24748
netweters
|
152263
antwoorden
|
20686
vragen
|
@Playitloud3971 te achterhalen welke toestellen erop dat moment verbonden waren of niet is moeilijk. Zeg maar gerust niet mogelijk. Het kunnen veel toestellen geweest zijn op dat moment. Het kan ook zijn dat er iemand de Wifree heeft gebruikt om veel te downloaden dat kan je altijd eens rond vragen. Of is er iets aan blijven staan wat veel gedownload heeft en is vergeten uit te zetten. Misschien is er iemand die op jullie account kan surfen en daar gebruik van heeft gemaakt.
Ik had nog een vage herinnering en ben nog eens gaan snuisteren: ik heb dat ook al voorgehad, nooit ontdekt van waar het kwam ....
@StefaanH dat weet ik maar ik bedoel wel als je zelf Wifree gebruikt dan zie je het wel aan het verbruik. Misschien dus iemand van die VZW die de gebruiksnaam gebruikt en daar gebruik van maakt om de Wifree te gebruiken.
Zoals je aan mijn screenshot kan zien zou dat dan duidelijk op de factuur staan. Verbruik via WiFree wordt afzonderlijk weergegeven.
Ik denk dus niet dat dit er voort iets tussen zit.
@StefaanH ja en jij hebt blijkbaar dit ook al voorgehad heb het gezien. Maar het is ook maar een suggestie he want het is altijd moeilijk te bepalen waar zo een piek ineens vandaan komt.
Maar in jou screenshot staan inclusief 0 GB voor Wi-free gebruik dat zie ik in de topic starter zijn screenshot niet staan.
Daarop had ik geanticipeerd en intussen een tweede screenshot gemaakt, ditmaal niet van de app op de foon maar van de website op PC. hetzelfde beeld dus al de TS.
Kijk maar onderaan, ook daar staat dat vermeld.
Op uw factuur/afrekening staat er vermeld dat je ook van WiFree gebruik kan maken. Dat betekent , denk ik, dat bij jullie WiFree niet geactiveerd is. Anders zou daar ook wel dezelfde formule als bij mij gestaan hebben.
Althans, dat is hetgeen ik vermoed. In ieder geval, WiFree heeft er niks mee te maken dat je die piek hebt gehad. En zoals ik reeds aanhaalde, ik heb ook nooit gevonden vanwaar bij mij die grote piek in maart gekomen is ...
Ok bedankt voor alle reacties, Ik ga morgen nog 1 laatste poging doen en dat is naar telenet zelf bellen, zij kunnen denk ik wel veel meer zien en doen dan wij als gebruikers.
Heb dit zelf ook aan de hand gehad, bij ging het om een ddos aanval waardoor ik ook geen internet had die dag maar het verbruik is die dag wel flink omhoog gegaan
@Playitloud3971 je kan bellen maar ook intern is dit niet te zien. Het is wet van de privacy dat er intern bij telenet ook niet zichtbaar is welke apparaten er verbonden zijn of waren. En ik heb er veel ervaring mee dus bellen om het te vragen heeft niet veel zin.
er kan ook een update geweest zijn voor bv windows, die is deze week gepusht heb ik gezien op windows 10, heb die ook moeten installeren deze week.
dit valt niet direct op als je er niet op let.
misschien heeft dit de hoge verbruik gegeven.