifi-dekking.

Voordeel

  • Extra Wifi-dekking.
  • Op uw access point kunt u ook 3 toestellen met een kabel aansluiten.
  •  Geen snelheidsverlies tussen de modem en het access point.

Nadeel

  • Moeilijk te verplaatsen als u Wifi nodig heeft in een andere ruimte
  • Bekabeling nodig en een plaats om uw access point te plaatsen
  • Wifi is trager dan die van de Wifi Powerline-adapter

Wilt u zelf aan de slag?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CaroDW
Ex-Moderator
Berichten: 25
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! Say what?!

Wanneer zijn de Access Point opnieuw op voorraad?

Hey! Hi! Ik heb je titel aangepast, zo is je topic sneller terug te vinden voor andere Netweters. Caro


Caro | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Wanneer zijn de Access Point opnieuw op voorraad?

 

@patrick37 : je hebt gelijk. Ik bedoelde maar dat een rit naar een Center een verloren rit ging zijn. Aanvragen via de app, maar ook via de website. Ik moest duidelijker geweest zijn, excuus ;-). Fijne dag!

 
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer zijn de Access Point opnieuw op voorraad?

@JarneD  ah zo . Kleine mis opvatting geweest kan gebeuren. 

Ja dat kan inderdaad je rit schelen bespaart weer uit. Probeer dat ook meestal aan te raden bel eerst of bestel het online want voor je het weet ga je voor niks en dat is zonde van de tijd en je geld. 

Maar sorry dan heb ik je post ook verkeerd begrepen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer zijn de Access Point opnieuw op voorraad?

Even in de rand vermelden dat de info op de website niet helemaal correct is. Met name deze zin in de "Nadelen":

 

Wifi is trager dan die van de Wifi Powerline-adapter

 

Deze zin is dus niet correct. De WiFi via een UTP bekabeld AP is steeds beter dan de WiFi via een powerline over het E-netwerk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vinne81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Wanneer zijn de Access Point opnieuw op voorraad?

Ik zou dus ook graag mijn eerste AP bestellen, ze zijn nog steeds uitgeput. Ik bel naar klantendienst, daar hebben ze geen idee wanneer ze binnenkomen.

 

Iemand van Telenet die een indicatie kan geven wanneer ze terug op voorraad zijn?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer zijn de Access Point opnieuw op voorraad?

@Vinne81  ik vrees er voor dat dit een lastige vraag gaat zijn op dit moment maar dat was te verwachten. Denk dat je het beste gewoon wacht en af en toe eens belt naar het Telenet center of de klantendienst. Je kan ook eventueel bellen naar een Telenet center en daar vragen dat ze je bellen als deze terug voorradig zijn. Die laatste optie lijkt me de beste optie op dit moment.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.